سرمربی تیم ملی بوکس:

ما در بوکس مشکل داوری داریم/ به توکیو می‌رویم تا تنها شرکت کننده نباشیم

علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان درباره وضعیت این رشته ورزشی در المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا استکی، سرمربی تیم بوکس کشورمان درباره کسب سهمیه این رشته در المپیک توکیو اظهار کرد: اگر مسابقات قهرمانی فرانسه ابطال نمی‌شد، در آن صورت  با ۵ تا ۶ سهمیه به المپیک اعزام می‌شدیم. متاسفانه با همین ۲ نفر شامل شاهین موسوی و  شه بخش باید به المپیک برویم.  البته  این ۲ نفر بوکسور‌های قابلی هستند و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوب از لحاظ فنی و اخلاقی در المپیک داشته باشیم.

او درباره این که بوکسور‌های کشورمان برابر حریفان خود از ازبکستان و قزاقستان به مشکل برمی خورند، گفت:  به هر حال بین ۶ نفر اول دنیا، ۴ نفر آسیایی هستند و ازبکستان قهرمان تمام رده‌های سنی دنیا است. بعد از آن  بوکسور‌های کوبا، قزاقستان، روسیه، هند و چین قدرتمند هستند. ما  ۲ سهمیه المپیک در مسابقات انتخابی المپیک در اردن کسب کردیم. در مسابقات قهرمانی آسیا در ۴ بازی برابر قزاق‌ها، ۲ باخت و  ۲ برد داشتیم که احسان روزبهانی با نتیجه نزدیکی شکست خورد. ما مشکل داوری در بوکس داریم، نه بازیکن قزاق! به هر حال قزاق‌ها لابی قوی دارند و فدراسیون جهانی دست آن‌ها است. بوکس ورزش اول قزاق‌ها است.

مخارج ورزشکاران قزاقستان تا آخر عمر رایگان است  

سرمربی تیم ملی بوکس اظهار کرد: در اردوی ازبکستان چیزی کم نداشتیم و شرایطمان خوب بود. ازبک‌ها حمایت‌های خوبی از ورزشکاران خود  می‌کنند و  مخارج آن‌ها تا آخر عمر رایگان است و هزینه‌ای متقبل نمی‌شوند و دغدغه مالی ندارند. امیدوارم تدبیری در تمام رشته‌های ورزشی  اندیشیده شود که قهرمانان ما هم دغدغه مالی نداشته باشند.

استکی تصریح کرد:  جا دارد تشکر ویژه‌ای از صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک کنم که در ۲ سال فعالیتم در بوکس دغدغه‌ای نداشته ایم. اردو‌ها به صورت منظم برگزار شد و حقوق ورزشکاران هم به موقع دادند. در مجموع  همه چیز نسبتاً خوب بوده است. امیدوارم بوکسور‌ها  در المپیک بدرخشند و دل مردم را شاد کنند.

او درباره این که رشته ورزشی  بوکس چقدر شانس کسب مدال در المپیک را دارد، گفت: روحیه و اخلاق من  به گونه‌ای است که نمی‌خواهم فقط شرکت‌کننده باشم. در مدت ۲ سال حضورم در تیم ملی تا کسب مدال جهانی پیش رفتیم. در مسابقات کسب سهمیه اردن ۳ سهمیه گرفتیم که ۲ سهمیه را  به ما دادند و سهمیه احمدی صفا را ندادند. بعد از آن با ویروس کرونا مواجه شدیم و سپس  اردو‌های خوبی داشتیم. ما در قهرمانی آسیا هم درخشیدیم و جدا از بحث مدال شیوه ورزشکاران  طوری بود که نگاه‌ها به بوکس ایران عوض شد. ما به توکیو می‌رویم تا  فقط شرکت کننده نباشیم و بهترین عملکرد فنی و بدنی را داشته باشیم، اما در نهایت همه چیز دست خدا است.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار