شهردار تهران مطرح کرد؛

مهار رشد بی‌رویه بلند مرتبه سازی نسبت به دوره قبل/ کاهش سکونت پذیری شهر تهران

حناچی گفت:یکی دیگر از اقدامات شهرداری مهار رشد بی‌رویه بلند مرتبه سازی نسبت به دوره قبل و کاهش ۹۰ درصدی زیربنای پروانه‌هاست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در گفتگویی اینترنتی  با اشاره به گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران، اظهار کرد: گزارش تحویل و تحول بر اساس ۹ محور، انضباط ساخت و ساز و بهسازی کالبدی، عدالت توزیعی، توسعه زیرساختی و تسهیل ترافیک، مالیه شهرداری، ارتقا کارایی سازمان، مشارکت اجتماعی و رضایت شهروندی، ایمنی و محیط زیست پایدار، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی شهر، هوشمندسازی و شفافیت است.

او  با اشاره به  کاهش‌۵۰ درصدی متوسط زیربنای سالانه پروانه‌های صادره مسکونی بیان کرد: کاهش میزان مغایرت ارتفاعی پروانه‌های صادره در مناطق ۱ و۲، کاهش ۶۳ درصدی تعداد پروانه‌های مسکونی مغایر با دستور نقشه و کاهش‌۲۶ درصدی مجموع طبقات مازاد در پروانه‌های مسکونی مغایر است که بخش عمده‌ای از پروانه‌های صادره شامل توافقات دوره قبل هم بوده است.

حناچی گفت: یکی دیگر از اقدامات در این حوزه را مهار رشد بی‌رویه بلند مرتبه سازی نسبت به دوره قبل و کاهش ۹۰ درصدی زیربنای پروانه‌هاست ؛ البته نمی‌توان گفت همه این‌ها برنامه ریزی ما بوده بلکه شرایط رکود هم تاثیرگذار بوده؛ اما ما این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم.

شهردار تهران تصریح کرد: با کاهش ‌سکونت‌پذیری ‌شهر تهران‌ با حذف ‌تسهیلات ‌تشویقی‌ (حذف‌بندهای‌۵-۲ و۱۱-۴‌) و تدقیق‌ طرح‌ تفصیلی‌ ویژه‌ منطقه ‌۲۲ ‌تاثیر کاهنده سکونت‌پذیری‌ افق‌ طرح ‌از ۱۲ میلیون ۹۴۸ هزار و ۲۵۳ نفر  ‌به‌ ۱۱ میلیون ۳۳۵ هزار نفر رسانده است. البته این موضوع بحث حاکمیتی است که ماموریت اجرای آن در همه دوران‌ها بر عهده شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران  با اشاره به دستور العمل نوسازی شهر تهران، گفت: پادگان جی، پادگان دوشان تپه، طرح اراضی مسیل کن یا شن چاله ها، باز آفرینی محور فداییان اسلام، بخش های ناکارآمد منطقه ۱۸، کوره های آجر پذیری منطقه ۱۹ و رود دره اوین-درکه اقداماتی هستند در بخش بازآفرینی و تعیین تکلیف اراضی درشت دانه انجام شد.

حناچی تصریح کرد: توسعه به مناطق جنوبی به این معنا نبوده که مناطق شمالی را تضعیف کنیم، بلکه سرمایه گذاری بیشتری پایین محور انقلاب داشتیم. به طوری که سهم خطوط در ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در پهنه های جنوبی از کمتر از ۴۰ درصد به بیش از ۵۵ درصد در این دوره رسیده است.

شهردار تهران به پروژه‌های توسعه محله‌ای با رویکرد طب سوزنی عنوان کرد: در سال ۹۸ تا امسال ۲ هزار ۴۸۷ پروژه اجرا شده و ۸۹  درصد در محله‌های کم برخوردار بوده است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
تراکم منطقه منهتن نیویورک هزار برابر تهرانه
آخرین اخبار