دغدغه روز /

هدررفت مایع حیات توسط کارواش‌ها در بحران کم‌آبی

با توجه به بحران بی‌آبی هدررفت آب توسط کارواش‌ها توجه شهروندخبرنگار ما را به خود جلب کرده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بحران آب در ایران سلسله چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب در کشور ایران است. ایران هم‌اکنون در حال تجربه مشکلات جدی آب است. خشک‌سالی‌های مکرر توأم با برداشت بیش از حد آب‌های سطحی و زیرزمینی وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده‌است. از نشانه‌های این وضعیت خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، تخریب کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان‌زایی و طوفان‌های گرد و غبار بیشتر است.

رشد سریع جمعیت مهم‌ترین عامل کاهش سرانه آب تجدیدشونده کشور در قرن گذشته بوده‌است. بر این اساس میزان سرانهٔ آب تجدیدپذیر سالانهٔ کشور از میزان حدود ۱۳٬۰۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۰۰ به حدود ۱٬۴۰۰ متر مکعب در سال ۱۳۹۲ تقلیل یافته و در صورت ادامه این روند، وضعیت در آینده به مراتب بدتر خواهد شد.

با توجه به اینکه با بحران بی‌آبی  روبرو هستیم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم . ولی متاسفانه شاهد استفاده بیش‌از مجاز آب توسط برخی از اصناف و شهروندان هستیم 

کارواش‌های یکی از اصنافی هستند، که می‌توانندسرانه مصرف آب کشور را افزایش دهند.که این موضوع باعث گلایه شهروندخبرنگار ما شده است.

پیام شهروندخبرنگار:

سلام و عرض ارادت و تشکر از شما، موضوع میزان آب مصرفی در کارواش ها را حتما حتما بررسی کنید و مسئولان باید قانون تعیین کنند که در روز باتوجه به وضعیت کشور از میزان مشخصی بیشتر مصرف نکنند به صورت دستور براشون ارسال کنند

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار