جمهوری‌خواهان برکناری هریس از مسئولیت حل بحران مهاجران را خواستار شدند

نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی با زیر سوال بردن عملکرد معاون رئیس‌جمهور در مواجهه با بحران مرزی، خواستار برکناری او از سمتش در این خصوص شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا خواستار برکناری کاملا هریس از مسئولیت حل بحران مهاجران در مرز‌های جنوبی این کشور شدند.

۵۶ عضو مجلس نمایندگان جمهوری خواه روز جمعه طوماری را امضا کردند و از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا مقام دیگری را برای حل بحران مهاجرت در مرز‌های جنوبی منصوب کند. نمایندگان جمهوری خواه معاون رئیس جمهور آمریکا را به سوء مدیریت و ندادن پاسخگویی مناسب به بحران مرزی متهم کردند.

اعضای کنگره آمریکا خاطرنشان کردند که در ۸۵ روز از زمان انتصاب هریس برای حل این بحران، او هنوز به مرز مکزیک نرفته و با مأموران مرزبانی، مأموریت‌های مهاجرت و اجرای گمرک (ICE) و مقامات محلی اجرای قانون ملاقات نکرده است. در این سند آمده است: علی رغم قرار گرفتن در بحران مرزی بی سابقه کشور طی دو دهه، معاون رئیس جمهور هنوز علاقه کافی برای مشاهده از نزدیک این بحران نشان نداده است.

امضاکنندگان این نامه تأکید کردند که معاون رئیس جمهور به اشتباه تصور می‌کند که علل اصلی مهاجرت فقط از کشور مبدا مهاجر ناشی می‌شود. این گروه جمهوری خواه خاطر نشان کردند مهاجران غیرقانونی نه تنها از آمریکای میانه، بلکه از سایر کشور‌ها نیز از مرز‌ها عبور می‌کنند و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بایدن که در اولین گام پس از روی کار آمدن سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، سلف خود را لغو کرد، ماههاست که در حل بحران مرزی با مشکل روبروست. بدیهی آنکه برآیند عملکرد چند ماه اخیر دولت بایدن در مواجهه با بحران مرزی گواه آنست که دولت وی برنامه‌ای منسجم برای حل بحران رو به تزاید مرزی و مهاجران ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار