دلیل افزایش اشتباهات تایپی در صفحات مجازی چیست؟

یک عضو هیئت علمی دانشگاه درباره دلایل افزایش اشتباهات تایپی در صفحات مجازی توضیح داد.

بهادر باقری عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش غلط‌های املایی افراد با روی آوردن به صفحات مجازی با وجود شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: گسترش فضای مجازی باعث شده تا با استفاده از آن تایپ کردن در گوشی موبایل و کامپیوتر و ... جایگزین قلم و کاغذ شود.

او افزود: یکی از آسیب‌های روی آوردن به فضای مجازی از بین رفتن صفا و زیبایی خط به ویژه خط خوش است که یکی از هنر‌های اصیل و ارزشمند فرهنگ ایرانی به شمار می‌رود و استفاده مداوم از آن باعث کاستی‌های خوش نویسی خواهد شد.

باقری تصریح کرد: تایپ کردن با گوشی و سیستم، سرعت کار افراد و دانشجویان را افزایش داده و باعث رشد ارتباطات در سطح ملی و بین جهانی افزایش می‌شود، اما بهتر است برای جلوگیری از آفت‌های فضای مجازی حتما افراد و دانشجویان اوقاتی را برای نوشتن روی کاغذ اختصاص دهند.

عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: امروزه اشتباهات تایپی زیادی در فضای مجازی دیده می‌شود؛ چرا که سرعت روی زندگی انسان‌ها تاثیرگذاشته و همین عامل باعث شده تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیام خود را به مخاطب ارسال کنیم و از همین رو دقت کافی در نگارش و درست نویسی نداشته باشیم.

باقری اضافه کرد: امیدواریم فضای مجازی ضمن استفاده خوب و مطلوب باعث قطع ارتباط با ریشه‌های فرهنگی و ایرانی نشود، بلکه افراد باید در هر چیزی دقت را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار