عربستان بدنبال شست‌وشوی مغزی گروسی علیه ایران!

وزیر امور خارجه عربستان در دیداری با رافائل گروسی بر اهمیت بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عرب‌نیوز و طبق بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه عربستان سعودی، فصیل بن‌فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیداری که در وین، پایتخت اتریش با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشت، به رایزنی درباره موضوع برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

براین اساس، وزیر امور خارجه عربستان در دیدار خود با گروسی درباره موضوعات مختلفی همانند، ضرورت توقف بازگشت ایران از قوانین بین‌المللی که سبب بی ثبات شدن امنیت منطقه و جهان می‌شود، گفتگو کرد.

فیصل بن فرحان در این دیدار بر اهمیت بازرسی از سایت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

رافائل گروسی نیز طی روز‌های اخیر با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین دیدار کرده بود.

گفتگو‌های برجام در وین چند ماهی است در حال برگزاری است و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است، در این نشست‌ها آمریکا تمایل بازگشت به برجام گذشته را دارد و ایران نیز خواهان رفع تمامی تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکاست.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی ضمن تاکید بر توافق هسته‌ای با ایران گفت: این امر ضروری است، اما اگر بخواهیم به مسائل موشکی ایران بپردازیم، کافی نبوده و برای رفع سایر اختلافات باید چاره‌ای دیگر اندیشید.

از سوی دیگر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: اتحادیه اروپا آماده همکاری با دولت جدید ایران است وهمزمان ادامه تلاش‌های فشرده دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به مسیر، مهم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، گروسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
اگه به حرف عربستان گوش نکرد می‌تونند با اره ادبش کنند
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۱۵:۳۶ ۰۱ تير ۱۴۰۰
خداوند ریشه منحوسین سعودی را بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۱ تير ۱۴۰۰
* نفوذی های کثیف... ننگ عالم بشریت...

هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
آخرین اخبار