مسابقات رالی خانوادگی اصفهان از پنج مبدا، برای اولین‌بار در کشور

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان گفت: مسابقات رالیِ تفریحی-خانوادگی اصفهان برای اولین‌بار در کشور، مردادماه از مبدا ۵ شهرستان استان اصفهان استارت می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان شهرام شاه‌زمانی رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان در اولین مصاحبه‌اش پس از دریافت سمت ریاست این هیئت با اشاره به مسابقات پیش‌روی هیئت برای ورزشکاران گفت: در تاریخ ۲۵تیرماه مسابقه اسلالوم همگانی در سه کلاس برای آقایان و یک کلاس مجزا برای بانوان در دو بخش ۱۵۰۰- و ۱۵۰۰+ برای اتومبیل‌ها برگزار می‌شود، سعی می‌کنیم از طریق آن علاقه‌مندان به رشته اسلالوم جذب شوند.


او ادامه داد: پس از آن ۷مردادماه ۱۴۰۰ اولین مسابقه ۵گانه رالی شهری را برای اولین بار در سطح کشور برگزار خواهیم کرد؛ که از مبدا ۵ شهرستان اصفهان، تیران‌وکرون، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و شاهین‌شهر به‌صورت همزمان به مقصد اصفهان استارت می‌شوند. رانندگان شهرستانی از شهرستان‌هایشان در جایگا‌های اختصاصی که طراحی شده و رانندگان استان از پیست نقش‌جهان مسابقه را آغاز می‌کنند، مسابقه جذابی که از رالی‌بازان استان‌های دیگر کشور هم در آن شرکت می‌کنند.


شاه‌زمانی درخصوص جوایز و قوانین این مسابقه اظهار داشت: جایزه این مسابقه برحسب وجود اسپانسر‌ها در نظر گرفته خواهد شد، در کلاس همگانی دو حکم قهرمانی و یک کاپ قهرمانی، در کلاس حرفه‌ای نیز دو حکم قهرمانی و دو کاپ قهرمانی به راننده و نقشه‌خوان تعلق می‌گیرد و جوایز نقدی هم در نظر گرفته خواهد شد؛ همچنین ظرفیت ثبت‌نام برای شرکت‌کنندگان حداقل ۱۵ تیم است، شرکت‌کنندگان یک مسیر شهری را با سرعت مجاز و طبق قوانین راهنمایی و رانندگی طی می‌کنند. مسابقه‌ای که برای اولین‌بار به‌لطف تیم قدرتمند رالی استان اصفهان در سطح استان برگزار می‌شود.


رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان را در تمامی مسابقات برترین دانست و گفت: قهرمانان خوبی در رشته اتومبیلرانی داریم، اما تعدادشان همچنان کم است و باتوجه به ظرفیت استان اصفهان انتظارمان فراتر از این است. با افتخار می‌گویم اصفهانی‌ها در تمامی مسابقات و رویداد‌های ورزشی برترینند، با استعدادیم و هوش و ذکاوت خوبی در مسابقات داریم.


او همچنین با تاکید بر اینکه هیئت‌های استان دژ‌های مستحکم این ورزش هستند خاطرنشان کرد: در این مدتی که هیئت را تحویل گرفته‌ام جلسات متعددی با شهرستان‌های استان اصفهان داشته‌ایم؛ ۲۲ شهرستان در استان اصفهان وجود دارد که ۱۲هیئت آن فعال هستند، اما هیچ‌گونه مراوداتی با هیئت استان نداشته‌اند و سازماندهی منظمی انجام نمی‌شده، در حال سازماندهی و برنامه‌ریزی آموزشی آن‌ها هستیم تا بتوانند نیرو‌های خوبی جذب کنند؛ زیرا شهرستان‌ها دژ‌های مستحکم هیئت استان هستند که می‌توانند با جذب استعداد‌های نهفته هیئت استان را به اهدافی که در نظر دارد برسانند.


شاه‌زمانی درخصوص فعالیت بانوان در رشته‌های این ورزش گفت: در اتومبیلرانی بانوان سال‌هاست قهرمانان متعددی داریم، علاقه‌مندان زیادی هم به رشته موتورسواری داریم، اما نمی‌دانند که می‌توانند در این رشته به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کنند، برای ما مهم است که بتوانیم مشتاقان را جذب و از بینشان نخبه‌ها را انتخاب کنیم.


رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان افزود: با برگزاری ترک‌دی مشتاقان رشته اتومبیلرانی و موتورسواری با یک هزینه جزئی می‌توانند از پیست استان اصفهان استفاده کنند، همچنین در این دوره‌ها با مربیان تخصصی موتورسواری و اتومبیلرانی به‌صورت رایگان تمرین می‌کنند، نکات ابتدایی تا حرفه‌ای رانندگی را می‌آموزند و سپس از میان آن‌ها نیرو‌های خوبی را جذب میکنیم و با استعدادیابی، قهرمانانی را کشف میکنیم.


او در ادامه بیان کرد: مسابقه موتورسواری بانوان قهرمانی کشور در پیست آزادی تهران ۴تیرماه قرار بود برگزار شود که به‌دلیل ویروس کرونا به ۲۵تیرماه موکول شده که ۳نفر از بانوانمان را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد. فدراسیون نیز اعلام کرده یک اردوی آموزشی و مسابقه‌ای یک‌هفته‌ای در زمینه استعدادیابی برای اعضای تیم استان‌های تابع فدراسیون در نظر گرفته است تا به تهران بروند و زیر نظر یک مربیان زبده آموزش ببینند و در پایان یک مسابقه هم برگزار می‌شود که این اردو فرصت مناسبی برای بانوان علاقه‌مند است. برنامه‌ای که برای کسب تجربه و آشنایی ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است.


شاه‌زمانی درخصوص قانونمندی موتورسواران عضو هیئت یادآور شد: موتورسوار‌های قانونمندی داریم که تمامی تجهیزات را دارا هستند و در پیست‌ها تمرین می‌کنند؛ اما موتورسوار‌هایی که در شهر تردد می‌کنند و دچار حادثه می‌شوند باعث می‌شود، دیگران موتورسواری سنگین را خطرناک ببینند. موتورسواران با هدف قهرمانی ورزش می‌کنند، اما جنبه‌های منفی بیشتر دیده می‌شود.


رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان آفرودبازان را حامیان طبیعت دانست و اذعان کرد: آفرود حامی طبیعت و رانندگی خوب است، بچه‌های آفرود بسیار قانونمند هستند و شعارشان این است که کاری کنیم چیزی جز رد ماشین در طبیعت به‌جا نگذاریم. همگان سازماندهی شده‌اند و با اقدامات مناسب به‌سمت و سوی قهرمانی می‌رویم، اگر چند نفر برای تفریح به کویر‌ها می‌روند و در طبیعت مشکل ایجاد می‌کنند به نام هیئت و ورزشکاران آفرود تمام نکنند و با آن رفتار‌ها مقابله کنند.


او افزود: اگر فردی کارت عضویت هیئت را در دست داشته باشد خلافی در طبیعت نمی‌کند و طبق هماهنگی‌هایی که با مسئولین انجام شده با کسانی که مجوز ندارند برخورد می‌شود. افراد یا تحت پوشش هیئت قرار بگیرند و یا کویر را ترک کنند که به نام هیئت تمام نشود.


شاه‌زمانی با تعریف از رشته آفرود هیئت گفت: تیم آفرود هیئت استان در کشور فوق‌العاده قوی است و برای مسابقه آفرود کشوری که قرار است ۲۵تیرماه برگزار شود ۶ نفر شرکت‌کننده از اصفهان داریم که هر ۶ نفر همیشه جزو برترین‌ها بوده اند. امیدوارم در این مسابقات که اولین راند کشوری هست دست پر برگردند.


رئیس ۴ سال آینده هیئت از حرکت قطار هیئت به سمت موفقیت گفت و افزود: قطاری که چند صباحی متوقف بوده به‌محض حرکت از چندین جهت سنگ می‌خورد، ما به مشکلات توجهی نمی‌کنیم و به راهمان ادامه می‌دهیم.


او با اشاره به وضعیت بد پیست نقش‌جهان گفت: وضعیت پیست نقش‌جهان اسف‌بار است، آسفالت و دفتر پیست از بین رفته و دیوار‌های پیست در خیلی نقاط به‌وسیله طوفان یا مردم محلی ریخته شده، پیست نقش‌جهان برای ترمیم، نزدیک به ۲میلیارد هزینه بازسازی دارد.


شاه‌زمانی در ادامه گفت: پیست نقش‌جهان دومین پیست بزرگ کشور است، اگر استانداردهایمان را با معیار جهانی بسنجیم حرفی برای گفتن نداریم؛ اما نسبت به پیست استان‌های دیگر نقش‌جهان بهترین است و استاندارد‌های خودش را دارد.


رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان در پایان از ضرورت نیاز این رشته به‌حضور اسپانسر و حامی‌ها برای پیشرفت این ورزش گفت: موتورسواری و اتومبیلرانی در تمامی بخش‌ها مخاطبان زیادی دارد، اسپانسر‌ها اگه وارد میدان شوند هم به ما کمک می‌کنند و هم دیده می‌شوند، با تشکیل کمیته بازاربابی و تبلیغات مکاتبات زیادی برای تزریق اسپانسرینگ انجام داده‌ایم. وقتی ۲۰۰خودرو با حمایت اسپانسر‌ها و تبلیغ آن‌ها بر روی خودروهادر مسابقات رالی شهری در سطح شهر حرکت کنند به‌واسطه جذابیت این ورزش آن‌ها هم قطعا دیده می‌شوند.

 

خبرنگار: علی کریمی

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.