تداوم تلاش‌های تل‌آویو برای گسترش شهرک‌سازی در اراضی اشغالی

رژیم صهیونیستی با ایجاد جاده‌های میانبر میان شهرک‌های صهیونیست‌نشین به تلاش‌های خود برای اشغال اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاتجاه، رژیم صهیونیستی با ایجاد جاده‌های پیچ در پیچ و میانبر به دنبال افزایش فشار‌های ایجاد شده بر شهروندان فلسطینی و افزایش خدمات خود به شهرک نشینان صهیونیست و مصادره کردن اراضی بیشتری از فلسطینیان است.

مازن عواد، خبرنگار شبکه الاتجاه در گزارشی از شهر اشغال شده رام الله گفت: در هیچ نقطه‌ای از کرانه باختری به سمت هیچ نقطه دیگر بدون این جاده‌هایی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، نمی‌توان عبور کرد. این جاده‌های میانبر زنگ خطر را به صدا در آورده است، زیرا اهداف واقعی این جاده‌های میانبر در خدمت شهرک سازی‌ها در کرانه باختری است.

عمر نزال، تحلیلگر سیاسی نیز در گفتگو با الاتجاه گفت: چندین سال است که در مصادره زمین ها، شهرک سازی ها، توسعه و گسترش جاده‌های میانبر که در خدمت شهرک هاست و تلاش برای از بین بردن تلاش‌ها برای ایجاد کشور مستقل فلسطین و با تقسیم کرانه باختری، بخشی از سیاست‌های نژادپرستانه رژیم اشغالگر اسرائیل به اجرا در می‌آید.

جاده‌های میانبر، مجتمع‌های مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین را به یکدیگر وصل می‌کند و به عنوان ابزاری برای تحریک و تشویق شهرک نشینان به سکونت داخل این شهرک‌ها ایجاد شده است، زیرا رسیدن به مراکز شهر‌ها در داخل فلسطین اشغالی را تسهیل می‌کند. همچنین مرز‌ها و محدودیت‌هایی را برای تجمعات مسکونی فلسطینی ایجاد کرده است و مانع از گسترش آن می‌شود و زمین‌هایی را نیز از فلسطینان به سرقت برده است.

خالد الفقیه، روزنامه نگار و پژوهشگر در امور شهرک سازی‌ها نیز در مصاحبه با الاتجاه گفت: مراکز نظامی و شهرک‌ها همواره در قله‌های کوه‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه به یک شبکه عنکبوتی جاده‌ها نیاز دارد. فلسطینیان به علت تدابیر امنیتی از این شبکه محروم می‌شوند این در حالی است که این جاده‌ها با زمین‌های مصادره شده فلسطینی‌ها ایجاد شده است، صد‌ها کیلومتر از جاده‌های میانبر در کرانه باختری ابتدا با اهداف نظامی ایجاد می‌شود سپس اطراف مواضع نظامی شهرک‌هایی برای صهیونیست‌ها تاسیس می‌شود.

نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی نیز سیاست شهرک سازی بنیامین نتانیاهو و اشغال اراضی فلسطینی را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار