انتقال ۳۵۰۰ کپسول اکسیژن از ایران به افغانستان

دولت افغانستان اعلام کرد با حمایت و هماهنگی ایران، 4200 کپسول اکسیژن از ایران خریداری کرده که 3500 کپسول به افغانستان ارسال شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به ­خبرگزاری صدا و سیما، از کابل، وزارت امور خارجه افغانستان همزمان با سیر صعودی موج سوم ویروس کرونا از انتقال سه هزار و پانصد کپسول مملو از اکسیژن از جمهوری اسلامی ایران به افغانستان خبر داد.

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد: دولت افغانستان با حمایت و هماهنگی دولت جمهوری اسلامی ایران، چهار هزار و دویست کپسول اکسیژن را از ایران خریداری کرده و از این تعداد، سه هزار و پانصد کپسول پر از اکسیژن به افغانستان منتقل شده و قرار است هفتصد کپسول دیگر وارد افغانستان شود.

وزارت امور خارجه افغانستان افزود: خریداری این تعداد کپسول اکسیژن در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران نیز با کرونا مبارزه می‌کند، کمک بزرگی به مردم افغانستان محسوب می‌شود و گویای حسن نیت و حسن همجواری جمهوری اسلامی ایران با افغانستان است.

انتقال کپسول‌های اکسیژن از ایران به افغانستان درحالی است که بیمارستان‌های افغانستان برای درمان بیماران کرونایی با کمبود شدید اکسیژن مواجه است.

افغانستان هم اکنون بدترین شرایط را در مبارزه با کرونا سپری می‌کند به گونه‌ای که همه روزه شمار فوتی‌های کرونا در این کشور میانگین شصت تا صد نفر اعلام می‌شود.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار