زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه یک اصل است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما یک اصل است چرا که ادامه فرهنگ ابا عبدالله است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حامد جوانی در گلزار شهدای تبریز گفت: خداوند در قران مجید شهدا را زنده مطرح می‌کند و از آن‌ها بعنوان انسان‌های وارسته و جاویدان نام می‌برد لذا نباید شهدا را ازیاد ببریم، چون این افراد نزد خداوند متعال روزی می‌خورند و جاودان هستند.

اوافزود: شهادت یک امر پسندیده و والا است مخصوصا شهدای مدافعین حرم که جلوه‌ای از وحدت اسلامی را تحقق بخشیده وبه وحدت مسلمانان افزودند.

او ادامه داد:ارزش کار شهدای مدافع حرم توانسته زمینه ایجاد وحدت کلمه در سطح جهان اسلام باشد و اثرات آن را در آینده خواهیم دید، این وحدتی که شهدا در دنیا ایجاد کردند تاکید مقام معظم رهبری بود و شهدا در عمل وحدت مسلمانان را نشان دادند، همچنین شهدای مدافع حرم سه امتیاز نسبت به سایر شهدا دارند، یکی اینکه در راه حریم اهل بیت دفاع می‌کردند، دوم اینکه دربیرون از مرز‌های ایران اسلامی مشغول جنگ بودند و دیگری اینکه در غربت به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اگر امروز این عزت، افتخار و اقتدار را در سطح دنیا شاهدیم به برکت شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم است که در دامان فرهنگی تربیت یافتند که حفظ دین، قرآن و ارمان‌های اهل بیت از مهمترین اهداف آن‌ها بوده است، این‌ها در نهایت ایثارو فداکاری به شهادت رسیدند و ما در مقابا آن‌ها سر تعظیم بجا می‌اوریم و وظیفه ما‌ای است که راه آن‌ها را ادامه دهیم و وصیت آن‌ها عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم  با اشاره به اینکه ششم تیر ماه سال ۱۳۶۰ مقام معظم رهبری به هنگام سخنرانی در مسجد ابوذر تهران مورد هدف تروریستی قرار گرفتند افزود: هدف از بین بردن ایشان بود، اما به حول و قوه الهی تنها چاشنی منفر شد و خود بمب بطور معجزه آسا منفجر نشد تا رهبری معظم بماند و بعدا از امام، نظام اسلامی را هدایت کند و بعد از سی و دو سال رهبری نظام با همان صلابت، قاطعیت و شجاعت امام راحل انجام میشود و مسلمانان جهان نیز هدایت می‌شود.

او یاد آور شد: جریان انفجارحزب جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد و ۷۲ تن از یاران امام و در راس آن‌ها ایت الله بهشتی به شهادت می‌رسد، هر ممکلتی باشد در نظام اسلامی خلل وارد می‌کرد چرا که یک روز رهبری و یک روز رییس تشکیلات قضایی مورد حمله تروریستی قرار گرفت، اما هللی به نظام اسلامی ما وارد نشد.

او افزود: آموزش و پرورش بخشنامه کرده بود که فرزندان ما تا پنجم ابتدایی به مزار شهدا برده نشوند، اما وقتی دیدند مردم اعتراض کردند گفتند بخاطر روحیه این‌ها می‌گوییم، امروز مردم ما شاهد هستیم راه شهدا را ادامه می‌دهند، یکی از توصیه‌های شهدا حرکت در مسیر ولایت بود که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری همه ما دیدم دشمنان تلاش‌های زیادی کردند که حضور کم رنگ باشد، اما علیرعم این همه تحریک دشمنان مردم به میدان امدند.

امام جمعه تبریز افزود: در هشت سال گذشته مردم را آزدند تا در میدان انتخابات حاضر نشوند. اختلالاتی در ساعات اولیه انتخابات انجام گرفت که مردم دچار فشار شدند نمی‌گویم عمدی است، اما مردم به وظیفه خود آشنا بودند و با توجه به هجمه عظیم دشمنان که نمی‌خواستند مردم شرکت کند این مقدار مشارکت قابل توجه است.

گفتنی است؛ شهید حامد جوانی یکی از جوان‌ترین شهدای مدافع حرم آذربایجان متولد ۲۸ آبان ۶۹ است.

او در روز ۲۳ اردیبهشت ۹۴ در منطقه لاذقیه سوریه مجروح شده و ۳ تیر ماه ۹۴ به قافله سیدالشهدا (ع) پیوست و در گلزار شهدای وادی رحمت آرام گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار