تکمیل بیمارستان در سامان به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

ساخت بیمارستان شبانه روزی تخصصی و فوق‌تخصصی در شهرستان سامان تاکنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان گفت: یک خانواده خیر سامانی برای ساخت بیمارستان شبانه روزی تخصصی و فوق‌تخصصی سامان تاکنون ۵۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.

او افزود: ساخت بیمارستان شبانه روزی تخصصی و فوق‌تخصصی سامان به‌عنوان یک طرح فرابیمارستانی در چهارمحال و بختیاری تاکنون افزون‌بر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


بیشتر بخوانید


اکبریان اضافه کرد: برآورد اولیه احداث این بیمارستان، ۱۵۰ میلیارد ریال بود، اما با نوسان قیمت‌ها هم‌اکنون برای ساخت این طرح به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او اظهار داشت: این خانواده خیر سامانی تمامی هزینه‌های ساخت و بخشی از اعتبارات مربوط به تجهیز این طرح را تامین و پرداخت می‌کنند.

اکبریان تصریح کرد: دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی در شهرستان سامان هفت بخش جراحی تخصصی دارد و با بروزترین وسایل و تجهیزات پزشکی مجهز می‌شود و با راه‌اندازی این طرح خدماتی مانند آندوسکوپی، کلونوسکوپی و برخی جراحی‌های کم‌تهاجمی شامل اورولوژی، آندوسکوپی‌های گوش و حلق و همچنین سینوس به مردم سراسر چهارمحال و بختیاری ارائه خواهد شد.

او گفت: پس از راه‌اندازی بیمارستان شبانه روزی تخصصی و فوق‌تخصصی سامان زمینه پذیرش بیمارانی از سطح استان و حتی کشور در این مرکز وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های ویژه و فراوان سامان در بخش گردشگری، یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این طرح توسعه توریسم‌درمانی به‌شمار می‌رود.

اکبریان ادامه داد: متاسفانه بروز پدیده تغییر اقلیم باعث نابودی عرصه‌های زیادی از گون‌زار‌های چهارمحال و بختیاری شده است و جلوگیری از برداشت بی‌رویه منابع آب زیرزمینی، تغییر الگو‌های کشت، بهره‌برداری اصولی از منابع موجود و اجرای روش‌های آبیاری نوین در حفظ و احیای دشت‌ها نقش مستقیم دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار