۸۹۷ فرهنگی در البرز متقاضی مدیریت مدارس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ۸۹۷ فرهنگی با شرکت در آزمون انتخاب مدیران مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، متقاضی مدیریت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آزمون انتخاب مدیران مدارس سال تحصیلی جدید  بر اساس دستورالعمل وزارتخانه‌ای برای انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اجرایی شده تا مدیران مدارسی که نیاز به مدیر دارند و یا مدیر آن‌ها بازنشسته می‌شود از طریق این آزمون انتخاب شوند.

قاسمی افزود: هدف از اجرای آزمون انتخاب و انتصاب مدیران از طریق سامانه الکترونیکی را استقرار نظام شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و تضمین کیفیت در اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این که این آزمون نقش موثری در پیشگیری از انتخاب سلیقه‌ای مدیران مدارس دارد، افزود: آزمون آنلاین انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در دو مرحله تئوری و مصاحبه درحال برگزاری است.

او گفت: مدیران مدارس برای اداره و رشد کیفی و کمی شاخص‌های آموزشی و تربیتی در مدارس باید آگاهی لازم را نسبت به سرفصل‌های مربوط به حوزه مدیریتی مدارس داشته باشند تا بتوانند به جامعه هدف در آموزش و پرورش خدمات شایسته ارائه دهند.

قاسمی افزود: به منظور برگزاری مطلوب و شایسته این آزمون، هشت مرکز آزمون برای فرهنگیان متقاضی در آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس البرز فعال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: همه مدیران مدارس باید تسلط کامل را نسبت به شاخص‌های مرتبط به عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند.

او افزود: مصاحبه حضوری توسط سه انتخاب و انتصاب مدیران درمناطق در سه حوزه مدیریت و برنامه ریزی، مهارت‌های شخصیتی و روان شناختی انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.