روستای اژدهاتوی زنجان در بین ۱۷ روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: روستای اژدهاتوی استان زنجان در بین ۱۷ روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای طرح ملی انتخاب روستاهای قرآنی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها خبر داد و گفت: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستا‌هایی است که در مباحث آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر هستند.

او با اشاره به اینکه شاخص‌های تخصصی  شامل شاخص آموزشی و پژوهشی، شاخص تبلیغی و ترویجی و شاخص‌های کیفی هستند، افزود: در شاخص آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، جلسه خانگی و هیأت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن‏، قرآن‌آموز (دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستا مورد نظر است.

احمدخانی با اشاره به اینکه در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی، چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‏، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی (شهرستانی، استانی و ملی)، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی مورد نظر است، ادامه داد: در این طرح رویداد قرآنی، موقوفه قرآنی، مسجد مجری طرح تلاوت نور، ضریب اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در روستا (سبک زندگی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری) و برنامه‌های قرآنی روستا بررسی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شاخص‌های کیفی نیز شامل ضریب اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا (سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری)، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی مرتبط بود.

احمدخانی با اشاره به اهداف وزارت ارشاد در راستای عدم تمرکزگرایی و ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی در سراسر کشور، گفت: وزارت ارشاد نقش اصلی تامین هدایت فرهنگی در سراسر کشور را در اولویت قرار داده است.

او ادامه داد: روستای اژدهاتو از استان زنجان در بین ۱۷ روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.