زاکانی:

باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید/به موضوع مسکن و اشتغال توجه ویژه می شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و مفاسد اداری رویکرد بنده است باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه کرمان  گفت:امیدوار هستم که روز به روز با کاهش مشکلات یک شرایط بسیار بهتر و خوبتر را با هم تجربه کنیم.

او افزود: اقوام  مختلف در کشور گل‌های سرسبد ایران اسلامی هستند، برخورداری از مذاهب و اقلیت‌ها فرصتی بزرگ برای کشور است اما چطور می شود  یک چنین ظرفیت‌های عظیم را داشته باشیم، اما بی دقتی کنیم و محصول آن شرایطی باشد که امروز فقر ،فساد و تبعیض مشکلات متعددی از جمله تورم و امثال این‌ها که به معیشت مردم ضربه می زند را ایجاد کنیم.

زاکانی تصریح کرد: اولین نکته که در این دولت فعلی وجود دارد این است که این دولت فکر کرده است که از طریق دشمن مشکلاتمان را می توان حل کرد در حالی که ما در داخل کشور نیز ظرفیت‌های بیشماری داریم .

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت:دولت بنده دولت اقدام اصلاح است نه دولت حرف و شعار و با اصلاح امورمسیری را انتخاب می‌کنم که از ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

او تصریح کرد: با عقلانیت و معنویت با عدالت و خلاقیت  افتخارات را کسب خواهیم کرد و میزان بالایی از استقلال و آزادی را برای ملت به ارمغان خواهیم آورد ما در مقابل بیداری اسلامی باید زمینه آزادی ،استقلال ،عدالت و معنویت منطقه  را ایجاد کنیم تا بتوانیم ایرانی پیشرفته و سرآمد در منطقه و جهان داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به ملت ایران ازجمله مردان و زنان عزیز در واقع مذاهب ، اقوام و اقلیت‌ها و همه آحاد و صنوف اقشارو دانشجویان ظلم می‌شود اگر کشور بر مدار عقلانیت و درست با کمک دولت اداره شود می‌توانیم تغییر کنیم و در این مسیر نیازمندیم همه ابعاد را متناسب سازی کنیم.

زاکانی با بیان اینکه بنده چهار رویکرد تحولی را انتخاب کرده ام گفت:رویکرد اول اقتصاد و مدیریت است امروز جان مردم به لب رسیده است و فشار آنقدر بر گرده مردم آمده که مردم کمرشان دارد زیر بار مشکلات می‌شکند ،کو گوش شنوا ،کو چشم بینا دولت محترم بار‌ها بیان کرده، ولی فریاد مردم را نمی‌بیند و یا نمی‌خواهد ببیند و رئیس جمهور محترم در خواب است و یا خود را به خواب زده است.

او گفت: محوریت ما اقتصاد و مدیریت است و جهش تولید برای ما در اولویت قرار دارد ما به دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم به صورت شفاف توجهی به حکمرانی در فضای مجازی و دولت الکترونیک خواهیم داشت.

زاکانی گفت: عده‌ای در داخل تهران فکر می‌کنند که اعتباراتی که برای دولت درنظر گرفته می‌شود اعتبارات ملی، ملی استانی و وزارت خانه ای است ،به وزارتخانه‌ها ۱۰ درصد اعتبارات داده می‌شود و ۹۰درصد آن به خارج از استان و فکر می‌کنند که برای همه کشور می‌تواند تصمیم بگیرند.

او افزود:۱۰۵ قانون برای محاسبات عمومی وزارتخانه‌ها و استان‌ها در نظر گرفته شده است آن‌ها به عنوان یک نماینده متوجه می‌شوند که دستگاه مربوطه کجا هزینه کرده است و ما بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم اختیارات ویژه ای برای اداره شهرستان  فراهم کنیم و اگر این تمرکز زدایی صورت بگیرد در ۴۵۰ نقطه کشور مسابقه ایجاد می شود.

زاکانی عنوان داشت: مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و مفاسد اداری رویکرد بنده است باید ریشه فساد را از خاک بیرون کشید و با کمک بخش خصوصی و تولید در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی قدم برداریم و در حال حاضر موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی یک موضوع مهم وجدی است.

او گفت:  بنده مجلس شورای اسلامی را راس امور می‌دانم و باید مردم را آقا ، سالار و ناظر خودمان بدانیم و سعی کنیم موضوع مسکن و  اشتغال را به فضل الهی حل کنیم.

زاکانی گفت:  از نزدیک با مشکلات و معضلات مردم در استان ها آشنا هستم و از امروز یک سایت و یک درگاه اینترنتی برای تک تک شهرستان‌ها ایجاد کرده ایم و با کمک نخبگان و بزرگان هر استان سعی خواهیم کرد مشکلات را رفع کنیم.

زاکانی افزود: بنده نوکر شما هستم وظیفه داشتم که نکاتی را به صورت کلی بیان کنم  و امروز می‌خوام یک نکاتی هم از استان خاص شما استان کرمان بیان کنم، سلام بر امام شهیدان و شما مردم خوب و همیشه در صحنه کرمان و سلام بر رهبر عزیزتر از جانمان  کرمان استانی شهید پرور است.

او گفت:در استان کرمان شهیدانی همانند باهنر، که در مسئولیت پذیری و حضور در عرصه‌های مختلف بی مانند بود و شهید بزرگ و صاحب مکتب امام شهید قاسم سلیمانی که سادگی و حضور و خشوع وی همیشه برای امثال بنده یک درس بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده هر زمانی که به کرمان می‌آمدم بر سر مزار شهید مغفوری می‌رفتم و امیدواریم از این شهدا درس بگیریم و با آن‌ها محشور شویم؛ و من سعی می کنم خودم را وقف مردم ایران کنم.

زاکانی گفت:استان کرمان به رغم پیشرفت‌های جدیدی که در بخش‌هایی از صنایع دارد از یک بی‌آبی مفرط رنج می برد و ۹ حوزه انتخابی این استان از بی‌آبی رنج می‌برند، جاده‌های نامناسب و نداشتن صنایع تبدیلی کشاورزی شرایط را بسیار سخت کرده است در شمال استان ما پسته و پسته کاری را داریم، اما صنایع بسته بندی ، مکان و شرایط خیلی محدود است.

او به مشکلات این استان اشاره کرد و بیان داشت:امکانات درمانی و بهداشتی، بیکاری، حاشیه‌نشینی، کمبود امکانات فرهنگی، گردشگری محرومیت مناطق به ویژه در جنوب استان از معضلات کرمان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده به شهرستان‌های مختلف این استان  رفته ام و توفیق این را داشته ام که جیرفت را از نزدیک ببینم  شرایط و تنوع اقلیمی در استان کرمان واقعاً کم نظیر است و کهنوج ، منوجان و قلعه گنج در محرومیت به سر می برند.

زاکانی گفت:ساختن این استان فارغ از سلایق سیاسی دنبال می شود امیدوار هستم که خداوند بزرگ توفیق دهد بتوانیم دست به دست هم بدهیم در کنار آبادانی در شمال استان و رونق بیشتر شمال کرمان به جنوب استان نیز برسیم و به صورت یک نقطه کانونی ویژه برای آبادانی و سازندگی جنوب استان  هدف گذاری کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار