سرگرمی‌های یک شاعر در دوران کودکی و نوجوانی اش

محمدمهدی سیار از کتاب‌هایی که در دوران کودکی اش مطالعه می‌کرد، گفت.

محمدمهدی سیار، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره کتاب‌هایی که در دوران نوجوانی دوست داشت گفت: کتابی که در دوران نوجوانی به مطالعه آن علاقه زیادی داشتم به نوعی با آن مانوس بودم و مرا به فعالیت در زمینه ادبیات و شعر وارد کرد گزیده شعری با عنوان «گزیده ادبیات معاصر» بود. این کتاب گزیده‌ای جذاب و خواندنی از شاعران شعر فارسی بزرگ یک کار ماندگار خوبی است. همیشه این کتاب را به کسانی که آغاز آشنایی شان با ادبیات است توصیفه می‌کنم. همچنین از خانواده‌ها می‌خواهم این اثر را برای فرزندانشان تهیه کنند. گزیده جمعی از شاعران از جمله احمدرضا احمدی در آن دیده می‌شد.


بیشتربخوانید


وی افزود: کتاب‌های قیصرامین پور به خصوص «تنفس صبح» را مطالعه می‌کردم. این اثر مجموعه‌ای از شعر‌های نیمایی این شاعر بود. در دوران کودکی ام به کتاب‌های مصطفی رحماندوست علاقه زیادی داشتم. الان هم که پدر شدم برای فرزندم شعر‌های مصطفی رحماندوست را تهیه می‌کنم. آثارش گنجینه‌ای از ادبیات کودک و نوجوان فارسی است.

این شاعر ادامه داد: از زمان کودکی و نوجوانی ام از بازی‌های کامپیوتری متنفر بودم. هیچ وقت نخواستم آتاری داشته باشم هرازگاهی در فامیل یا مراکز فرهنگی بازی می‌کردم. خیلی از این بازی‌ها خوشم نمی‌آمد. بیشتر دوست داشتم بازی‌هایی کنم که در فضای واقعی است. به فوتبال و پینگ پنگ و مطالعه کتاب علاقه داشتم. امروز هم اگر قرار باشد در فضای جمعی بازی کنم سراغ بازی‌هایی می‌روم که در فضای واقعی هستند.

سیار بیان کرد: فرزندم هم تا الان مانند خودم است فعلا سراغ بازی‌های کامپیوتری و فضای مجازی نمی‌رود و دوست دارد کتاب بخواند و در فضای واقعی بازی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار