کشف بیش از ۲۰ تن ماده مخدر در خراسان جنوبی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از کشف ۲۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم ماده مخدر در استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی عبوری برای قاچاق مواد مخدر به سمت استان‌های مرکزی کشور است، گفت: با تلاش نیرو‌های نظامی و امنیتی، پارسال بیش از ۷۵ مورد کشفیات مواد مخدر داشته ایم که ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن داشته است.

او میزان کشفیات مواد مخدر استان از ابتدای امسال تا کنون را ۲۰ تن و ۵۰۰ کیلو گرم اعلام کرد و افزود: کشفیات امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد افزایش داشته است.

حسنی مقدم با بیان اینکه دو هزار و ۴۵۰ نفر در زمینه قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند، عنوان کرد: توقیف خودرو‌های حامل مواد مخدر ۳۱ درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال، چهار عملیات مهم انهدام باند‌های مواد مخدر را داشته ایم که ۵ تن مواد مخدر کشف شده است.

 او با بیان اینکه تقویت ایستگاه‌های بازرسی و تجهیز آن به دستگاه‌های مدرن در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در معبر ماهیرود که تردد وجود دارد برنامه ریزی برای تقویت و تجهیز در برنامه قرار دارد.

 ۱۸ عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود

حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از اجرای ۱۸ عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: نمایشگاه‌های سیار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، طرح یاریگران زندگی، تجلیل از خانواده شهدا و فعالین مبارزه با موادمخدر، افتتاح خانه‌های ورزش روستایی و همایش‌های ورزشی از جمله برنامه‌های این هفته است.

او ساماندهی معتادان متجاهر، درمان مادران باردار و شیرده معتاد، درمان کودکان و دانش آموزان معتاد، راه اندازی مراکز تعطیل شده درمان اعتیاد و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان را از اولویت‌های امسال  اعلام کرد.

حسنی مقدم با بیان اینکه ۸۶ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۸۵۰ معتاد، تحت پوشش مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: ۸۷ درصد مراکز درمان و کاهش آسیب توسط بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد اداره می‌شود.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.