راب: لندن تنش با اتحادیه اروپا را درباره ایرلند شمالی کاهش می‌دهد

وزیر امور خارجه انگلیس از تلاش برای کاهش تنش‌ها با اتحادیه اروپا بر سر ایرلند شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت لندن قصد دارد تنش با اتحادیه اروپا درباره  ایرلند شمالی را کاهش دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز در حاشیه نشست گروه هفت اعلام کرد: لندن می‌خواهد تنش با اتحادیه اروپا در مورد تجارت با ایرلند شمالی را کاهش دهد، اما باز هم تکرار می‌کنیم که اتحادیه اروپا باید متوجه شود ایرلند شمالی بخشی از انگلیس است.

او افزود: ما می‌خواهیم تنش‌ها کاهش یابد، ما یک رویکرد انعطاف پذیر و عملی داریم. آنچه ما نمی‌توانیم همزمان داشته باشیم این است که هم پروتکل ایرلند شمالی به روشی بسیار انعطاف پذیر اجرا شود و هم توافق «جمعه خوب» در نتیجه آن تضعیف نشود.

چندی پیش، رئیس شورای اروپا قبل از دیدار با بوریس جانسون گفته بود: چنانچه انگلیس به توافقی که در خصوص ایرلند شمالی امضا کرده پایبند نباشد حاکمیت قانون را نقض کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش از حضور در نشست اعضای گروه ۷ باید تصمیمی جدی در مورد ایرلند شمالی و حل و فصل اختلافات در این منطقه اتخاذ کند.

پیشتر هم، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده بود که کاخ سفید از حقوق مردم در ایرلند شمالی حمایت می‌کند و خواسته آنان برای استقلال را کاملا به حق می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار