مقدماتی جام جهانی فوتبال؛

ایران - عراق / بازگشت به ۳ سال قبل؛ خاطرات خوش بازی با مراکش تکرار می‌شود؟

تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق امروز در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم ملی فوتبال ایران امروز سه شنبه ۲۵ خردادماه از ساعت ۲۱ در آخرین دیدار خود در چارچوب مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در شهر منامه بحرین به مصاف تیم ملی عراق‌ می‌رود.

روز ۲۵ خردادماه برای فوتبال ایران یک روز خاص محسوب می‌شود؛ زیرا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ایران در چنین روزی طلسم ۲۰ ساله را شکست و مقابل مراکش به پیروزی رسید.  

بازی ایران و مراکش ۳ سال پیش برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران  موفق شد حریف خود را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. این مسابقه تا دقیقه ۹۰ + ۵ با تساوی بدون گل در جریان بود، اما  ارسال احسان حاج صفی در بهترین زمان ممکن موقعیت خطرناکی روی دروازه مراکش ایجاد کرد و عزیز بوهدوز، مدافع مراکش نتوانست به خوبی توپ را دور کند و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

پیروزی ایران مقابل مراکش حتی می‌توانست زمینه ساز صعود تیم ملی به مرحله بعد جام جهانی باشد تا اتفاقی تاریخی را برای ایران رقم بزند؛ اما شکست مقابل اسپانیا و تساوی برابر پرتغال شرایط صعود ایران را تحت الشعاع قرار داد و شاگردان کارلوس کی روش (سرمربی وقت تیم ملی ایران) با وجود شایستگی از دور مسابقات کنار رفتند.

در واقع ایران پس از ۴۰ سال موفق شد طلسم پیروزی در جام جهانی را بشکند. آخرین برد ایران در جام جهانی ۹۸ مقابل آمریکا رقم خورده بود که تیم ملی موفق شد با گل‌های حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا از سد حریف بگذرد.

امروز نیز ایران در یک مسابقه مهم به مصاف عراق می‌رود. این دیدار تکلیف صعود ایران به مرحله بعد را مشخص خواهد کرد. شاگردان اسکوچیچ باید برای پیروزی مقابل عراق به میدان بروند و نباید کار را به اما و اگر واگذار کنند. ایران در صورت پیروزی مقابل تیم ملی عراق، به عنوان تیم نخست راهی مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود و در صورت شکست هم قطعا از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. اگر جدال تیم ملی فوتبال ایران با عراق مساوی شود، اوضاع کمی پیچیده خواهد شد و سرنوشت صعود ایران به دست تیم‌های دیگر رقم خواهد خورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار