ادبیات در هفته ای که گذشت ؛

جوابیه اداره میراث فرهنگی کاشان درباره مقبره تاریخی تراب کاشانی/ مشکل کاغذ ناشران برطرف شده است

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کاشان درباره مقبره تاریخی تراب کاشانه هفته گذشته جوابیه ای داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم :


بیشتربخوانید


 

جوابیه اداره میراث فرهنگی کاشان درباره مقبره تاریخی تراب کاشانی

اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کاشان در پی انتشار خبری با عنوان «مقبره تاریخی تراب کاشانی پاتوق معتادان شده است»، جوابیه خود را درباره این خبر برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کرده است؛ در ادامه متن جوابیه را می‌خوانید:

فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با معرفی ۶ عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی (عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی منتشر شد.

یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود.

تمدید مهلت ثبت نام در جایزه کتاب سال جوانان تا ۱۰ تیر

مهلت ثبت نام و پذیرش آثار دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران تا دهم تیر ماه تمدید شد.با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پوشش گسترده اخبار این رویداد در رسانه‌های گروهی، از سوی برخی ناشران و نویسندگان جوان که فراخوان سال ۱۴۰۰ دیر به آگاهی ایشان رسیده بود، پیوسته درخواست‌هایی مطرح می‌شد تا مهلت پذیرش تمدید شود.

مشکل کاغذ ناشران برطرف شده است

محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت کاغذ ناشران گفت: مشکل کاغذ ناشران برطرف شده و قرار است کاغذ مانند سابق در لیست کالا‌هایی قرار بگیرد که ارز دولتی به آن اختصاص می‌یافت.

معرفی داوران بخش استانی جشنواره قصه‌گویی

داوران مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی دبیرخانه‌ی این رویداد معرفی شدند. در این مرحله در هر استان سه داور متشکل از نمایندگان شاخه استانی انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان برگزیده دوره‌های گذشته، پیش‌کسوتان قصه‌گویی و کارشناسان حوزه ادبیات، نمایش و اجرا کار ارزیابی و داوری قصه‌گویی‌ها را برعهده خواهند داشت.

دو هزار سند خاندانی به آرشیو ملی ایران اهدا می‌شود

مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای ۲ هزار سند خاندان‌های قدیم بختیاری به آرشیو ملی ایران خبر داد.حامد ایرانشاهی مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان در توضیح این خبر گفت: اسناد متعلق به خاندان سرلک از جمله خاندان‌های مهم بختیاری ساکن لرستان است و برای نخستین بار تعداد ۲ هزار سند خاندانی با ارزش و مهم بختیاری به آرشیو ملی ایران اهدا می‌شود.

مهلت شرکت در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون تمدید شد

مهلت شرکت در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل استقبال مخاطبان تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ تمدید شد.پیش از این مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد فرهنگی، ۱۵ خرداد اعلام شده بود که این زمان تا پایان بهار تمدید و اکنون به دلیل درخواست علاقه‌مندان برای دومین بار تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ تمدید شد.

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری شامل بخش‌های «ملی»، «بین‌الملل»، «برترین قصه‌های کشور»، «قصه زندگی من» و «پادکست» است. این جشنواره با شعار «آینده ساختنی است» و با محور‌های موضوعی امید‌ها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی (جهاد و مقاومت در عرصه‌های مختلف زندگی) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار