امارات نیرو‌های ایتالیایی را از پایگاه هوایی المنهاد بیرون می‌کند

امارات در واکنش به تصمیم ایتالیا در ممنوعیت صدور تسلیحات به این کشور، نیرو‌های ایتالیایی را از پایگاه هوایی المنهاد بیرون می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار چاپ لبنان امروز شنبه در نسخه اینترنتی خود از تصمیم امارات برای اخراج نیروهای ایتالیایی از پایگاه هوایی المنهاد در دبی خبر داد.

 «ماتیو بیریجو دی کریمناگو» عضو کمیسیون دفاع در پارلمان ایتالیا به پایگاه اینترنتی خبری دیفنس نیوز گفت: امارات به ایتالیا تا دوم ژوئیه مهلت داده است نیروهایش را از پایگاه هوایی المنهاد خارج کند.

ژنرال لئوناردو تریکاریکو، فرمانده نیروی هوایی ایتالیا نیز به این پایگاه خبری گفت: آخرین هواپیمای ایتالیایی روز پنج‌شنبه گذشته این پایگاه را ترک کرد.

درخواست امارات از ایتالیا برای خروج از این پایگاه در واکنش به تصمیم ایتالیاست که صدور تسلیحات را به امارات به سبب جنگ در یمن ممنوع کرده است.

المنهاد یک پایگاه هوایی امارات در امیر نشین دبی است که میزبان هواپیما‌هایی از کشور‌های مختلف جهان است و یک پایگاه مهم برای ایتالیا محسوب می‌شود زیرا از آن در مأموریتهایش در عراق و افغانستان و منطقه شاخ آفریقا و اقیانوس هند استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار