هشدار طالبان به دولت آمریکا

سخنگوی طالبان به دولت آمریکا هشدار داد در صورت عدم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در مهلت تعیین شده، واکنش سختی نشان خواهد داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اوربند نیوز، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان، به دولت آمریکا هشدار داد که در صورت باقی ماندن نظامیانش در افغانستان پس از مهلت اعلام شده از طرف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

با خروج بیش از نیمی از نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، شاهین در مصاحبه‌ای با خانه رسانه‌ای خلیج فارس گفت که در صورت باقی ماندن نظمامیان آمریکا بعد از تاریخ  ۱۱ سپتامبر، طالبان جواب سختی خواهد داد.»

او در ادامه افزود: «ما توافق نامه دوحه را امضا کرده ایم و به مدت ۱۸ ماه با طرف آمریکایی مذاکره کردیم. آن‌ها توافق کرده و متعهد شده اند که تمام نیرو‌های نظامی، مستشاران و پیمانکاران خود را تا تاریخ ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج خواهند کرد.»

او همچنین خاطر نشان کرد: «من فکر می‌کنم این نقض آشکار آن توافق است. اگر آن‌ها به حضور خود در اینجا ادام بدهند، یعنی همچنان به اشغال خود ادامه داده اند؛ بنابراین ما کاملا حق واکنش به این مسئله را داریم.»

شاهین با اشاره به اینکه این گروه راهی امن برای خروج نیرو‌های خارجی فراهم کرده است گفت: «ما در هنگام عقب نشینی آن‌ها حمله نکرده ایم. حتی وقتی مهلت خروج خود را به مدت یک ماه به تعویق انداختند. هنوز هم، در حالی که توانایی کامل انجام آن را داریم، به آن‌ها حمله نکرده ایم.»
مقامات آمریکایی پیشتر به رسانه‌ها اعلام کرده بودند که پس از عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان برای پایان دادن به حضور نظامی ۲۰ ساله خود در این کشور، انتظار می‌رود حدود ۶۵۰ سرباز آمریکایی برای تأمین امنیت دیپلمات‌ها در افغانستان بمانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار