آغاز به کار اجلاس فعالان مهدوی برای تشکیل جامعه منتظر

سومین اجلاس فعالان مهدوی با رویکرد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای سومین اجلاس فعالان مهدوی با حضور امام جمعه موقت تهران، محمدمهدی زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت و تمدن سازی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای این اجلاس برگزار شد.

در این برنامه، محمدعلی کریمی دبیر سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی به ارائه بخش‌ها و موضوعات متنوع این اجلاس پرداخت.

وی گفت: سومین اجلاسیه مهدوی با محوریت تبیین بیانیه گام دوم اسلامی از امروز کار خود را آغاز می‌کند قرار است بحث مهدویت به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

کریمی ادامه داد: این اجلاس اهداف متعددی را دنبال خواهد کرد که یکی از آن ها، اجرای ایده‌های مهدویت برای برگزاری اجلاسیه‌هاست و از همین طریق ایده‌ها و طرح‌های برتر مطرح می‌شوند و از جانب موسسه‌های مهدوی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف اجلاسیه سوم مهدویت، شناسایی فعالیت‌های شاخص مهدوی و ارتقای سطح کمی و کیفی آن‌ها در سطوح ملی و بین المللی است. از اهداف دیگر این اجلاسیه، پرورش استعداد‌های نوجوانان برای زمینه سازی ظهور است.

دبیر سومین اجلاس بین المللی فعالان مهدوی بیان کرد: این اجلاس از سه بخش اساسی تشکیل شده است که اولین بخش آن نقش رسانه و اهمیت غیر قابل انکار آن در گسترش و نشر معارف است. بخش دوم مربوط به فعالیت‌های جهادی و اجتماعی فعالان مهدوی و پیوند خدمات اجتماعی با معارف مهدوی مربوط می‌شود و در آخر بخش سوم هم آموزش عمومی مهدویت را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این اجلاس در ۵ حوزه حول محور مقاومت، دانشگاه و حوزه، مسجد و هیئت قرار گرفته است حوزه‌هایی که محور و پایه حرکات و جنبش‌های انقلابی است. اما باید گفت که حوزه کودک و نوجوان از جانب دوستان و فعالان مهدوی، حمایت نشده و حقشان ضایع شده است.

کریمی همچنین در ادامه از بخش‌های این اجلاس گفت: این نشست از برنامه‌های جانبی مختلفی تشکیل شده از جمله نشست فعالان حوزوی و دانشگاهی با موضوع مهدویت از دید امامان، نشست تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نسبت با موضوع مهدویت، کارگاه‌های تخصصی با موضوع شبکه‌ای و تشکیلاتی، تخصصی رسانه و جهادی که مخصوص مدیران موسسات مهدوی است.

وی در پایان افزود: محور‌های اصلی این اجلاس همان محور‌ها و توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است محور‌هایی با موضوع علم، پژوهش، استقلال، مرزبندی و....

در ادامه این نشست زاهدی ریاست فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم، شهید بهشتی و یارانش صدیقش و هفته قوه قضائیه گفت: فراکسیون مهدویت، یک بحث جدید در مجلس است که در بیانیه گام دوم به صراحت ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع حضرت صاحب الزمان، با مجلس ارتباطات مختلف راهبردی، نظارتی، تبیینی، داخلی و خارجی دارد. بر همین اساس یک همگامی باید در درون و بیرون مجلس به وجود بیاید که با سرعت بهتری در ایجاد تمدن اسلامی قدم بر داریم و قطار مهدویت با سرعت مطمئنه روی این ریل حرکت کند.

وی افزود: اقدامات مجلس شورای اسلامی در زمینه مهدویت ایجاد بستری قانونی در حوزه آموزش برای جوانان و نوجوانان و افزودن محتوا‌های لازم در کتب درسی و جذب مشاوران قرآنی و پرورشی در مدارس است و باید در حوزه آموزش و پرورش نظارت جدی به وجود بیاید.

زاهدی افزود: یکی از فعالیت‌های مجلس در این حوزه، بر اصل اقتدار بنا شده که یکی از بحث‌های اصلی آن، علم و فناوری است که باید در دنیا در کنار مرجعیت علمی، در این حوزه هم حرفی برای گفتن داشته باشیم. در سایه اقتدار علمی است که حرفمان خریدار پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: موضوع بعدی، ارتباط با گروه‌های دوستی پارلمانی است که به موضوع مهدویت کمک می‌کند و می‌توانیم به راحتی نسبت به صدور فرهنگ انقلاب و مهدویت گام برداریم.

همچنین در ادامه، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷۲ تن در خصوص برگزاری اجلاسیه مهدوی گفت: خدای متعال یک برنامه‌ای را منظور کرده است. اولین برنامه وجود حاکمی برای عالم است. چون خودش ساخته و خودش از همه چیز خبر دارد.

خداوند، چون رحمان است، رحمانیتش اقتضا کرده که معلم قرآن باشد. اول خودش را که هستی مطلق است معرفی می‌کند با صفت الرحمن و دوم صفت معلم بودن و سوم کتابش را معرفی می‌کند و باید به مسئله ولایت ایمان پیدا کنیم.

وی بیان کرد: مجمع راهبردی جهانی مهدویت به لطف خدا در این سه سالی که تاسیس شده فعالیت‌های قایل تحسینی انجام داده و یکی از نقاط عطف آن، حضور و مشارکت نمایندگان ملت در این کار اساسی است و این مطالب ارائه می‌شوند که امت قرآنی محقق شود و تمدن نهایی شکل بگیرد و سایه یک پدر که امام زمان است به روی سر خانواده باشد.

در پایان این مراسم، از کتاب درسنامه مهدویت راهبر، با تاکید بر اندیشه‌های امام و رهبری در پانزده فصل رونمایی شد.

گفتنی است این اجلاس از امروز شروع به کار کرد و اختتامیه آن در ۲۲ و ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۰، همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) به کار خود پایان می‌دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مهدویت ، اجلاس مهدوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.