وجود ۲۴ ایستگاه هواشناسی در کرمانشاه

مدیرکل جدید هواشناسی کرمانشاه گفت : در استان جمعا ۱۳ ایستگاه اصلی و تکمیلی هواشناسی داریم .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فیروز دولتشایی مدیرکل جدید هواشناسی کرمانشاه گفت : در استان جمعا ۱۳ ایستگاه اصلی و تکمیلی و حدود یازده ایستگاه اقلیم شناسی، باران سنجی و سنجش گرد وغبار داریم.

او گفت : در حال حاضر ۹ سایت رادار در کشور فعال است که یکی از آن‌ها در کرمانشاه قرار دارد که یک امتیاز برای استان محسوب می‌شود، اما ساختمان آن بسیار قدیمی است.

مدیرکل هواشناسی استان به فرسودگی زیرساخت‌های این اداره کل اشاره‌ای کرد و افزود: باتوجه به قدمت اکثر ساختمان‌ها و ایستگاه‌های هواشناسی، وضعیت مطلوبی در این بخش نداریم.

او افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته در بحث حفظ و نگهداری هم حتی یک ریال برای این ساختمان‌ها هزینه نشده و برخی از آن‌ها در آستانه تخریب قرار دارند، اخیرا رایزنی‌هایی را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داشته ایم تا بتوانیم اعتباراتی را برای این بخش بگیریم.

دولتشایی ادامه داد: در زلزله سال ۱۳۹۶ تعدادی از ایستگاه‌های هواشناسی استان تخریب شد و با گذشت چهارسال از ان حادثه هنوز ایستگاه‌های شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین و سرپلذهاب در کانکس مشغول ادامه فعالیت هستند که شرایط بسیار سختی است.

او افزود: البته مقاوم سازی ایستگاه شهرستان ثلاث باباجانی را در دستور کار قرار داده ایم و در شهرستان کنگاور و روانسر هم اقداماتی برای نوسازی و تعمیر ساختمان قدیمی ایستگاه‌های این شهرستان‌ها را در حال اجرا داریم.

او در خصوص وضعیت ایستگاه‌های باران سنجی استان هم گفت: تنها استانی در کشور هستیم که ایستگاه‌های باران سنجی آن هنوز به شکل دستی هستند و بنا داریم که امسال با جذب اعتبار، تعدادی از آن‌ها را خودکار کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار