بسته خبری «شهرنوشت» ۲ تیر ماه ۱۴۰۰؛

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر

بسته خبری «شهرنوشت» حاوی مهمترین اخبار تحولات و اقدامات مناطق ۲۲ گانه شهرداری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول هفته، تغییرات و تحولاتی در مناطق ۲۲ گانه تهران رخ می دهد که تلاش می کنیم هر هفته با انتشار این اخبار در بسته خبری «شهر نوشت» شما را در جریان این تحولات قرار دهیم.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در منطقه ۲
حسن صفات شهردار منطقه ۲ تهران گفت: با بهره برداری از دو ایستگاه مترو بخش عمده‌ای از مشکلات دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی مرتفع شد.
وی افزود: ایستگاه شهرک آزمایش در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه ۲ و همجوار با بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری وجلال آل احمد واقع شده است و با افتتاح این ایستگاه، شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش می‌توانند دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب داشته باشند و با توجه به اینکه رویکرد مدیریت شهری درتوسعه حمل و نقل عمومی تهران حرکت به سمت حمل و نقل پاک است، همزمان با تقویت شبکه ریلی، ایجاد مسیر دوچرخه سواری دراولویت برنامه‌های منطقه قرار دارد.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر

ساماندهی ترافیک میدان بهرود با احداث پل شقایق
حسن صفات گفت: به منظور بهبود و تقویت شبکه‌های ارتباطی درون شهری و ساماندهی ترافیک میدان بهرود، پل شقایق در حال احداث است. میدان بهرود، به دلیل وجود مراکز تفریحی، تجاری و همچنین پارک ژوراسیک، هتل اسپیناس و.. با حجم سفر‌های شهری مواجه است و همین مساله بارترافیکی را دراین میدان موجب شده است.
وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در ارتقاء ظرفیت عبور و مرور و تقویت کارکرد‌های ارتباطی گفت: در همین راستا احداث پل شقایق پس از انجام طرح‌های مطالعاتی و کارشناسی شده، با هدف توزیع صحیح بار ترافیکی میدان بهرود-بلوار شقایق- خیابان‌های ایثارگران شمالی – بزرگراه یادگار امام (ره) دردستور کار قرار گرفت که در حال حاضر عملیات حفاری واجرای کلیه شمع‌های پل و خاکبرداری رمپ‌های ورودی پل به اتمام رسیده وپروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجرا است.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر
کارگاه شارژ کپسول‌های اطفاء حریق در پایگاه ویژه ملت در منطقه ۳

عباس فخارمنش دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۳ گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حادثه در حین جابجایی کپسول‌ها محلی برای شارژ جانمایی شده اند تا با سرعت و با دقت و صرفه جویی در هزینه‌های شارژ و پر شدن به موقع کپسول‌ها و آمادگی مقابله با اطفاء حریق در تمامی ساختمان‌های نواحی و تابعه شهرداری منطقه انجام شد.
وی افزود:این اقدام از سوی ستاد مدیریت بحران پایگاه ویژه ملت نشان از توجه و آمادگی بهینه در مواجهه با بحران‌های احتمالی بر سطح منطقه دارد.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر

اجرای پیاده راه سازی در ضلع شمالی میدان شیخ بهایی
سید محمد رضا موسوی معاون فنی و عمرانی در این باره گفت: ارتقاء محیط و جاذبه خیابان، کاهش نیاز به تنفیذ ترافیک، کاهش اثرات منفی وسایل نقلیه بر محیط زیست، خلق خیابان بسیار زیبا، کاهش سرعت وسایل نقلیه‌ی موتوری، افزایش ایمنی افراد پیاده یا دوچرخه از اهداف پیاده راه سازی در ضلع شمالی میدان شیخ بهایی است.

موسوی از اجرای کف پوش بتنی و نوار نابینایان از ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه در این محدوده خبر داد و بیان کرد: پیاده راه سازی ضلع شمالی میدان شیخ بهایی، به درخواست شورایاری‌ها و شهروندان در قالب پروژه‌های کوچک مقیاس در ۱۱۰ متر طول انجام شد.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر

 

احداث ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی در معابر بوستان‌های شمال شرق تهران
مهدی پورشاسب معاون شهردار منطقه ۴ گفت: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان، حفظ و افزایش بهداشت عمومی، احداث سرویس‌های بهداشتی عمومی و آبخوری در بوستان‌ها و معابر منطقه۴ در قالب پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی در دستور کار قرار گرفت. از این رو عملیات احداث بیش از ۳۲ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های پلیس و ارغوان، بهزادی، مائده و چگینی از ابتدای سال جاری آغاز شد و ۳۲ چشمه به بهره برداری رسید.

آراستگی معابر و دیوار ه‌های شهری شمال شرق تهران پس از انتخابات خرداد ۱۴۰۰

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از شستشو و آراستگی معابر و دیواره‌های شهری پس از پایان زمان رسمی رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا خبر داد.

بهسازی روکش آسفالت ۷۰۰ معبر منطقه ۵

محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با اشاره به رصد دائم وضعیت معابر در تمامی محلات منطقه گفت: از ابتدای خرداد تا پایان این ماه در ۷۰۰ نقطه از سطح منطقه عملیات لکه گیری و روکش مکانیزه صورت گرفته است ودر جریان این عملیات یکماهه بیش از ۴۶۱۷ تن آسفالت جهت لکه گیری در ۳۸ کیلومتر از معابر منطقه ۵ به کار رفته است که این عملیات در تمامی روز‌های سال نیز ادامه خواهد داشت.

محافظت درختان در مقابل آفات و تنش‌های محیطی با چسب‌های محافظتی در منطقه ۶

فرزاد هنرور سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران گفت: در بحث پوسیدگی و مبارزه با آفت‌ها با باندینگ و موادی که تنه درخت را برای جلوگیری از نفوذ آفت و صدمه به آن آغشته می‌کنند، اقدامات لازم انجام شده است. علاوه براین در مورد جانوران موذی که از دیگر عوامل خطرساز برای درختان هستند نیز طعمه گذاری‌ها توسط واحد ساماندهی انجام شده است.
وی افزود:نصب چسب محافظتی برروی تنه درخت به عنوان سپر محافظ درختان در برابر آسیب‌های مختلف عمل می‌کند و مانع شکاف و پوسته پوسته شدن سطح خارجی آن می‌شود؛ اتفاقی که در صورت بروز، مقدمۀ بروز بیماری‌های مختلف را برای درخت فراهم و آن را در معرض قارچ و حشرات قرار می‌دهداین ترکیب با ایجاد لایه محافظتی خود بر روی درختان، باعث دور شدن حشرات و آفات از درخت و در نتیجه عدم تخم‌گذاری حشره روی درختان می‌گردد.


جای خالی مدیریت یکپارچه را با مدیریت هماهنگ پوشش دهیم
تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران گفت:لازم است چارچوب‌هایی در قالب بخشنامه‌ها، تفاهم‌نامه‌ها، مصوبات و دستورالعمل‌ها داشته باشیم تا تکلیف بخش‌های مختلف در زمان بحران کاملا روشن باشد و در بحران هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند. این دستورالعمل‌ها باید مصوب مراجع مربوطه باشند تا در آینده کسی نتواند به بهانه اینکه وظیفه‌ای قانونی به او محول نشده است، از زیر بار وظایف خود شانه خالی کند.

پاکسازی معابر و دیوار‌های شهری از تبلیغات انتخاباتی در منطقه ۸
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۸گفت: پاکسازی نواحی ۳گانه منطقه از تبلیغات نامزد‌های انتخابات، پس از اعلام پایان رای گیری انجام شد وبه منظور ارتقای زیبایی بصری محیط شهری پاکسازی دیوار نویسی‌ها و برچسب‌های تبلیغاتی، پوستر‌ها و تراکت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های انتخابات، با استفاده از تمام تجهیزات و عوامل خدمات شهری انجام شد.

جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از معابر شمال شرق تهران منطقه ۴
مجید رجبی معاون شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر یکی از معضلات شهر تهران محسوب می‌شود افزود: جمع‌آوری سگ‌ها در شهر تهران با وسعت گسترده آن کار آسانی نیست، اما به جهت رضایت خاطر و امنیت بیشتر شهروندان جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر همه روزه صورت می‌گیرد و حدودا روزانه ۲ الی ۳ سگ ولگرد از معابر منطقه ۴ جمع آوری می‌شود که در سه ماه اخیر بیش از ۱۹۰ قلاده سگ جمع آوری و به محل نگهداری آن‌ها در مرکز کهریزک ارجاع شده و در آنجا پس از واکسیناسیون، نگهداری می‌شوند.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر

بهسازی و همسطح سازی مسیر پیاده جانبازان غربی تقاطع کرمان
محمدگلپیرا، معاون فنی و عمرانی منطقه گفت: پروژه بهسازی و همسطح سازی مسیر پیاده رو از نیمه دوم خرداد کلید خورد و حدود ۳٠٠ مترمربع از مساحت این خیابان را در خود جای داده و تاکنون ۲٠٠ مترمربع از آن تخریب، خاکبرداری، تسطیح و زیرسازی شده است.

راه اندازی نخستین مرکز گلماند منطقه ۹
مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ در خصوص راه اندازی اولین مرکز گلماند در منطقه گفت: نخستین مرکز گلماند منطقه با هدف ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند‌های خانگی از مبداء راه اندازی شد و شهروندان با تفکیک و جمع آوری پسماند‌های خشک خود در منزل و تحویل آن به این مرکز می‌توانند گل و گیاه تحویل بگیرند.

اصلاح هندسی تقاطع آیت الله سعیدی – هاشمی
علی حیدری معاون حمل و نقل ترافیک منطقه گفت: عملیات اصلاح هندسی و احداث ایستگاه تاکسی در تقاطع بزرگراه آیت الله سعیدی با خیابان هاشمی در دست اقدام می‌باشد؛ که در قالب این پروژه ٥٠٠ متر مربع پیاده روسازی - دوربرگردان - رفیوژ میانی و همسطح سازی انجام شده و در نیمه اول تیر ماه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

تعویض پسماند خشک با اسباب بازی کودکان
مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ گفت: برای نخستین بار در مناطق شهری، طرح معاوضه پسماند خشک با اسباب بازی، به ابتکار اداره پسماند منطقه اجرا می‌شود که در این طرح خانواده‌ها و کودکان می‌توانند در ازای پسماند خشک، اسباب بازی دریافت کنند این طرح به منظور نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا و مشارکت کودکان در موضوع پسماند، طرح معاوضه پسماند خشک با اسباب بازی کودکان، اجرا می‌شود.


اتمام عملیات عمرانی بوستان دوستدار کودک
فرزاد فرهادیان معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۹ گفت:پس از توافق سازمان املاک شهرداری تهران با مجموعه وزارت دفاع و وقفه در شروع عملیات عمرانی، تحویل مجدد کارگاه به معاونت فنی و عمرانی منطقه ۹ انجام شد این عملیات اجرایی احداث بوستان دوستدار کودک با ۱۶۰۰ متر مکعب تخریب، ۱۰۰۰ متر مکعب عملیات خاکی، ۵۰۰۰ متر مربع زیر سازی معابر و ۶۰ متر مکعب قلوه ریزی و ۶۰ متر مکعب بتن ریزی مجددا" از سرگرفته شد وتا پایان شهریور ۱۴۰۰ انجام می‌شود.


تملک و واگذاری باغ و یک قطعه زمین در منطقه ۱۰
با توجه به بافت فرسوده و تراکم جمعیتی بالا و کمبود سرانه‌های خدماتی، رفاهی و فضای سبز، مهم‌ترین دغدغه و نیاز مردم افزایش سرانه‌ها می‌باشد که تحقق این امر مستلزم تملک املاک و باغات می‌باشدکه با تملک باغ‌های نظر، اسلامبولچی، طهرانی، جعفریان، حکیم و زمین برق سهرودی سرانه فضای سبز، در منطقه ۱۰ به طور چشمگیری توسعه خواهد یافت.

مرمت و لایروبی مسیل‌های اصلی
مهران ماندگار معاون فنی و عمران منطقه با اعلام این خبر افزود: در راستای تکمیل طرح جامع هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی شهر تهران پروژه "احیا و بازگشایی و احداث منهول‌های سرپوشیده و مدفون شبکه اصلی آب‌های سطحی" در دستور کار منطقه قرار گرفت که عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال با انجام اقدامات احداث و بهسازی ۴۰ عدد منهول در کانال‌های آزادی، نواب، کمیل، ابطحی و فیروزآبادی کلید خورد. این پروژه شامل ۳۲ منهول احداثی و ۸ منهول نیز بهسازی است که در حال حاضر عملیات احداث ۴ منهول در کانال ابطحی، ۷ منهول در کانال فیروزآبادی و ۵ منهول در خیابان آزادی به اتمام رسیده است.

تامین ایمنی تردد عابرین پیاده و افزایش سرانه فضای سبز منطقه
منصور عزیزیان معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: با همکاری معاونت فنی و عمرانی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه طرح مشترک جمع آوری ١٤٤٩ متر گاردریل، ٣٤٧ متر نرده زائد و ٦٢ متر موانع فلزی و جایگزینی آن‌ها با فلاورباکس‌های بتنی و باغچه‌های همسطح و مرتفع اجرا شد که به عنوان جداکننده نقش موثری در راستای افزایش ایمنی عابرین پیاده داشته و همچنین منجر به افزایش سرانه فضای سبز در منطقه شده است.
به گفته وی با این اقدامات ضمن تامین ایمنی تردد در مجموع ۸۳۰ مترمربع به فضای سبز منطقه افزوده شده است.

آغاز عملیات احداث فضای سبز در زیر پل شهیدان
علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: حسب دستور شهردار منطقه و به منظور افزایش سرانه فضای سبز و با هدف آراستگی و زیبایی مناظر شهری، عملیات احداث فضای سبز و کاشت درختچه در زیر پل شهیدان آغاز و ۱۲۰ اصله درخت چنار و زیتون تلخ و ۴۰۰ گلدان در این محور کاشته خواهد شد.

مناسب سازی سرای محلات ویژه معلولین
مهران ماندگار معاون فنی و عمرانی این منطقه با اشاره به لزوم توجه ویژه به شهروندان معلول و فراهم سازی شرایط مناسب تردد آن‌ها گفت: به منظور تکریم معلولین مناسب سازی ساختمان سرای هاشمی و امام خمینی (ره) در حال اجرا است که در همین راستا، رمپ در ورودی ساختمان سرای محلات هاشمی و امام خمینی (ره) حداث شد و میله‌های دستگرد در سالن و آسانسور، نصب تابلو راهنمای طبقات به خط بریل و حسگر کف زمین ویژه معلولین، مناسب سازی ورودی سرا و هدایت کفپوش نابینایان در پیاده رو، تابلوی پارک ویژه معلولان و فلزی و شکل برای پل ورودی سرا نصب شد.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر

مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در منطقه ۱۱ تهران آغاز شد
با هدف حفظ بنا‌های ارزشمند قدیمی و زیبا سازی منظر شهری، مرمت سردر و دالان داخلی گاراژ رحیمی در خیابان ایروانی با قدمت دوران پهلوی که دارای نمای تاریخی واجد ارزش است؛ آغاز شد.


ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی به کودکان کار در مرکز پرتو منطقه ۱۱ در حال انجام است
نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: بیش از ۱۵ نفر از دخترانی که پیش‌تر با عنوان کودک کار و خیابان فعالیت داشتند و در معرض آسیب‌های اجتماعی بودند، پس از شناسایی در مرکز پرتو مشغول به فعالیت شده و با آموزش و گذراندن دوران‌های تخصصی، توانمند سازی شدند و این تعداد که بالای ۱۵ سال سن دارند در این مرکز به عنوان کارشناس اپراتور پاسخگویی مشغول به کار هستند.


با مشارکت شهروندان محله‌های مرکزی شهر تهران کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه آغاز شد
نصراله آبادیان با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در محله‌های مرکزی شهر تهران و استقبال شهروندان از احداث باغچه‌های محلی در محیط همسایگی افزود: نگاه مدیریت شهری ترویج مشارکت پذیری و ارتقای حس مسئولیت پذیری اجتماعی در بین شهروندان است که آنان در امور محله خود سهیم بوده و نقش آفرینی داشته باشند. با توجه به پایین بودن تعاملات اجتماعی بین همسایگان اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های آموزشی، ورزشی و مسابقه در فضای تعاملی بین شهروندان موجب افزایش حس تعلق محله‌ای خواهد شد که در نهایت تقویت تعاملات محلی را رقم می‌زند.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر
طرح مبارزه با آفت سوسک پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه حصارمنطقه ۱۳
مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ گفت: از آنجا که طی چند سال اخیر یکی از معضلات اصلی درختان کاج در سطح شهر تهران، آفت سوسک پوستخوار بوده که علاوه بر خسارت مستقیم به این درختان می‌تواند در صورت کنترل نشدن هرساله باعث قطع تعداد زیادی از درختان کاج در عرصه‌های جنگلی شود، معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۱۳ برای مبارزه با این آفت تمهیداتی اتخاذ کرد و به منظور حفظ درختان کاج که یکی از گونه‌های غالب این بوستان می‌باشند، همچنین به منظور مبارزه با یکی از اصلی‌ترین آفات رایج درختان کاج در نقاط مختلف این بوستان، تله‌های فرمونی نصب شد.

مجهز‌ترین مجتمع دندانپزشکی در منطقه۱۳ به بهره‌برداری رسید
مجتبی شکری، شهردار منطقه با بیان اینکه مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر تابش در مساحت ۷ هزار و ۶۰۰ متر و زیربنای ۴ هزار و ۲۰۰ متر یکی از مجهزترین مراکز دندانپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، افزود: این مرکز، با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و جمعی از فرماندهان و مسؤلان در مرکز دندانپزشکی نیروی هوایی در منطقه۱۳ افتتاح شد.

 

احداث مرکز پردیس مهر در بوستان جنگلی سرخه حصار
با توجه به حضور سگ‌های بلا صاحب در این منطقه و درخواست‌های مردمی، مرکز پردیس مهر به منظور حمایت از حیوانات و بنا به درخواست‌های مردمی از سوی اداره ساماندهی منطقه ۱۳ در بوستان جنگلی سرخه حصار منطقه در حال احداث و راه اندازی است.
مجتبی شکری، شهردار منطقه۱۳ با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های نظارتی برای کنترل جمعیت سگ‌ها گفت:از آنجا که سگ‌ها دارای قابلیت تولید مثل بالا هستند که در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترلی، به سرعت جمعیت این حیوانات افزایش می‌یابد و مخاطراتی را برای امنیت و سلامت شهروندان به همراه دارد.


اتصال مسیر دوچرخه منطقه ۱۴ تهران به مناطق همجوار
کامبیز مصطفی پور شهردار منطقه گفت: ۱۹کیلومتر مسیر دوچرخه در معابر، پیاده‌راه‌ها و بوستان‌های منطقه از جمله درمحدوده‌های منتهی به شهیدمحلاتی، شاه آبادی، گلشناس، پاسدارگمنام، نبرد، واضحی فرد، رحیمی حدفاصل بزرگراه بسیج تا هجرت و بزرگراه امام علی (ع) تا بزرگراه شهید محلاتی احداث و در حال تکمیل است.
وی افزود: موضوع توسعه مسیر دوچرخه‌سواری به داخل منطقه ختم نشده و برای یکپارچگی وهمپوشانی بیشتر مسیر‌های دوچرخه با مناطق دیگر، پیش بینی شده منطقه ۱۴ از طریق مسیر دوچرخه در بزرگراه بسیج و بلوار ابوذر به مناطق ۱۳ و ۱۵ و از خیابان نبرد و بزرگراه شهیدمحلاتی به منطقه ۱۲، متصل شود.

کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی باایمن سازی معابرمنطقه ۱۷
سعید سراج معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ گفت: در سال گذشته ۱۴ مورد حوادث رانندگی منجر به فوت در منطقه رخ داده است که نقاط مورد حادثه توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه شناسایی شده است و در جلسات کمیته ایمنی مشترک با پلیس راهور منطقه راهکار‌های رفع نواقص مستمرا بررسی و اجرا می‌شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: ایمن سازی بزرگراه شهید نواب و بزرگراه شهید چراغی به شکل ویژه در شش ماه اخیر در دستور کار قرارگرفته است.

احداث انهار آب در ۱۰ معبر در مدت ۲ ماه
داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ گفت: احداث شبکه جمع آوری آب‌های سطحی تک جدولی به طول ۲۲۰ متر، احداث و مرمت کانیو کتابی به طول ۶۶۰ متر و احداث و مرمت کانیو جانبی و نهر روسی به طول ۸۲۰ متر و در مجموع یک هزار و ۷۰۰ متر طول در مدت دو ماه ابتدای سال جاری به اجرا در آمده است.

بهسازی لوله آب شرب ساکنان
شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد محدوده این منطقه جنوبی پایتخت در بافت فرسوده قرار دارد و نیازمند بازسازی تاسیسات شهری است، گفت: خوشبختانه با همکاری اداره آب منطقه تعویض سه کیلومتر لوله کشی آب شرب در یک سال گذشته محقق شده است.

تحقق عدالت عمرانی در مناطق محروم حریم شهر تهران

آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه‌های توسعه محلی حریم منطقه ۱۸  با حضور سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران، علیرضا صادقی مدیر کل حریم شهرداری تهران، علی شهابی رییس حوزه قضایی بخش چهاردانگه و جمعی از مدیران شهرداری تهران، برگزار شد.

ورزشگاه بازسازی شده پوریای، ولی بازگشایی شد
ورزشگاه بازسازی شده پوریای، ولی طی مراسمی با حضور رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار، مدیران شهرداری و رابط شورایاران منطقه ۱۹ و نیز پیشکسوتان ورزشی همزمان با دهه مبارک کرامت بازگشایی شد.
امیر محسنی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: این ورزشگاه فاقد سیستم اعلان حریق بود که طی بازسازی‌های انجام شده ضمن رعایت اصول فنی و HSE به این سیستم نیز مجهز شد. سالن ورزشی پوریای، ولی چند منظوره بوده و با برخورداری از سالن‌های ورزشی مختلف زمینه بهره مندی همه گروه‌های سنی را از خدمات ورزشی فراهم کرده است.
عملیات عمرانی نگهداشت آسفالت در بیش از ۲۶۰ معبرمنطقه ۲۰
یوسفعلی دهقان معاون فنی و عمران این منطقه گفت: اجرای طرح عمرانی بهسازی معابر در مساحت ۲۶ هزار و ۴۵۲ مترمربع با توزیع ۵ هزار و ۸۲۰ تن آسفالت در دو ماه ابتدای سال جاری انجام شده است.

از توسعه زیرساخت های حمل ونقل عمومی تاجمع آوری سگ های بلاصاحب از سطح شهر
پاکسازی منطقه۲۱ از تبلیغات و اطلاع رسانی‌های انتخاباتی
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۲۱ از اتمام پاکسازی بنر‌ها و پوستر‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر، خبرگان رهبری و میان دوره‌ای مجلس از سطح نواحی سه گانه و جمع آوری کامل هشتاد سازه انتخاباتی خبر داد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۲ تير ۱۴۰۰
یک نظزی به شرق تهران که در اصل تهران این قسمت بوده بیندازید هر چیزی با اصالت قشنگتره همه امکان تفریحی و رفاهی رو بردید قسمت غرب تهران که اکثرا مهاجران سرمایه دار از شهرهای دیگه هستن و ماتهرانی های قدیم هنوز یا همون امکاناتی که مال چندین سال پیش هست تو پایتختی که شهر قدیمی خودمون بوده هستیم می ترسیم مثل فلسطین بشیم غربیها مارو از شهر خودمون بیرونمون کنند
آخرین اخبار