الفرات: ترکیه معارضان سوری را به افغانستان اعزام می‌کند

مرکز رسانه‌ای الفرات طی گزارشی اعلام کرده است دولت ترکیه در حال تدارک برای اعزام شبه‌نظامیان مسلح سوری به افغانستان است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز رسانه‌ای «الفرات» عراق طی گزارشی به نقل از برخی فرماندهان جبهه‌های معارض سوری افشا کرد دولت ترکیه در حال تدارک ارسال ۲۰۰۰ تن از جبهه‌های شبه‌نظامیان مسلح سوریه تحت حمایت خود به افغانستان است.

این منبع اعلام کرد در ۲۴ ژوئن یک جلسه میان افسران سرویس امنیت ترکیه (ام‌ای تی) و فرماندهان معارض سوری در منطقه «کلس» ترکیه برگزار شد که در آن فرماندهانی، چون سیف ابوبکر، فرمانده گروه الحمزات، ثائر معروف، فرمانده تیپ سمرقند، حسین خیری از فرماندهان تیپ صقور الشمال، فهیم عیسی فرمانده گروه السطان مراد، محمد الجاسم معروف به ابو عمشه فرمانده تیپ شاه سلیمان و یاسر عبدالرحیم فرمانده گروه المجد حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، دولت ترکیه از این فرماندهان خواسته‌است تا حداقل ۲۰۰۰ تن از اعضای گروه‌های خود را به افغانستان بفرستند، فرماندهان معارض نیز در ازای ارسال این تعداد از نظامیان خود به خاک افغانستان درخواست ۳۰۰۰ دلار پول ماهانه برای هر جنگجو کرده‌اند.

پیش از این هم منابع خبری اعلام کرده بودند با افزایش درگیری‌ها در لیبی میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای موسوم به ارتش ملی به رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» ترکیه با اعلام حمایت رسمی از دولت  لیبی اقدام به اعزام شبه‌نظامیان مسلح سوری کرده بود.

گزارش الفرات درباره اعزام شبه‌نظامیان مسلح سوری به افغانستان در حالی است که آمریکا اعلام کرده است تا ۱۱ سپتامبر نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند. آمریکا قصد دارد پس از خروجش، تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل را به ارتش ترکیه واگذار کند که این موضوع به شدت مورد انتقاد طالبان قرار گرفته است. این گروه اعلام کرده است با حضور هرگونه نیروی خارجی در افغانستان مخالف است و با آن مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ترکیه باعث و بانی تمام ناامنی ها و بی ثباتی ها و کشتارها در منطقه است.
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۷:۳۵ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اشتباه می کنی سود ترکیه تو امنیت و آبادانیه چون اقتصادش صادرات محوره ولی متاسفانه ایران روسیه سودش تو ناامنیه
آخرین اخبار