خانه‌هایی ارزان‌تر برای جوانان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: حدود ۸ هزار جوان گلستانی تا کنون در طرح ابتکاری تامین مسکن جوانان ثبت نام کرده اند.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در طرح تامین مسکن جوانان در استان گلستان با ابتکار بنیاد مسکن و با هدف ارزان‌تر ساخته شدن، منازل در روستا‌ها احداث خواهند شد.

او افزود: سهمیه گلستان برای این طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی است که تا کنون حدود ۸ هزار نفر ثبت نام کرده اند و به دلیل استقبال متقاضیان، ثبت نام تا روز ۲۱ تیر مصادف با روز ملی ازدواج تمدید شده است.

حسینی گفت: ساخت این خانه‌ها به دو روش خودمالکی و بنیاد ساخت انجام می‌شود که در روش خودمالکی فرد تسهیلات می‌گیرد و خودش خانه را می‌سازد.

این مقام مسئول افزود: در روش خود مالکی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله به افراد تعلق می‌گیرد و در روش بنیاد ساخت تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

حسینی ادامه داد: در روش بنیاد ساخت علاوه بر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات طرح نوسازی مسکن روستایی، ۱۳۰ میلیون تومان وام دیگر هم از طریق یکی از سه بانک عامل رسالت، سپه یا مهر ایران پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ثبت نام طرح تامین مسکن جوانان و نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از ۶ ماه گذشته در گلستان آغاز شده و قرار است این طرح طی تفاهم نامه‌ای با دفتر امور روستایی استانداری گلستان اجرا شود.


انتهای پیام/چ/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.