بهانه‌جویی وزیر خارجه آمریکا برای کمک به کشور‌های فقیر

وزیر خزانه داری آمریکا مدعی شد، کشور‌های فقیر از کمک‌های مالی بین المللی برای پرداخت بدهی خود به چین استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جَنِت یِلِن» (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا در اظهار نظری درباره موضوع ضرورت کمک به کشور‌های فقیر اعلام کرد، کمک به این کشور‌ها با توجه به اینکه به شدت به چین بدهکار هستند، در نهایت به نفع پکن تمام خواهد شد.

وی که در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان به پرسش‌های نمایندگان پاسخ می‌داد، گفت: ما بسیار نگران خواهیم شد که ببینیم منابع ارائه شده به این کشور‌ها، برای بازپرداخت بدهی به چین استفاده شود. در این حالت هدف این برنامه، شکست خواهد خورد.

چین بزرگترین طلبکار از کشور‌های آفریقایی است که بدهی‌های آن‌ها از زمان شیوع بیماری کرونا به شدت افزایش یافته است. یک مهلت قانونی به بدهکارترین کشور‌ها داده شده است و گام بعدی پاک کردن بخشی از بدهی‌ها است.

گروه بیست (گروهی متشکل از قدرتمندترین کشور‌های جهان از لحاظ اقتصادی) که در مجموع ۸۵ درصد کل اقتصاد جهانی و دو سوم جمعیت جهان را دارند، موفق شده است چین و طلبکاران خصوصی را برای شرکت در مذاکرات مربوط به تمدید بازپرداخت بدهی کشور‌های فقیر آفریقا در آینده متقاعد کند.

جنت یلن در ادامه افزود، ما با چین درباره مشارکت در این گفتگو‌ها صحبت کرده ایم و آن‌ها نیز قول داده اند به عنوان شریکی برابر، در مذاکرات و رایزنی‌های مربوط به تمدید بازپرداخت بدهی‌های کشور‌های فقیر آفریقا شرکت کنند.

یلن همچنین از کنگره آمریکا خواست بودجه‌ای برای کمک به کشور‌های فقیر در مواجهه با این بدهی‌ها در نظر گیرد. این در حالی است که موسسات مالی بین المللی به حمایت اضافی نیاز دارند، به ویژه به این دلیل که آمریکا همیشه به وعده‌های که داده، عمل نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار