آزادی ۴۴ نفر از زندانیان قم هم‌زمان با هفته قوه قضاییه

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم اعلام کرد: هم‌زمان با هفته قوه قضاییه و در سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، دستور آزادی ۴۴ نفر از زندانیان واجد شرایط در بازدید مسئولان قضایی و قضات دادسرای قم از مجموعه زندان استان قم، صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در این جلسه از طرح پایش و غربالگری زندانیان، دادستان قم و معاونان دادستان به همراه بیش از ۷۰ نفر از قضات شعب بازپرسی، دادیاری، اجرای احکام کیفری و ناظر زندان از بازداشتگاه ساحلی، زندان مرکزی قم، اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی، زندان زنان و کانون اصلاح و تربیت استان بازدید کردند.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم به‌صورت نزدیک با زندانیان دیدار و به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کردند و دستورات لازم برای حل مشکلات زندانیان در برخورداری از نهاد‌های ارفاقی صادر شد.

پیش‌ از این در دهه کرامت نیز مسئولان قضایی استان دستور آزادی ۴۵ نفر از زندانیان غیر امنیتی و واجد شرایط را صادر کردند.

از سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی، جرائم سبک و غیرخشن با استفاده از نهاد‌های ارفاقی آزاد شدند.

هفته اول تیرماه به نام هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است؛ هفتم تیر ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار