از ممنوعیت برگزاری مراسم تا رصد ورودی‌های نهبندان

باتوجه به قرمز بودن وضعیت کرونا در شهرستان نهبندان و هم جواری این شهرستان با استان‌های جنوبی کشور، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

حجت الاسلام علیپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان و خطر شیوع ویروس دلتای هندی، این ماه جلسه‌ای در ستاد کرونای شهرستان برگزار شد و تصمیماتی گرفته شد تا برگزاری تمام مراسمات عزا و عروسی تا اطلاع ثانوی ممنوع شود.

او افزود: همچنین اطلاع رسانی به مردم جهت همسان سازی سطح آگاهی در سطح شهرستان به وسیله شبکه بهداشت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر تصمیمات جلسه ستاد کرونای شهرستان است.

حجت الاسلام علیپور ادامه داد: تمام ورودی‌های نهبندان از سمت استان‌های دیگر به ویژه سیستان و بلوچستان با دقت بیشتری رصد و کنترل شده و همچنین از سفر‌های غیر ضروری درون استانی از نهبندان به دیگر شهرستان‌های استان جلوگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب نهبندان تصریح کرد: در این چند روز با توجه به برگزاری کنکور سراسری، تعدادی از نیرو‌های انتظامی شهرستان در بحث برقراری نظم کنکور همکاری کردند و همین موضوع باعث کمبود نیرو برای حفاظت از ورودی‌های شهرستان شد که با همکاری سپاه نهبندان، نیرو‌هایی در این چند روز جایگزین شدند تا رصد ورودی‌ها به قوت قبل ادامه پیدا کند.

او بیان کرد: تاکنون مورد خاصی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به وسیله ادارات و صنف‌های شهرستان گزارش نشده است و امیدواریم رعایت‌ها با قوت بیشتری ادامه یابد تا شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و شیوع این بیماری در شهرستان و استان نباشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار