از فراهم شدن زیرساخت های انتخابات تا انعکاس همدلی و حضور مردم از شبکه جهانبین در روز سرنوشت

مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.


بیشتر بخوانید


دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک انتخابات پر شور در چهارمحال و بختیاری مهیاست

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد انتخابات استان که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان برگزار شد، اظهار داشت: روز انتخابات سخت‌ترین روز برای فرمانداران و بخشداران است و امید می‌رود با توانمندی، اشرافیت و مدیریت خوبی که فرمانداران استان دارند شاهد برگزاری مطلوب این رویداد مهم سیاسی در استان باشیم.

او با بیان اینکه انتخابات از مهمترین رویداد‌های کشور و صحنه سرنوشت سازی برای مردم به شمار می‌رود، افزود: برای حضور پر شور مردم باید بستر امن و مناسبی ایجاد شود، در همین راستا تمام تلاش استان برای فراهم کردن این مهم به کار گرفته شده است.

خبر

عباسی اضافه کرد: استقرار بالگرد، اسکان نیرو‌های انتظامی، تامین خودرو و سایر تجهیزات، تامین و پیش‌بینی شده است و با همکاری دستگاه‌های مختلف مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، اظهار داشت: بازدید‌های بهداشتی یک روز قبل انجام شود و اگر نواقصی وجود دارد برطرف شود.

عباسی با بیان اینکه در انتخاب فضا برای شعب اخذ رای فضای باز در اولویت باشد، افزود: اگر فضای باز فراهم نبود تهویه فضای بسته با مشورت و راهنمایی علوم پزشکی در نظر گرفته شود.

او با تاکید بر رصد و پیگیری تخلفات انتخاباتی، خاطر نشان کرد: در همین راستا ضروری است تا هرگونه تخلف مستندسازی و به ستاد انتخابات ارسال شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به موادی از قانون تخلفات اداری نیز اشاره کرد و گفت: در قانون تخلفات اداری به رعایت نکردن شئونات اداری و سو استفاده از موقعیت، امکانات و اختیارات مدیران اشاره شده است که در همین راستا ضروری است نظارت لازم انجام گیرد.

شهرستان بروجن آماده برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد است

مسعود ملکی فرماندار بروجن اظهار داشت: انتخابات ۲۸ خردادماه در شهرستان بروجن به‌صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد.

او افزود: دستگاه‌های احراز هویت پیکربندی شده و تاکنون ۲ مرحله مانور فناوری و پشتیبانی برگزار شده است.

ملکی اضافه کرد: برابر با روزشمار، فرآیند انتخابات در حال انجام و هم‌اکنون در مرحله آموزش عوامل و کاربران اجرایی شعب قرار داریم.

خبر

او ادامه داد: ۳ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، بهداشتی، امنیتی و... در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند کرد.

ملکی گفت: ۱۰۴ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در نقاط شهری و روستایی شهرستان بروجن درنظر گرفته شده است.

او افزود: تمام تمهیدات بهداشتی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب پیش‌بینی شده و شهروندان گرامی در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری دلدادگی مردم به وطن را در ۲۸ خرداد منعکس می‌کند

یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: شبکه جهان بین، همدل و همقدم با دیگر هموطنان، برای سرافرازی، عزّت و اقتدار میهن اسلامی با پخش برنامه‌های مختلف در روز انتخابات، شور، شعور و حضور حماسی همسایگان خورشید، پای صندوق‌های اخذ رأی را به رخ جهانیان کشیده و غیرت مردان و زنان این سرزمین را یک بار دیگر در تاریخ ایران به یادگار ثبت می‌کند.

او افزود: معاونت سیمای شبکه استانی با ویژه برنامه زنده و مستقیم «بر بام افتخار» به تهیه کنندگی بیژن علی بابایی، کارگردانی حمید کاووسی و آرمان کریمی، اجرای ابوالفضل هادی پور، سیدجلیل رضوی، زهرا کریم زاده، مینا حیدری، احمد باقری، سوسن حبیبی و فخری قائدی از ساعت ۶ صبح، انتخابات ۱۴۰۰ را پرشورتر از همیشه روی آنتن شبکه جهان بین به تصویر در می‌آورد و عشق به رهبر، میهن و ایران اسلامیِ مردم همیشه در صحنه چهارمحال و بختیاری را به رخ کوته نظران و حسودان این آب و خاک می‌کشاند.

افشارنیا اضافه کرد: برقراری ارتباط با ستاد انتخاباتی استان، گزارش‌های مردمی پای صندوق‌های انتخابات، پخش گزارش و تصاویر زنده از حضور مقامات کشوری و استانی در محل‌های اخذ رأی، برقراری ارتباط با واحد‌های سیار و همکاران اعزامی به شهرستان‌های ده گانه استان، حضور خوانندگان استانی و ملی، دعوت از مسئولان و کارشناسان خبره در برنامه، ارتباط با شبکه‌های استانی و ملی و ... از جمله بخش‌های مختلف این برنامه حماسی هستند که از ساعات اولیه شروع رأی گیری تا پایان مهلت انتخابات، از سیمای شبکه جهان بین پخش می‌شود.

او ادامه داد: اعزام دو واحد سیار به شهرکرد مرکز استان و شهرستان لردگان برای پوشش و گزارش لحظه به لحظه حضور گسترده و یکپارچه مردم و مسئولان برگزاری انتخابات از شروع رأی گیری تا ساعات پایانی انتخابات، یکی دیگر از برنامه‌های معاونت سیمای شبکه جهان بین در روز تاریخی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ است.

افشارنیا گفت: گزارشگران عقیل عباسی و عماد صدری نژاد، تهیه کنندگان فرشاد صالحی، طیبه اسماعیلی و کارگردانان رضا قاضی و فرحناز حاتم پوری هستند.

خبر

او افزود: اکیپ پرتابل و دوربین واحد سیار هم به همه صندوق‌های اخذ رأی در سطح شهرکرد و چندین شهر سرکشی می‌کند و ارتباط و گزارش‌های خود را از طریق اینترنت زنده و مستقیم به دید مخاطبان می‌رساند و از حال و هوای انتخاباتی آگاه می‌سازد. تهیه کنندگی این بخش بر عهده حسن کیانی است.

افشار نیا اضافه کرد: معاونت صدا با ویژه برنامه «بنگ همدلی» با پنج تیم تهیه، همکاران افتخاری شهرستان‌ها و شهر‌های مختلف استان از ساعت ۶ بامداد، حضور گرم، حماسی و افتخار آفرین مردم استان را بر روی موج رادیو استانی انعکاس می‌دهند.

او ادامه داد: گزارش‌های مردمی از مرکز استان و شعب اخذ رأی، ترانه و موسیقی، بسته‌های صوتی، آنونس، کلام امام (ره) و رهبر انقلاب، گزارش همکاران افتخاری از نقاط مختلف استان، ارتباط با همکاران مستقر در شعب اخذ رأی و ستاد انتخابات استان، برقراری ارتباط با مراکز استان‌ها و شبکه‌های سراسری از جمله بخش‌های متنوع این ویژه برنامه هستندکه تا ساعت‌های پایانی اخذ رأی، از رادیو جهان بین تقدیم شنوندگان می‌شوند.

افشارنیا گفت: تهیه کنندگان سیاوش قربانی پور، کبری موسوی، رحمان داودیان، نایب صالحی، محمدرضا رسولی، فاطمه دهقانی، لیلا بابایی، زهرا اردستانی، مریم رضوی و مهشید موسویان، گویندگان مرضیه رفیعی، حامد ایرج پور، فرزین مظفری، آرزو بلالی، زهرا خنکداری، رضا علیدادی، شهلا جمشیدیان، شهرزاد شاهسمندی و مریم خلجی، گزارشگران فریده نادری، فاطمه رفیعی، مرضیه نادری، آرزو بلالی و مجید عالی پور هستند.

او افزود: معاونت خبر با اعزام ۱۰ گروه خبری در شهرستان‌های ده گانه و ۱۴ خبرنگار آزاد شهرستان ها، ارتباط زنده تصویری با ۹ شهرستان در بخش‌های مختلف تلویزیونی، اعزام گروه خبری به ستاد انتخاباتی شهرکرد و گزارش لحظه به لحظه رأی گیری و شمارش آراء، ۸ مجموعه خبری رادیویی به مدت ۸۰ دقیقه از ساعت ۸ صبح تا عصر، خبر ساعت ۱۶ به مدت ۲۰ دقیقه، ۱۱ مجموعه خبری تلویزیونی از ساعت ۸ تا ۲۳ به مدت ۱۱۰ دقیقه، مجموعه‌های خبری ۲۰ و ۲۳ به مدت ۲۵ دقیقه، انتخابات ۲۸ خرداد و حضور چشم گیر مردم بام ایران پای صندوق‌های رأی را در نقاط مختلف، پوشش خبری می‌دهد.

افشارنیا اضافه کرد: معاونت فضای مجازی با تولید و انتشار پوستر و عکس نوشت با محوریت حضور مردم و اقوام مختلف، انتشار عکس‌های حضور مردم پای صندوق‌های اخذ رأی، تولید و انتشار ویدیوکست و موشن گرافیک با موضوع فراخوان آحاد مردم، انتشار اخبار و رویداد‌های روز انتخابات در سایت و کانال‌های فضای مجازی مرکز و استان، تولید و انتشارکلیپ تهییجی و فراخوان به شرکت در انتخابات، همچنین رصد فضای مجازی، به ایفای نقش خطیر خود در این امر مهم می‌پردازد.

او ادامه داد: معاونت فنی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری هم پا به پای دیگر معاونت‌ها در تمامی عرصه ها، حضوری مستمر و آگاهانه دارد و خود را برای برگزاری انتخاباتی بی نظیر و با کیفیت مهیا کرده است.

افشارنیا گفت: اعزام ۵ اکیپ پرتابل، دو واحد سیار تلویزیونی، یک واحد سیار رادیویی، یک واحد sng و دو دستگاه لینک رادیویی ماکروویو و دو دستگاه لینک دیتا تک دوربینه، آمادگی و تجهیز استودیو‌های سیما و صدا برای پخش برنامه روز انتخابات شامل دو استودیو سیما و یک استودیو رادیو و برگزاری جلسه توجیهی با خبرنگاران آزاد شهرستان‌ها و آموزش ارتباط تصویری بر بستر تلفن همراه با استفاده از اپلیکیشن بومی، برای انعکاس و پوشش انتخابات در سراسر استان زرخیز چهارمحال و بختیاری از مهمترین اقدامات این معاونت است.

دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب در انتخابات ۱۴۰۰

سید علی درخشان مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات‌۱۴۰۰ در استان، گفت: برگزاری هرچه با شکوهتر انتخابات و انعکاس بیشتر برنامه‌های هر یک از نامزد‌ها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند برای کلیه افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.

او افزود: دستورالعمل‌های مذکور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمان تهیه و توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد.

درخشان اضافه کرد: هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است و مناظره تنها در برنامه‌های پیش‌بینی شده صدا و سیما مجاز است.

او اظهار داشت: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوطه به سازمان‌ها مطابق با شیوه‌نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع است.

درخشان تصریح کرد: رعایت فاصله مناسب بر اساس هشت متر مربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده، استفاده از ماسک توسط کلیه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان انتخابات، عدم بروز تجمع قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی و برگزاری مراسم حداکثر تا دو ساعت الزامی است.

او گفت: وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی که دارای ظرفیت محیط‌های روباز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها می‌باشند، موظفند امکانات خود را به صورت مساوی برای برنامه‌هایی که شخص نامزد حضور دارد با هماهنگی استانداری و فرمانداری ذیربط در اختیار آنان قرار دهند تا براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

خبر

درخشان بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور موظف است ضوابط تبلیغات را در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تهیه و توسط رئیس قرارگاه عملیاتی به نامزد‌ها ابلاغ نماید.

او افزود: هرگونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است و در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستاد‌ها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند «رنگ‌بندی شهرها» و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهر‌های با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت زرد بلامانع است.

درخشان اضافه کرد: مراسم استقبال از نامزدها، راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقا ممنوع است.

او اظهار داشت: به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمعات انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه نامزد‌ها و فراهم نمودن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلا تجمعات، اقدامات مناسبی صورت گیرد.

درخشان تصریح کرد: صدا و سیما نسبت به افزایش حداکثری زمان و ساختار برنامه‌های تبلیغات نامزد‌ها از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ملی و استانی نسبت به ادوار گذشته «با توجه به تعداد نامزدها» اقدام نماید.

او گفت: صدا و سیما از طریق شبکه‌های استانی فرصت لازم را برای نامزد‌ها جهت گفتگو با مردم و معرفی برنامه‌های خود با تاکید بر برنامه‌های ترکیبی فراهم نماید.

درخشان بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که در زمان تبلیغات انتخابات هیچگونه اختلالی در اینترنت و خدمات رسانی اپراتور‌ها ایجاد نشود ایجاد محدودیت در فضای مجازی نخواهد بود.

او گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است در طول دوره تبلیغات نسبت به ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان یا با تخفیف موثر از طریق اپراتور‌ها و با کمک سازمان برنامه و بودجه برای کاربران و به صورت خاص ستاد‌های انتخاباتی اقدام نمایند.

درخشان اظهارداشت: شعبه‌های اخذ رای در اماکن شلوغ افزایش یابد و فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای «خط کشی محل ایستادن رای دهندگان و...» رعایت شود.

او افزود: شعب بسیار برای عدم تراکم در شعب پر ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه‌ریزی شود و شعبه‌ها حتی الامکان در فضای باز استقرار یابند.

درخشان اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت کشور به منظور اعلان شعبات اخذ رای نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام نماید.

او گفت: به وزارت کشور اجاره داده می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رای را از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه‌های شلوغ تا ساعت دو صبح روز بعد تمدید نماید.

درخشان تصریح کرد: مقامات استانی، ناجا، بسیج و سپاه مجری این مصوبات هستند و نظارت عالی بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. عدم رعایت این دستورالعمل و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه اقدام خواهد شد و تشخیص تخلف انتخاباتی بر عهده قاضی رسیدگی کننده است.

او بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوه‌نامه مخصوص تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها را تدوین و توسط ریاست قرارگاه عملیاتی به استانداری‌ها ابلاغ نماید و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده بخشداری ها، دهیاری‌ها و خانه‌های بهداشت، خواهد بود.

درخشان افزود: در انتخابات ریاست جمهوی، رئیس ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی و شخص نامزد‌ها مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شوند.

او ادامه داد: در انتخابات شورا‌های اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شخص نامزد مسئولیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.

راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان، مهم‌ترین کار دولت آینده

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی تلویزیونی شبکه استانی جهانبین گفت: مهم‌ترین کار دولت آینده، راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان خواهد بود، اعتقادم بر این است که حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدف دولت اقدام و تحول خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه مسئله جوانان امری بسیار مهم است، تصریح کرد: باید حقوق خانه‌داری رعایت شود، یعنی برای زنان خانه‌دار شش ماه آموزش به منظور تربیت و حفظ سلامت و بهداشت در نظر گرفته شود، به خانم‌های خانه‌دار دارای دو فرزند به بالا حقوق پرداخت می‌شود، از طرفی ارتقای کرامت انسانی را از داخل خانه‌ها آغاز خواهیم کرد.

‌او گفت: علاوه بر مسئله ازدواج، کسب و کار‌های خانگی در خانه‌ها را توسعه و شهر‌های کشور را اقتصادی خواهیم کرد، از طرفی تلاش می‌کنیم رونق اقتصادی از پایین به بالا رخ دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری قطب آبی ایران است، بیان کرد: این استان دارای رودخانه‌های بزرگی است و بیشتر آب ایران از دل ارتفاعات چهارمحال و بختیاری می‌جوشد.

او گفت: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای مناظر طبیعی، آثار تاریخی، مراتع، چشمه‌ها و آبشار‌های بزرگی است نباید فقر و بیکاری، تبعیض و بی‌عدالتی در این استان مشاهده شود، از طرفی دولت اقدام و تحول برنامه قوی، واقعی، عملیاتی و اجرایی داشته و سند پیشرفت استان را تهیه و در همان استان امضا خواهد کرد.

رضایی بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی شامل بسته‌بندی، فرآوری و بازاریابی برای فروش محصولات با قیمت عادلانه از دیگر برنامه‌ها برای توسعه استان‌ها است.

خبر

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شورایی متشکل از استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان در مرکز تشکیل خواهد شد تا مسئله آب و تنش آبی با هدف رعایت عدالت و کنار گذاشته شدن اختلافات، برطرف شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و استعداد‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه کرده و آن را اجرایی خواهد کرد.

محسن رضایی خطاب به مردم چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها طی سه دهه اخیر موجب خم شدن توانایی‌های عظیم کشور در مقابل مشکلات شده و احساس ناتوانی و ناامیدی به مردم دست داد، بنابراین دولت اقدام و تحول حرکتی نو را آغاز خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای ساخت زندگی بهتر و زدودن غم از چهره ایرانی‌ها، باید همه با هم حرکت کنیم تا دوباره اقوام و استان‌ها را به میدان آوریم، مناطق اقتصادی ایجاد و به استان‌ها مسئولیت واگذار کنیم.

او ادامه داد: قرار نیست استان‌ها را استثمار تهران و تهران استثمار خارج از کشور کنیم، بلکه با یک نسخه واحد برای همه استان‌ها، اختیارات و مسئولیت‌ها به آن‌ها داده می‌شود، در حقیقت زمان اقدام است، یعنی دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و استعداد‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه کرده و آن را اجرایی خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان‌ها است، تصریح کرد: فعالیت خاص هر استان باید تهیه شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که صنایعی هم‌چون فولاد که باید در کنار سواحل باشد به مرکز ایران منتقل شود و با مشکلاتی هم‌چون خشکسالی و کمبود آب مواجه شود.

او بیان کرد: باید اختیارات تصمیم‌گیری در زمینه اقتصاد به استان‌ها داده می‌شود تا قطب‌های اقتصادی ایجاد کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبدیل ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی مشروط بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان، افزایش توانمندی‌های جوانان را از دیگر مسائل مهم مطرح کرد و گفت: با این اقدامات چرا نتوانیم با سرعت بالا، زندگی مردم را بهبود بخشیم، دولت اقدام و تحول این تجربه را دارد که جوانان و همه اقوام ایرانی را دور هم جمع کند و کار‌های بزرگی هم‌چون آزادسازی خرمشهر انجام دهد.

او با اشاره به اینکه کنار زدن بی‌عدالتی‌ها و پارتی‌بازی‌ها کار سختی نیست، تصریح کرد: آیا اهمیت بیرون کردن فقر و بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام است.

رضایی تاکید کرد: استانداران هر استان را از نیرو‌های توانمند و بومی انتخاب می‌کنیم، به طوری که جمعی از نخبگان را برای ارزیابی کاندیدای مربوط به استانداران، خارج از هرگونه جناح تشکیل می‌دهیم تا بنا به توانایی‌ها، فرد متخصص مشخص شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: توجه دولت اقدام و تحول به اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهد بود، علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مساله اشتغال و تولید در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی، ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار