احتمال حضور یک جمهوری خواه در کمیسیون بررسی حادثه حمله به کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال بررسی حضور یک عضو جمهوری خواه در کمیسیون بررسی حادثه حمله به ساختمان کنگره است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه برخی نمایندگان به دنبال بررسی حضور یک نماینده جمهوری خواه دیگر به عنوان یکی از هشت عضو انتصابی در کمیسیون تحقیقاتی به رهبری دموکرات‌ها برای بررسی حوادث حمله به ساختمان کنگره هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا هنوز مشخص نکرده چه فردی را برای حضور در این کمیسیون در نظر دارد، ولی این اقدام در پی انتقاد‌های شدید جمهوری خواهان مبنی بر اقدامی حزبی علیه رییس جمهوری سابق آمریکا اتخاذ شده است.

سخنگوی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: این اقدام می‌تواند روند بررسی حوادث ۶ ژانویه را راحتتر کند و شاید از موج مخالفت‌های جمهوری خواهان هم بکاهد.

در حال حاضر جمهوری خواهان با مخالفت‌ها و کارشکنی‌های مختلف مانع تشکیل این کمیسیون در مجلس نمایندگان آمریکا شده اند. آن‌ها معتقدند این اقدام مجلس توطئه علیه دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور سابق آمریکاست.  مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز برای تشکیل این کمیسیون رای گیری کند.

برخی نمایندگان دموکرات هراس دارند که جمهوری خواهان از چهره‌های تندرو مانند مارجوری تیلور گرین در این کمیسیون استفاده کنند که این کار می‌تواند تمام معادلات آن‌ها در روند بررسی حادثه را بر هم بزند.

به گفته منابع خبری، نانسی پلوسی قصد دارد جمهوری خواهانی را به عضویت این کمیسیون در آورد که قبلاً طرفدار بررسی دقیق حادثه حمله به ساختمان کنگره بودند و با آن مخالفتی نداشته اند؛ اقدامی که اگر اتفاق بیافتد می‌تواند اعتراض شدید سایر نمایندگان حزب جمهوری خواه را به دنبال داشته باشد.

در پی شکست دونالد ترامپ در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری در آمریکا، گروه زیادی از طرفداران وی در اعتراض به نتایج اعلام شده دست به آشوب زدند که در نهایت به حمله مستقیم آن‌ها و ورود معترضین به ساختمان کنگره منتهی شد. قانونگذاران دموکرات معتقدند این حمله به دستور مستقیم ترامپ و با هدایت شخص وی انجام شده است.

حالا مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال اثبات این موضوع و بررسی دقیقتر جوانب مختلف آن است و قصد دارد با تشکیل کمیسیونی مشترک این تحقیقات را آغاز کند. فعلا جمهوری خواهان به بهانه‌های مختلف مانع تشکیل این کمیسیون شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حجت
۱۵:۲۱ ۱۱ تير ۱۴۰۰
شمایی که زدی درگذشت می خوای شب خفتش یه مراسم ختم انجیل براش بگیریم یهو روحش مکدر نشه؟ درست بنویس جانم. به درک و اسفل الصافلین واصل شد
آخرین اخبار