مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی و فرهنگی کشور:

قسمت‌های زیادی از ارگ تاریخی بم مرمت شده است

میرزایی گفت:در دو دهه اخیر متخصصان داخلی با همکاری و مشاوره کارشناسان خارجی توانسته‌اند قسمت‌های زیادی از ارگ تاریخی بم را مرمت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هادی میرزایی ،مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی و فرهنگی کشور در سفر به بم به بررسی ظرفیت‌های موجود در بنا‌های تاریخی عامری و سیستانی شهرستان بم اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه هیات وزیران به زودی این دو بنای تاریخی با کاربری مناسب به همت بخش خصوصی مرمت و احیا می‌شود.

 میرزایی واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را از وظایف صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی و فرهنگی کشور برشمرد و اظهار کرد: در ۱۵ سال گذشته چهار بنای تاریخی استان کرمان برای مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی و فرهنگی کشور به سفر یکروزه خود به شهرستان بم اشاره کرد و افزود: دراین سفر وضعیت و شرایط سرمایه‌گذاران و متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در بنا‌های شهرستان بم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه احیای بنا‌های تاریخی بر مرمت آن‌ها مقدم‌تر است و باید ماموریت‌ها و وظایف دولت را که شامل مرمت و احیای ابنیه تاریخی می‌شود را به مردم منتقل کرد تاکید کرد: در حال حاضر دولت نقش حاکمیتی و سیاستگذاری خود را در زمینه حفاظت و صیانت از بنا‌های تاریخی به انجام رساند.

میرزایی با اشاره به اینکه ارگ تاریخی بم نشانگر تمدن و تاریخ سرزمین ایران و فرهنگ مردم شهرستان بم است اظهار کرد:خوشبختانه در دو دهه اخیر متخصصان داخلی با همکاری و مشاوره کارشناسان خارجی توانسته‌اند قسمت‌های زیادی از ارگ تاریخی بم را مرمت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار