مقام حزب‌الله: بدون شک سوریه دوباره به جایگاه خود باز خواهد گشت

مسئول امور بین‌الملل حزب‌الله لبنان با اشاره به حمایت‌های سوریه از محور مقاومت تاکید کرد این کشور دوباره به جایگاه مناسب خود باز می‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عمار الموسوی، مسئول روابط عربی و امور بین‌الملل در حزب‌الله لبنان، در مصاحبه اختصاصی با وب سایت خبری العهد، سوریه را شریک اصلی مقاومت اسلامی خواند.

او تاکید کرد: سوریه سرافراز و پیروز، به منزله قدرتی برای جهان عرب و امت اسلام است و موضع ارزشمند سوریه در جنگ تابستان ۲۰۰۶، (جنگ تحمیلی ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله)، این کشور را به شریک اصلی مقاومت اسلامی در لبنان و در همه پیروزی‌های مقاومت تبدیل کرد.

این مسئول حزب‌الله لبنان در حاشیه سفر هیئت «کنفرانس ملی عربی اسلامی» به دمشق و دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، و جناح‌های مقاومت فلسطین حاضر در پایتخت سوریه، اظهار کرد: هدف از این سفر و دیدار‌ها این بود که این هیئت به بشار اسد به مناسبت انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس‌جمهور سوریه، تبریک بگوید. همچنین به ملت سوریه برای پیروزی آشکار آن‌ها در این کشور بخاطر آگاهی و بصیرت شگفت‌انگیز که آن‌ها به وضوح در صندوق‌های رای از خود نشان دادند، تبریک بگوید.

الموسوی افزود: مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه در داخل کشور مسئله عجیبی نیست، زیرا شرایط داخل مشخص است و کسانی که در سوریه باقی ماندند طرف دولت بودند و از نظام حمایت کردند، اما پدیده تأثیرگذار و قابل ملاحظه در سوریه شرکت شهروندان سوری در خارج از کشور در این انتخابات بود، زیرا آن‌ها حمایت و طرفداری خود را از میهن و نظام و رئیس خود نشان دادند. این یک شاخص مهم و تأثیرگذار است که اوج همه پیروزی‌ها، از جمله پیروزی نظامی است و نشان می‌دهد که سوری‌ها برای ساخت کشور خود در حال بازگشت هستند، کشوری که بهتر، زیباتر و قویتر از آنچه که هست، خواهد بود.

او همچنین اضافه کرد: سوریه همیشه بستری برای جنبش‌های مقاومت بوده است و ما در حزب‌الله، آن را شریک پیروزی مردان مقاومت اسلامی در جنگ ژوئیه (۳۳ روزه) و سایر پیروزی‌های به دست آمده مانند روز مقاومت و آزادی در ماه مه سال ۲۰۰۰ می‌دانیم.

مسئول روابط عربی و امور بین‌الملل حزب‌الله با اشاره به سالگرد جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ و پیروزی مقاومت در آن، بر نقش سوریه در حمایت از مقاومت با انواع سلاح‌ها، به ویژه موشک‌های کورنت -قاتل تانک‌های صهیونیستی مرکاوا- تاکید کرد: این موشک‌ها به گونه‌ای تانک‌های مرکاوای صهیونیستی را قلع و قمع کردند که در هیچ یک از جنگ‌های اعراب و اسرائیل چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

الموسوی همچنین گفت: سوریه همچنین از صد‌ها هزار لبنانی آواره که ماشین تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در ژوئیه ۲۰۰۶، آن‌ها را تحت تعقیب قرار داده بود با آغوش باز استقبال کرد.

او تاکید کرد سوریه دغدغه‌های ملت‌های عربی و همه مسائل امت اسلام را دارد و بدون شک دوباره به جایگاه مناسب خود باز خواهد گشت جایگاهی که به عنوان یک نقش کلیدی در محور مقاومت است که آن را تقویت کرد و از سوی آن نیز تقویت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار