معرفی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس ۳ گیگاهرتزی

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در رویداد MWC ۲۰۲۱ از سوی کوالکام معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، پس از مدت‌ها انتظار بالاخره تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس (Snapdragon ۸۸۸ Plus) رسما در MWC ۲۰۲۱ از سوی کوالکام معرفی شد. با نگاهی اجمالی و مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸، می‌توان گفت که Snapdragon ۸۸۸ Plus با بهبود هوش مصنوعی و البته کمی اورکلاک هسته Cortex-X۱ عرضه خواهد شد.

حدودا ۷ ماه پیش بود که کوالکام از جدیدترین تراشه پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد. از زمان عرضه، این تراشه جدید راه برای حضور خود در بسیاری از گوشی‌های هوشمند شاخص مانند سری Galaxy S۲۱، Mi ۱۱، ROG Phone ۵ و Xperia ۱ III باز کرده است. در حالی که کوالکام قبلاً هر سال یک تراشه پرچمدار را عرضه می‌کرد، در سال ۲۰۱۹ این شرکت با دادن جان تازه به چرخه بروزرسانی تراشه پرچمدار خود در قالب نسخه Plus رویه جدیدی را آغاز کرد. در نتیجه اکنون کوالکام Snapdragon ۸۸۸ Plus را معرفی کرده است.

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس اساسا یک مدل اورکلاک شده از اسنپدراگون ۸۸۸ است. به طور خاص، سرعت کلاک هسته Kryo ۶۸۰ Prime (مبتنی بر ARM Cortext-X۱) از ۲.۸۴ گیگاهرتز قبلی به ۲.۹۹۵GHz افزایش یافته است. هسته‌های باقیمانده یعنی ۳ هسته مبتنی بر ARM Cortex A۷۸ که با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کردند و ۴ هسته کم مصرف مبتنی بر Cortex A۵۵ که با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز ارائه شده بودند، بدون تغییر باقی می‌مانند.

معرفی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس ۳ گیگاهرتزی

در این نسخه هیچ تغییری در پردازنده گرافیکی مشاهده نمی‌شود. این باعث می‌شود مدل میانه سال امسال نسبت به سال گذشته کمی معمولی‌تر باشد. اگر به یاد داشته باشید Snapdragon ۸۶۵ Plus علاوه بر عملکرد سریع پردازنده قول ۱۵ ٪ افزایش عملکرد را برای GPU ارائه داده بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.