یک دالر در بازار‌های پایتخت، ۸۲ افغانی معامله می‌شود

یکی از صرافان می‌گوید یک دالر ۸۱.۶۰ افغانی بود و حالا به ۸۱.۹۰ افغانی خرید و ۸۲.۱۰ افغانی به فروش می‌رسد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صبح کابل، صرافان سرای شهزاده‌ی شهر کابل، می‌گویند که ارزش دالر در برابر افغانی، به شدت افزایش یافته و روز شنبه -۱۲ سرطان- یک دالر در بازار‌های معاملاتی افغانستان، ۸۲ افغانی معامله شده است.

مجید احمدزاده، یکی از صرافان سرای شهزاده، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید: «صبح امروز، یک دالر ۸۱٫۶۰ افغانی بود و حالا به ۸۱٫۹۰ افغانی خرید و ۸۲٫۱۰ افغانی به فروش می‌رسد.»

به باور صرافان، مهم‌ترین دلیل افزایش بهای دالر در برابر افغانی، اوضاع نابه‌سامان امنیتی و سقوط ولسوالی‌ها به دست طالبان است.

حسین محمدی، از صرافان شهر کابل، روز پنج‌شنبه -۱۰ سرطان- به روزنامه‌ی صبح کابل گفته بود که دلیل افزایش بهای دالر در برابر افغانی، ناشی از تقاضای زیاد دالر در بازار‌های پایتخت است.

او افزوده بود؛ در حال حاضر، بازار‌های معاملاتی، پر از ارز افغانی است؛ در حالی که توزیع دالر در بازار از سوی بانک مرکزی، به شدت کاهش یافته است.

بی‌ثباتی بازار ارز، هرچند تغییرات زیادی به روند کاری صرافان شهر کابل به بار نمی‌آورد و گاهی حتا برای‌شان سودآور است؛ اما این مسئله، تأثیر مستقیم روی وضعیت زندگی مردم عادی می‌گذارد.

هرگاهی که قیمت دالر افزایش می‌یابد، به دلیل این که بیش‌ترین معاملات تجارتی به ویژه واردات کشور بر اساس دالر است، سبب افزایش بهای کالا‌های تجارتی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار