پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز صنعت و معدن

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت دهم تیر ماه روز صنعت و معدن پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری  استاندار خراسان جنوبی در پیامی، دهم تیرماه روز صنعت و معدن را تبریک گفت.

متن  پیام استاندار خراسان جنوبی به شرح زیر است:

به نام خدا

بار اصلی بیرون رفتن کشور از رکود و عقب ماندگی اقتصادی بر دوش بخش صنعت و معدن است. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

امروزه دو بخش صنعت و معدن به عنوان اصلی‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد اشتغال پایدار، تولید ثروت، افزایش درآمد سرانه و حرکت به سوی توسعه همه جانبه، نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور دارند و با توجه به این که صنعت و معدن از پیشران‌های توسعه به شمار می‌روند، نگاهی راهبردی و هوشمندانه را می‌طلبند؛ لذا بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دهم تیرماه روز صنعت و معدن نامیده شد تا فرصتی برای یادآوری تلاش مجاهدان این عرصه در به حرکت انداختن چرخ تولید کشور در اوج تهدید‌ها و تحریم‌ها فراهم گردد.

به گواه آمار و ارقام مستند، کشور ایران از توانمندی‌های صنعتی و معدنی فراوانی برخوردار است و در خیلی از رشته ها جایگاه رفیعی نیز در دنیا دارد. در این میان استان‌هایی همچون خراسان جنوبی که به بهشت معادن شرق کشور و عسلویه معدنی ایران معروف است، با آلبومی از ذخایر زیر زمینی (۵۰ نوع ماده معدنی) و با وجود ۷۵ درصد ذخایر زغال سنگ، تنها ذخایر منیزیت، بیشترین ذخیره بنتونیت، تنها معدن آزبست و بهترین معادن با عیار بالای طلای کشور از اهمیت ویژه تری برخوردارند.

بدون تردید چنانچه به تأکید رهبر فرزانه انقلاب (حفظه الله) که "معدن باید جایگزین نفت شود"، معادن این استان به خوبی مورد بهره برداری قرار گیرند و این ظرفیت ناشناخته به شایستگی استحصال شود، با راه اندازی صنایع معدنی مرتبط در راستای پرهیز از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده می‌توان تحولی را در بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی و بالطبع کشور شاهد بود.

رتبه اول تولید کنستانتره زغال سنگ (۲.۴ میلیون تن)، رتبه دوم تولید کاشی و سرامیک (۲۱ میلیون مترمربع) و رتبه هفتم استخراج واقعی (۱۳ میلیون تن)، تنها بخشی از توفیقات استان در این زمینه است که ثابت می‌کند ظرفیت بهره برداری از ذخایر در این منطقه وجود دارد. در همین راستا بر آنیم تا در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" نام گرفته، با حمایت ویژه از فعالان این عرصه، رفع موانع از مسیر تولید و تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران واقعی، زمینه هر چه بیشتر شکوفایی پتانسیل‌های استان را فراهم آوریم تا در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد جهشی قابل تأمل در تولید، صنعت و به ویژه صنایع معدنی خراسان جنوبی باشیم.

اینجانب ضمن عرض تبریک دهم تیرماه، روز صنعت و معدن به همه صنعتگران و معدن کاران نستوه و غیرتمند خراسان جنوبی، از درگاه ایزد منان برای این عزیزان عزت و تندرستی مسئلت دارم؛ امید است که با همکاری و تعامل همه جانبه و نیز بهره برداری مناسب از فرصت‌های رشد و توسعه استان، شاهد کنار رفتن پرده محرومیت از چهره خراسان جنوبی و پیشرفت روز افزون این خطه زرخیز باشیم. ان شاء الله

حمید ملانوری شمسی

استاندار خراسان جنوبی

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.