ثبت خانه تاریخی صدرآباد شهرستان اشکذر در فهرست آثار ملی

مسئول میراث فرهنگی شهرستان اشکذر گفت: خانه علی محمد سلمانی یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های روستای صدرآباد اشکذر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  جمالیان مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر گفت: خانه باغ قدیمی علی محمد سلمانی در بافت تاریخی روستای صدرآباد رستاق شهرستان اشکذر در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع بنا شده است.

او افزود: عمارت اصلی این خانه باغ در ضلع شمالی باغ در مساحتی حدود ۸۰۰ متر مربع در پلانی مستطیلی شکل در دو طبقه از خشت و گل بنا شده است و متعلق به دوران قاجار است.

جمالیان بیان کرد: خانه تاریخی علی محمد سلمانی دارای سه ورودی در ضلع شمالی، هشتی، تالار، بالاخانه، اتاق‌های متعدد و راهرو‌هایی است که با معماری بسیار زیبا و با مصالح سنتی همچنین نمای کلاه گلی بنا شده است.

او عنوان کرد: این خانه باغ در مجاورت مسجد جامع و حمام تاریخی صدرآباد رستاق قرار دارد که به همت مالک و طبق قوانین و نظارت میراث فرهنگی مرمت شده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: این بنا با توجه به ویژگی‌های خاص و موقعیت خوب، می‌تواند به یکی از مکان‌های گردشگری شهرستان اشکذر برای رونق گردشگری و جذب توریست تبدیل شود.

او اظهار داشت: خانه علی محمد سلمانی یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های روستای صدرآباد شهرستان اشکذر به شمار می‌آید و به دلیل ارزش تاریخی و معماری بی بدیلی که دارد، بعد از طی مراحل و تشریفات اداری به شماره ۲۴۹ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار