لباس‌های پوشیده‌ای که دل خانم‌ها را برده اند

تنوع و خلاقیت در طراحی محصولات حجاب، موجب افزایش استقبال بانوان از این نوع طراحی‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید سال‌ها قبل که در بازار قدم می‌زدیم، تعداد انگشت شماری لباس، باب سلیقه یک بانوی ایرانی پیدا می‌کردیم. لباسی که هم از نظر اسلامی پوشیده باشد و هم تنوع و رنگ بندی جذاب، مطابق با سلیقه بانوان و دختران جوان داشته باشد، اما به لطف ذوق و استعداد طراحان و تولیدکنندگان پوشاک کشورمان، کم نیستند کسانی که مانتو، چادر و پوشاک ایرانی متنوعی را تولید کرده اند. پوشاکی که نه تنها باب سلیقه بانوان محجبه است، بلکه مورد استقبال عموم دیگر بانوان قرار گرفته است.

در این خصوص با تولیدکنندگان و طراحان پارچه و لباس، که به طراحی برمبنای الگوهای سنتی ایرانی اهمیت می دهند، گفت‌و‌گو کردیم.

محصولات حجاب با طرح ها و رنگ های متنوع

زینب مدی تولید کننده محصولات حجاب در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در جامعه امروز نیاز است که محصولات حجاب متنوع طراحی شود. زیرا هر چقدر طراحی متنوع‌تر باشد، بانوان رغبت بیشتری برای خرید آن دارند. سعی می‌شود طراحی‌ها به سمت مدرن بودن پیش رود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در طراحی چادر‌های عربی ما، این تنوع در طراحی مچ‌ها اعمال می‌شود. در طراحی ساق دست ها، از تزیینات روبان دوزی استفاده می‌شود. همچنین دیگر محصولات مانند جوراب و روسری‌های نگین دار با مدل‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شود.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

وی درباره مزیت‌های تنوع محصولات حجاب بیان کرد: مخاطبان ما، افراد مقید به حجاب هستند، اما به دلیل تنوع در طرح‌ها و رنگ‌های مانتو‌ها یا حتی چادرها، افرادی که حتی مقید به حجاب نیستند هم علاقه خود را برای استفاده از آن نشان داده اند. همچنین استفاده از پارچه‌های لباسی در طراحی چادر نماز موجب می‌شود که کسانی که حتی محجبه نیستند، از این چادر‌ها تهیه کنند.

وی ادامه داد: برای طراحی‌های متنوع چادر‌های عربی، گلدوزی روی چادر انجام می‌شود. به خصوص افرادی که از چادر صرفا را برای حضور در اماکن یا مراسم مذهبی استفاده می‌کنند، جذب این چادر‌ها می‌شوند.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

وی درباره ویژگی‌های مهم در طراحی محصولات حجاب بیان کرد: توجه به تنوع در رنگ آمیزی، طراحی و دوخت در محصولات حجاب ضروری است. به عنوان نمونه مدل‌های متنوعی برای مچ‌های مانتو و چادر طراحی میشود. همچنین گلدوزی، جواهر دوزی و سایر تزیینات روی آن انجام می‌گیرد.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

وی درباره قیمت محصولات حجاب گفت: مشتریانی هستند که توانایی خرید این محصول را با این قیمت ندارند؛ بنابراین ما پیشنهاد می‌دهیم که همین طرح را روی یک پارچه دیگر با قیمت پایین ارائه دهیم تا آن‌ها بتوانند از مدل‌های متنوع استفاده کنند.

تولیدی‌هایی که لباس‌هایی با الیاف طبیعی تولید می‌کنند

فاطمه مردانی تولید کننده پوشاک، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: از ویژگی‌های مهم مانتو‌های طراحی شده توسط این تولیدی، پوشیده بودن و جلو بسته بودن آن است.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

وی ادامه داد: معمولا مانتو‌ها به صورت جلو بسته و دکمه دار طراحی می‌شود. اما به دلیل متفاوت بودن سلایق مشتریان، گاهی نیاز است که مانتو‌هایی به صورت جلوباز و متفاوت تولید شود.البته مشتریان ما غالبا فروشندگان لباس هستند.

وی بیان کرد: در طراحی لباس دواصل پوشیده بودن و با کیفیت بودن جنس در نظر گرفته می‌شود. مانتو‌ها با الیاف طبیعی تولید می‌شوند و نازک و بدن نما نیستند. 

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

وی درباره طراحی و نقوش به کار رفته در لباس‌های این تولیدی بیان کرد: جذابیت لباس‌های ما در سادگی آن است. اکثر لباس‌ها به صورت ساده طراحی می‌شود. همچنین از نظر طراحی، سعی در استفاده از طراحی‌های سنتی ایرانی است. برای تزیین برخی مانتو‌ها از پارچه‌هایی که که روی آن‌ها شعر ایرانی با خط نستعلیق است، استفاده می‌شود.

وی درباره مشکلات این حوزه بیان کرد: متاسفانه ما در حال حاضر کمبود پارچه داریم. زیرا نخ وارد نمی‌شود؛ بنابراین اکثرا از پارچه‌های های ازبکستانی استفاده می‌شود.

اهمیت رعایت اصول زیبایی شناختی در طراحی لباس

افشین منش طراح و تولیدکننده محصولات حجاب در گفت و گو با گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: طراحی باید به گونه ای باشد که مختص به قشر خاصی نبوده و مقبولیت عام داشته باشد. در این صورت اکثر بانوان جامعه می توانند از آن استفاده کنند.

وی درباره نوع طراحی ها بیان کرد: سعی شده است در سبک کارها از طرح‌های سنتی ایرانی الهام گرفته شود. همچنین خرج کار و گلدوزی های مورد نیاز، در صورت محدودیت‌هایی مانند تحریم و غیره، برای اولین بار توسط تیم ما طراحی و تولید شده است.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

وی درباره مدل های متنوع مانتوها بیان کرد: اغلب مانتوها به صورت جلو دکمه دار و پوشیده طراحی می شود تا پوشیدگی در عین آراستگی را عرضه کنیم.همچنین مانتوهایی با سبک اسپرت و کوتاه تر که برای استفاده به همراه چادر مناسب است نیز طراحی و تولید می شود.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

وی تاکید کرد: طرح های سنتی ایران دارای غنای بسیار و پتانسیل فراوان بوده و مورد استقبال شایانی از سوی رده های سنی مختلف قرار گرفته است، چرا که رعایت اصول زیبایی‌شناختی، به همراه کیفیت بالا، کار را مورد پسند همگان قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید

انتظارات هنرمندان صنایع دستی از دولت آینده/ همیشه پای دلالان در میان است


لزوم مدرنیته کردن طرح های سنتی

مهسا فکری طراح پارچه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: ویژگی‌های طرح چاپی روی لباس، جدید بودن و نوآوری آن است. طراحی‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که مشابه آن نباشد.

این طراح درباره نحوه استفاده از طرح‌های سنتی در لباس‌ها اظهار کرد: بهتر است طراحی‌های سنتی، مدرنیته شود. به گونه‌ای که به صورت نامحسوس از طرح‌های سنتی الهام گرفته شود.

وی درباره اینکه آیا در این حوزه به طراحی‌های ایرانی و سنتی توجه می‌شود یا نه، بیان کرد: متاسفانه تولید کنندگان، استفاده از طرح‌های ایرانی خیلی برایشان اهمیت ندارد و صرفا میزان فروش خود را در نظر می‌گیرند. نوع طراحی با توجه به میزان فروش آن تعیین می‌شود.

وی در مورد طراحی چاپ روی لباس‌ها بیان کرد: برای طراحی‌ها معمولا تقاضایی با عنوان سبک‌های اسلامی نداریم. معمولا درخواست تولیدکنندگان تصویرسازی فشن روی لباس است. به گونه‌ای که استایل‌های مختلف به صورت فانتزی روی لباس تصویر پردازی می‌شود.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

لباس‌هایی که صرفا برای جذب مخاطب طراحی می‌شود

سهیلا فرهادیانی طراح لباس سینما در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طراحی لباس در فیلم‌ها حول محور فیلمنامه و با توجه به کاراکتر شکل می‌گیرد. تمرکز طراح بر این است که استایل بازیگر را به شخصیت فیلمنامه نزدیکتر کند.

وی در مورد ویژگی‌های طراحی لباس در فیلم سینمایی بیان کرد:، اما نکته قابل توجه این است که در فیلم‌های درام و رئال دارای فیلمنامه قوی، بیننده درگیر فیلم می‌شود. در این فیلم‌ها آنقدر لباس جذب شخصیت می‌شود که مخاطب متوجه آن نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد جذابیت در فیلم‌های ژانر کودک، از طراحی لباس برای ایجاد رنگ و فرم استفاده میشود. متاسفانه در فیلم‌های تجاری ویژه شبکه نمایش خانگی نیز از این موضوع بهره گرفته می‌شود. به گونه‌ای که در برخی از فیلم‌های سینمایی که از نظر فیلمنامه جایگاه چندانی ندارد، تولیدکنندگان در تلاشند تا با جاذبه‌های طراحی لباس مخاطبان بیشتری را جذب فیلم کنند. همچنین در این فیلم‌ها از فضا‌ها و لوکیشن‌های تجمل گرایانه استفاده می‌شود.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

افزایش رغبت بانوان به خرید محصولات لباس

مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: حوزه پوشاک ایرانی و اسلامی به خصوص محصولات حجاب در سال‌های گذشته رشد و پیشرفت جدی داشته است. هر سال شاهد افزایش برند‌ها از سوی طراحان هستیم و به همان میزان استقبال مردم از این موضوع زیادتر شده است.

وی درخصوص نمایشگاه‌های حجاب و عفاف افزود: نمایشگاهی که کارگروه مد و لباس در این خصوص برگزار می‌کند، در جهت پاسخگویی به نیاز‌های مخاطبان می‌باشد. طبق اسناد و گزارش ها، بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن و همچنین نمایشگاه فردوس که در زمینه نذر حجاب فعالیت می‌کند، افزایش رغبت بانوان به این حوزه را نشان می‌دهد.

راهکاری برای کاهش قیمت پوشاک ایرانی

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در خصوص افزایش قیمت‌ها در این حوزه بیان کرد: ما در سال‌های اخیر افزایش قیمت‌ها را در همه حوزه‌ها شاهد بودیم. البته راجع به این موضوع وزارت صنعت و بازرگانی موظف به ارائه تسهیلاتی برای تولیدکنندگان لباس هستند، اما متاسفانه برخی تولیدکنندگان مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند.

لباس‌هایی مطابق با فرهنگ ایرانی، که دل همه را می‌برند.

پورشهابی در انتها درباره اقدامات کارگروه مد و لباس برای بهبود شرایط موجود بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه‌ای با اتحادیه پوشاک در دستور کار ما قرار گرفته است. هدف از انعقاد این تفاهم نامه، اتصال طراحان به تولید کنندگان و تولیدکنندگان به فروشندگان است. در حال حاضر این اتصال و ارتباط حالت افسار گسیخته‌ای دارد. اجرای این تفاهم نامه موجب کاهش قیمت محصولات می‌گردد.

او افزود: این تفاهم نامه موجب می‌شود طراحان و تولیدکنندگان بیشتر دیده شوند. همچنین افزایش تولید موجب کاهش واردات کالای قاچاق شده و در صنعت تولید کمک فراوانی می‌کند. افزایش تولید نیز منجر به کاهش قیمت آن می‌گردد. افزایش تولید منجر به افزایش تقاضا برای پوشاک داخلی خواهد شد که کاهش قیمت‌ها را در بر خواهد داشت.

با وجود پیشرفت قابل توجه در تولید محصولات حجاب و پوشاک ایرانی،  فروشندگانی هستند که هنوز درخواست طراحی هایی غیر ایرانی دارند. طرح هایی که زیبا هستند اما با فرهنگ کشور ما تطابق ندارند. گویی هنوز ذائقه جوانان ما، هنوز به طور کامل به سمت و سوی پوشاکی بر مبنای فرهنگ ایرانی، پیش نرفته است. اینجاست که لزوم نظارت دستگاه های متولی، بر طراحی لباس و پارچه ها، پررنگ می شود.

 

گزارش از مرضیه میرزائی علی آبادی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۱۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
گول ماهواره وشبکه فارسی زبان خارجی راپسرهاودخترهامیخورن خیلیهاکه رفتن شبکه ایران اینترنشنال وجم پس ازکشف حجاب پشیمان شده اندخواسته اندازشبکه جداشوندوبه ایران برگردندولی مشکل پاسپورت واقامت وهزینه پروازوغیره بعلاوه پانزده هزارپوندپول دارن که قابل حل نیست.
الکی سمت کشف حجاب وبدحجابی نروید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
حدود صد ساله که در اروپا بی حجابی مد شده قبل از اون اونجا هم حجاب بوده تو ایران هم که معلومه از زمان پهلوی بی حجابی مد شده
آهای اونهایی که افتخار هخامنشی و آریایی دارید کی اون زمان بیحجابی بوده توی تخت جمشید عکس یک زن بیحجاب میبینید ؟ حتی مرد بدون ریش میبینید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
لطفا مانتو های جلوباز و شلوار های پاره و پاچه کوتاه را کلا جمع کنید از مغازه های کشور که ضرر بزرگ اخلاقی میزنند اینطور مانتو و شلوارها به جامعه.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۰:۰۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اره واقعا چون خانمها شبیه شلخته ها میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
واقعا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
خدا به حال خانم ها رحم کند روسری چادر درگرمای بالای ۳۵درجه چه می کشند در خیلی از کشورهای اسلامی برای حجاب سختگیری نیست ومشکل زیادی هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
حالا مگر در کشور ما بر زنان سخت میگیرند راجع به حجاب . بعضی خانم ها که شرم ندارند واقعا مردانشان بی غیرت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
گرمای بالای 35 تحملش سخت تره یا اتش جهنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
با این که پوشیده هستن ولی بعضی هاشونو نمیشه بیرون پوشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۷ تير ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۲:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
طبقِ باورهایِ شرقی، بدنِ زن‌ها متفاوت از بدنِ مردان است. بدین ترتیب که انرژ‌ی زمین در بدن و درونِ زنان در گردش است.

 انرژی زنان، انرژی جاذب است.

این انرژی زنانه به‌قدری قوی است که در زندگی خانوادگی، اکثرِ افرادِ خانه تمایل دارند در اطرافِ فردی باشند که *نیرویِ مرکز گرا* در او از همه قوی‌تر است که این فرد معمولاً مادرِ خانواده است که نبود او کاملاً مشخص و محسوس است.

این‌که بچه‌ها عادت دارند همیشه بدانند مادر کجاست و اگر مادر از خانه بیرون رود به‌شکل عجیبی متوجه می‌شوند و دائم می پرسند مامان کجاست؟ *از همین نیروی جادویی در زن نشأت می‌گیرد.*

زن‌ها معمولاً *نقطه‌ی ثقلِ خانه* هستند. مسئولیت روانی را به منظورِ تامین و حفظِ سلامت سایر افراد خانواده، بر عهده دارند.

*به همین دلیل وقتی زنی تغییری در جهتِ بهبود برمی‌دارد، تمام افرادِ خانه (چه او بچه داشته باشد یا نداشته باشد) از این بهبود بهره می‌برند*

سلامتِ خانواده و جامعه به تنهایی بستگی به سالم شدن و سالم ماندنِ زن دارد. 

*یعنی خانم خانه که غمگین است، همه خانواده‌ آشفته می‌شود.*

*زنانِ زخمی، زنانِ افسرده، و زنان رنجور بدونِ این‌که بدانند و یا بخواهند، می‌توانند برایِ خود و عزیزان‌شان منشاء درد باشند!

 قدرتِ سلامت‌بخشی هر زن آن‌قدر عظیم است که می‌توان ادعا کرد: با یک گل بهار می‌شود!


*هفته ملی سلامت بانوان* ایرانی گرامی باد.
*تبریک به همه‌ی بانوان سرزمین پاک ایران*

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
رفتم مطالعه ، کردم ،
این نظریه یین(خیر) و یانگ(شر) هستش
که اینطوری هم نیست ، یعنی هیچ کس صرفا یین وصرفا یانگ نیست و همیشه بین اینها هستند ،
بعدشم ، این حرف شما درست نیست چون همیشه ما یچیزی بین اینها هستیم و اگر طبق این نظر که فکر میکنم برای کنفوسیوس هستش (نمیدونم شاد هم نباشه؟!) انرژی اسمانی در مردان و انرژی زمینی در زنان هستش اما طبق همون چیزی که هست اینه که همه ی ما بین این دوتا هستیم و فقط شدتش بین مردان و زنان متفاوته
مثلا اگر روشنایی یین و تاریکی یانگ باشه
یک اتاق کم نور در برابر یک محیط تاریک یین در برابر یانگ هستش اما اگر همین اتاق کم نور را با بیرون و محیط باز مقایسه کنیم این اتاق میشود یانگ (شر )و بیرون میشود یین (خیر)
مثلا ماده و مادیات به یانگ و روح و معنویات به یین
آسمان به یین و زمین به یانگ
و .... تشبیه شده اما این رو هممون میدونیم که در حال حاضر هممون روح و جسم رو دارا هستیم پس همه بین اینها هستیم
قادر مطلق خداست
اما اون چیزی که جالبه اینه که بعضی از چیزای این نظریه با دین میتونه صدق بکنه ، شاید؟!
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۰:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چادری که با عنوان عربی اصیل و تولید ژاپن معرفی می شود چه جایگاهی برای هویت ایرانی من دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهسون
۲۰:۳۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دختران همچون گوهر و مرواریدی بسیار درخشان هستند که باید چادر به سرکنند تا مورد هوس رانی کفتارهای جامعه نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
همه دخترا چون گوهر هستند
دختران باید حجاب داشته باشند تا پسران رو منحرف نکنن عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
خراسانی
۱۷:۲۳ ۰۷ تير ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دختر چادری دیگه گیر نمیاد برای ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
خواستی من ۱۰ تا چادری و نجیب بهت معرفی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دختر چادری دیگه دیده نمیشه برای ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دختر چادری دیگه پیدا نمیشه برای ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لطفا بساط شلوار های پاچه کوتاه و پاره و تنگ و چسبان را جمع کنید قبل از آن که کل جامعه به فنا برود
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۵:۰۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
معزت معیوبتو درست کن جامعه درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۰۹ ۰۷ تير ۱۴۰۰
بزار بپوشن . سوژه خنده ما میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
احسنت حرفت کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سایت آریوشاپ سرچ کنید تو گوگل کلی لباس اسلامی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سلام علیکم
شاید ۲۰ سال پیش، کسی به مخیله‌اش هم نمی‌رسید روزی در خیابان‌های شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سال‌ها مردم شاید آن‌ها را در سالن‌های عروسی هم نمی‌دیدند... دخترانی بزک‌کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و جلوباز و شلوارهایی تنگ‌تر! این روند ۲۰ سال طول کشید تا به این‌جا رسید. استعمار و استکبار، صبر و حوصله‌ی زیادی دارد، برعکس بسیاری از ماها ...

⬅️اولین کار، گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر، حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب ‌تر، خوب را هم انتخاب کنی به‌جایی بر‌نمی‌خورد .می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه‌ی بزرگ پوشید و باحجاب بود(برگرفته از سخنان هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران )... حرف قابل‌قبولی بود؛ کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند، حتی اهالی مذهب

⬅️ گام دوم، گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. یادم‌ می‌آید روسری‌هایی بود با ضلع، بیش‌تر از یک‌متر، که تا کمرِ خانم‌ها هم می‌رسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی مو بیرون می‌زد

⬅️ در فیلم‌های سینمایی هی مدل گذاشتن، زن‌های هنرپیشه مدل شدن و به تبع آن، دختران‌ِجوان هم از آن‌ها یاد می‌گرفتند

⬅️چشم‌های ما متوجّه این آب‌رفتن نمی‌شد و آن‌قدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت می‌کرد...

⬅️ مانند بچه‌ای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ می‌شود و قد می‌کشد و والدینش حس نمی‌کنند اما دیگران که کمتر او را می‌بینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او می‌شوند... ما عادت کردیم به روسری‌هایی که هر روز آب می‌رفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو...

⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بی‌حجابی معضل فرهنگی است، برای حلّ آن باید کارِفرهنگی کرد... سال‌ها گذشت و لباس‌ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه‌ی عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کار‌های ضدِفرهنگ، در کوبیدن حجاب و عفت و حیاء و غیرت در فیلم‌های سینمایی و مجلّات و برنامه‌های عمومی یافت می‌شد...

⬅️ حالا هم که مد پوشش خانم‌ها تغییر کرده، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و بدون تردید در یکی دو سال آینده این کنار می رود و برخی را ..........

⬅️ یعنی پس از آن‌که چادر، مقنعه، مانتو و روسری از زنان گرفته شد، حالا رفته‌اند سراغ شلوار! چشم‌های ما هنوز عادت نکرده‌اند...
اگر به این هم عادت کنیم سرنوشت چادر و مانتو و روسری در انتظار این ساپورت هم هست...
خدایی نکرده این‌ها هم روز به روز نازک‌تر و کوتاه‌تر می‌شود و ما عادت می‌کنیم....
آن وقت...
نمی‌دانم بعدش سراغ چه خواهند رفت...

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ممنون که اینقدر با حوصله و تحلیل درست نوشتید.
Iran (Islamic Republic of)
شاهسون
۲۰:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بخدا راست گفتی.خیلی داره بد میشه. این برا خودمون بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
احسنت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مشکل از خودته طرز فکرت رو اصلاح کن .
کسانی در جامعه هستند که مخالف حجابند ربطی هم به شما ندارد .
هر طور میلتان است لباس بپوشید .
حق ندارید در کار مردم دخالت کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کاربرمحترمی که نوشتید هر کس هرطور خواست وبه شما ربطی ندارد .چرا بیرون از منزل ودر مکانهای عمومی به همه ربط دارد ولی مکان خصوصی ومنزل نه اکثر زنان که با این تیپ و...بیرون می ایند شاید برای همسران خود چنین وقتی نگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۷ تير ۱۴۰۰
کاربر محترم 23:01به شرطی که همین شما ها تو خیابون به باحجاب ها حمله نکنید و مسخره نکنید از دیدگاه شما ها عقل و احترام و حق شهروندی و موارد اینچنینی مخصوص بی حجاب شدن هست
Iran (Islamic Republic of)
خب
۱۵:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بهترین راهکار اینه که خیاطی یاد بگیرین من خودم سنی ندارم ۱۷ سالمه اما خیاطی یاد گرفتم بهترین و زیباترین لباس عربی برا خودم میدوزم دیگه لازم نیست برم پول برا مانتو بدم که اونم مانتو اصیل و با وقاری نیست که همشون بدن نما و زشتن همه اقتصادی هم دینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کجای عربستان زندگی میکنید اونوقت؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهسون
۲۰:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۷ تير ۱۴۰۰
اصل هویتت عربیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دو ساله میخوام چادر بخرم از بس گرونه هنوز نخریدم.چادرم رنگ و رو رفته شده.چرا چادر اینقدر گرونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بجاش میتونی 4 تا مانتو خوب بخری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
آره چادر گرونه ....به شوهر جان بگو وای عزیزم من نگران جیب شمام میخوام مانتویی بشم .خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تو این دوره زمونه کسی چادر نخواد نیاز به بهونه نداره. دوست داره چادر سر کنه. شما ناشماس ها برای خودتون از این نسخه های نفاق بپیچید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ببخشید مگه دیوونه هستیم چادرمون به باد بدیم
مانتو میپوشیم ولی زیر چادرامون
قشنگ یه پوشش عالی داریم
خدارو شکر راضی هم هستیم
چادر گرون شده درست ولی اشکالی نداره
Iran (Islamic Republic of)
معتقدالحق
۱۳:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
وقتی خودمون دست به کار نشیم بیگانه برامون تصمیم میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
قدیمها لباسها حرمت داشت اگه کسی بچه ایی لباسش پاره بود خجالت می کشید توجمع بره ولی الان شلوار زخمی لباسای پاره مد شده پاچه شلوارهای زنانه اینقد کوتاه شده پای زنان بیرون که ادم خجالت میکشه ما شهید ندادیم که کشورمون بی ارزش شه حجاب بی ارزش شه عفت زنان بی ارزش باید رسیدگی جدی بشه باید لباسهای لخت از بازار جمع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
فکری بحال حجاب و فرهنگ مون کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
فقط باید زن پوشیده باشه؟ مردها چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
باید شیک و پوشیده باشند ، پوشیدگی یک ارزش، افتخار و برتری است
اگر دقت کنید در تاریخ این بردگان بودند که اکثر اوقات برهنه بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چرا شما نمی خواهید قبول کنید زنان جذابیت بیشتری از مردان دارن، زنان به خاطر همین جذابیتی که خداوند به آنها داده باید حرمتها زیادی حفظ کنن، وبه طبع آن مسولیت بیشتری نیز دارن، آیا از طلا بیشتر محافظت میکنن یا از یک تکه آهن بی ارزش،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کاربر ۱۷:۵۰ همین آهن های بی ارزش تبدیل به خودرو یا بخشی از خانه میشن چه کسی رو دیدی که خودرویی از جنس طلا داشته باشه لطفا مثال بهتری بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۷:۵۰
مزخرف نگو ، تکه اهن بی ارزش خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
به مرد ها توهین نکن .
India
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
روپوش باید از پارچه خوب ، طراحی خوب و مهندسی شده با قواره های ایرانی با رنگهای ساده و پوشیده باشد . رنگهای زنده برای روپوش اصلا مناسب نیستند مخصوصا تکه دوری ها هم اصلا جالب نیستند یا درجای مناسب روی لباس انتخاب نمی‌شوند .
Iran (Islamic Republic of)
مدافع حرم
۱۲:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دیگه کشور نمیشه جمع کرد ما میریم جنگ که حجاب باقی بمونه اما بدون جنگ هم اونا پیروز هستند خیابون هارو ببین چخبره ...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دید شما چقدر منفی اما بدون یک عامل باعث این وضعیت نشده علل مختلفی دارد یکی کوتاهی در امر به معروف و نهی از منکر است دیگر نظارت بر تولید پوشاک از مبادی ابتدای آن یعنی تمام تولیدی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بساط مانتو های جلوباز و شلوار های پاچه کوتاه را جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
زندگی خراب کن شده.خیانت ها را زیاد کرده این لباسهای تنگ و کوتاه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا خان زاده
۱۵:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اول خودت شرو کن مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تمام سیل و زلزله و آتشفشان مال بی حجابیه که تو تایلند هم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
فرانسه و المان و انگلیس و ایتالیا و و و و وو و و وو و و و و و و و و
سیل و زلزله اینارم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اقلیم رو در نظر بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لباس عربی اصل ژاپن یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
منظورشون پارچه اش هست که ژاپنیه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا خان زاده
۱۵:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
عربی اصیل، ساخت ژابن
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
والا اینها بیشتر دل ما رو برد که :)
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۱:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
این لباس ها مناسب کوچه و خیابان و جوانان نیست و خیلی خیلی گران هست و به درد عموم مردم نمی خوره بیشتر لباسهای تو بازار همه جلو باز و با کیفیت نامطلوب و مدل های نامناسب وجود داره اگر لباس ساده با کیفیت بیارید که ارزان باشه و مطابق پیشرفت باشه مردم اونارو می پوشن و اینکه چادر بپوشی با ارایش خیلی غلیظ فرقی با بی حجابی نمیکنه موهات بیرون باشه بدون ارایش خیلی بهتره که اینجوری جلب توجه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
این لباس ها خوشگل هستند ولی وقتی تن بانوان باشن خوشگل ترم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چه فایده وقتی پارچه لباس و چادرها وارداتی هستن و در داخل
تولید نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
پ ن پ میخواستی آقایون تنشون کنن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
پوشیدن مانتو جلوباز حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بهتر بود میگفتی پوششی برا مرد وزن حرام است که آن حد پوششی را که شرع اسلام گفته رعایت نشود گاهی افراد چادری میبینی که هم آرایش دارند وهم مو آن ها بیرون آمده است و مردانی را میبینی که کمی که خم میشوند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
والا الان طوری شده که آقایون به گونه ی لباس میپوشن که فکر میکنی خانم .
ناخن ها رو هم لاک میزنن و شلوار پاچه کوتاه و .........
خلاصه حجاب زن و مرد نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اگه‌ روش چادر بپوشیم چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
شلوار پاچه کوتاه و تنگ و چسبان حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
منظورتون نگاه کردن هستش دیگه؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
شوهر دوستم از بس توی خیابان زنهای شلوار تنگ دیده زندگیشو بهم زده.دارن طلاق میگیرن.خدا نگذره از بیحجابهایی که زندگی دیگران را به جدایی میکشانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
شلوار پاچه کوتاه و تنگ و چسبان باعث تحریک می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خب نگاه نکنند
یغضوا من ابصارهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کدوم مرد با غیرتی حاضر میشه نامحرمان اندام و زیبایی و آرایش ناموسش رو ببینند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا خان زاده
۱۵:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من آرایش میکنم، چادر میپوشم، موهام بیرون نیست، البته ارایش مطلوب هستش، عجق وجق نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بروبابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مانتو جلوباز باعث تحریک نامحرمان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تنوع و خلاقیت کجا بود؟؟؟؟
طراحی ها که مزخرف و بدن نما هستن ، واسه یه مانتو پوشیده و خوب باید یک هفته کل تهران و کرج رو زیر و رو کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
شما خوبه شهرتون مرکز تولیدی ها هست و توی یه هفته کارتون راه میوفته
شهر ما که دور افتاده هست هرچی جنس بنجل و گرون هست میاد
من خودم شخصا از اسفند 99 تا همین یه هفته پیش توی سایت های اینترنتی دنبال یه مانتو مناسب بلند و پوشیده بودم که باخره بعد 3 ماه پیدا کردم
به چه قیمتی/:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بی حجاب خیلی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
درسته که همه این لباس ها زیبا و اسلامی و در خور بانوان کشورمان هست
اما یک مسئله را فراموش کردید و اون هم اینه که این نوع لباس مخصوص مجالس خاص زنانه هست
نه خیابون و کوچه پس کوچه چون از نظر دین و اسلام که شما ها دارید میگید لباس یک زن یا
خانم نباید برای یک مرد نامحرم جلب توجه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اگه ارایش غلیظ نباشه ۹۹/۹ مشکل حل میشه
کم حجاب بدون هیچ ارایشی بنظرم خیلی بهتر از با حجاب با آرایش غلیظ میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کمتر چادری اصیلی پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لباس‌های پوشیده چرااینقدر گرونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چون بی حجابی زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
ترفند دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چون پارچه زیاد می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چرا وقتی بلد نیستیم کنترل قیمت کنیم تقصیر دشمن می اندازیم یعنی ما حتی نمیتونیم لباس خودمون رو در کشور خودمون درست کنیم با منابع اولیه خودمون لطفا انتشار دهید باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
یک سوال ، لباس پوشیدن هرکس به خودش ربط نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
نخیر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لباس پوشیدن هرکس وقتی به خودش ربط داره که توی اجتماع نباشه وگرنه ما در برابر افراد جامعمون مسئولیم وباید از سلامت روانی جامعه در حد توانمون مراقبت کنیم این حرف شامل مردان هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خیر به عرف و قوانین جامعه هم ربط داره..وگرنه که یکی هم لخت و عور میاد بیرون چون به خودش ربط داره!!!!!
اینا هم همش حرفه که نه بابا کی اینجور میاد بیرون...یه دوره ای هم کسی فکرشو نمی کرد اینجوری که یه عده میرن بیرون اصلا پیدا بشه...
Iran (Islamic Republic of)
نیکو
۱۲:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خیر, وقتی به خودش ربط داره که تو فضای خصوصی خودش باشه, وقتی بین عموم پوشیده میشه دیگه بهش خصوصی نمیگن و چهارچوب ها باید رعایت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
توی خونتون هرچی خواستی بپوش.جلوباز بپوش.بیرون جلوی مردان جلب توجه میکنی باعث خراب شدن زندگی ها میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
چون مربوط به کل جامعه می شه نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
قیمت ها خیلی گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
واقعا خیلی جذاب دیدنی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اینقدر لباس مانتو از اینا خوشگل تر هست واسه بانوان خوشگل اینا چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بانوان خوشگل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اینا که لباس نیست حالم ب هم خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده. بهتره که در کنار این تولیدات، شلوارهای پاچه کوتاه و مانتو های جلو باز و آستین کوتاه هم تو بازار جمع بشه و دیگه تولید یا وارد نشه. وقتی این لباس های نامناسب تو بازار نباشه،کمتر شاهد بی حجابی توی خیابون و پارک و دانشگاه و... خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لباس پوشیده نمونه ی این چیزایی که نشون می دید که مال مردم عادی نیست اصلا پولش رو ندارن که بخرن مال اعیان و اشرافه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اينها خييلي گرونن. اصن زير يك تومن نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بیشتر لباسهای بازار باسلیقه بیشتر خانم سازگار نیست یا خیلی نازکن یا جلوباز یا بدون آستین یا کوتاه سخت میشه یه لباس خوب پیدا کنی توکشور اسلامی باید چادر ارزون باشه که ملت بتونن راحت بخرن نه اینکه ازبس گرون شده خانم رقبتی به پوشدن چادر پیدا نکنن وهمین باعث درویج بی حجابی میشه لطفا به دغدغه خانم رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لابد از پولش هم مغز آدم صوت می کشه بخاطر گرانی . اینها لباس از ما بهتران است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
سلام .اگه امکانش هست آدرس فروشگاه اینترنتی محصولات رو هم بذارید تا استفاده کنند ازشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مانتو های ایرانی اسلامی عالی هستند
ولی بسیار گران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
پولشم خوشکله عزیز دل برادر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۵۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
متاسفانه لباسهای ( مانتو )پوشیده در بازار بسیار کم است . و این لباسهای زیبا و پوشیده که شما آنها را نمایش داده اید با قیمتهای نجومی است که اکثر مردم توان نزدیک شدن به آنها را نیز ندارند . بازار پوشاک متولی و مسئول ندارد . یکی از دلایل بدحجابی ارزان و در دسترس بودن لباسهای باز و گران بودن و در دسترس نبودن لباسهای پوشیده و مناسب است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
واقعا در چند سال اخیر مانتو های ایرانی اسلامی خییییلی خوشگل شدن ^^
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
قیمتش هم خیلی خوشگله!!!7 تا صفر داره!!!!
در ضمن لباس گلدوزی شده وقتی خوبه که نشوریش...بشوری دیگه به درد نمی خوره...تعریف الکی نکنید از لباس بی کیفیت...اونی هم که بشور بپوش باشه دیگع خدا تومنه...الان همون مانتو کوتاه ساده اگه کیفیتش خوب باشه با اینکه حدو 1و 20 پارچه برده باید 300 بالاش بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
اصلا در بازار از این مدل ها دیده نمیشه همه تکراری وبه درد نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
به مزون ها مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۶ تير ۱۴۰۰
حجاب مد نیست و مدل بردار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
لباسای پوشیده انقدر گرونه که ملت دارن لخت میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
کسیکه باحیا باشه لباس وصله دار میپوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
جمعه برای خانمم از فروشگاه حجاب چیتگر یه چادر خریدم 580 تومن، نمیدونم یه تیکه چادر مگه چقدر دستمزد دوخت داره اینقدر گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
خوشبحال خانمت که شما براش خرید میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۶ تير ۱۴۰۰
باور کنید منم خریدم480تومن،تازه گفتش قیمت واقعیش این نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۰
من برای خودم پول ندارم پیرهن و شلوار بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۶ تير ۱۴۰۰
آفرین به شما مرد باغیرت که برای خانمت خرید میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
بالاخره چرخ تولید باید بگرده
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۸:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۰
هروقت خواستم برا خانوم مانتور بخریم با مشکل برخوردیم . هر مغازه رفتیم فقط مانتو جلو باز دارند. فقط تو تهران اونم تو یکی دوجا مانتو سالم پیدا میشه.
تو سایر شهرها خیلی خیلی سخت میشه مانتو پوشیده پیدا کرد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شین
۱۰:۳۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
تمام شهرمون رو گشتم یه مانتو جلو بسته پیدا نکردم اخرش رفتم شهر همسایمون مانتو خریدم (تازه همون ی مغازه بود ) بابا این چه وضعیه ی مانتو آدمیزادی نیست ما بپوشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۶ تير ۱۴۰۰
دقیقا درسته الان من چند وقته دنبال مانتو ساده و جلو بسته می گردم پیدا نمیکنم یا خیلی کوتاه هستند یا جلو یاز یا جیب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۶ تير ۱۴۰۰
مزون حریران تو گوکل سرچ کنید در حد 500 تومن به بالا داره
آخرین اخبار