تظاهرات معترضان خشمگین برزیلی علیه رئیس جمهور این کشور

شهر‌های بزرگ برزیل شاهد اعتراضات گسترده مردم علیه ژائیر بولسونارو به دلیل ناتوانی در کنترل همه گیری کرونا بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شهر‌های مختلف برزیل و از جمله ریودوژانیو و سائوپائولو شاهد اعتراض هزاران نفر به اقدامات ناموثر ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور در مقابله با همه گیری کرونا بود.

بر این اساس، حاضران در این تجمعات با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد اقدامات غیرموثر رئیس جمهور برزیل را محکوم کردند و خواهان استیضاح و برکناری وی از قدرت شدند.

در این تظاهرات شماری از بومیان برزیل هم شرکت کرده بودند. در این حال، یکی از کمیته‌های کنگره برزیل خواهان حضور بولسونارو در این کمیته و ارائه توضیحات درباره اقداماتش برای مبارزه با همه گیری کرونا شده است.

رئیس جمهور برزیل همه گیری کرونا را موضوعی تمسخر آمیز توصیف کرده است و در برابر اقدامات برای مهار همه گیری مقاومت می‌کند. دولت وی از دستیابی به واکسن ناتوان بوده و تنها استفاده از دارو‌های بی اثری مانند کلروکوئین (chloroquine) را برای درمان بیماران پیشنهاد داده است.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری برزیل در سال ۲۰۲۲، بولسونارو شنبه گذشته همراه با صد‌ها نفر از طرفدارانش بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر سائوپائولو سوار بر موتورسیکلت رژه برگزار کرد. این موضوع سبب شده است که برزیل رتبه نخست قربانیان ناشی از کرونا را به خود اختصاص دهد. این رتبه تاکنون در اختیار آمریکا بود. اقدامات ناموثر بولسونارو در مقابله با کرونا سبب شده است که شمار قربانیان کرونا در برزیل به بیش از نیم میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار