عملکرد ۳ ماه اول سال ۱۴۰۰ تسویه معاملات بازار فیزیکی بورس انرژی

ارزش کل معاملات تسویه شده بازار فیزیکی بورس انرژی در پایان ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار و ۶۹۵ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در ۳ ماه ابتدای امسال در بازار فیزیکی بورس انرژی ۲۳۸۱ قرارداد به ثبت رسیده که از این میان ۲۰۲۶ قرارداد تسویه شده و در عین حال تعداد کالا‌های معامله شده نیز به ۴۷ کالا رسیده که در نهایت ارزش کل معاملات را به   ۱۸ هزار و ۷۳۱ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان رسانده است.

ارزش معاملات به تفکیک گروه‌ها

این گزارش می‌افزاید: بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ارزش معاملات به تفکیک گروه‌ها در این دوره ۳ ماهه برای فرآورده‌های اصلی نفتی به یک هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۱۲ میلیون تومان، فرآورده‌های ویژه نفتی به ۱۰ هزار و ۶۱۴ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان، فرآورده‌های گازی به  یک هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان، محصولات شیمیایی به  دو هزار و ۴۸ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان، سایر فرآوده‌های نفتی به دو هزار و ۸۸ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان، نفت خام و گاز طبیعی به   ۶۲۴ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان، برق و انرژی‌های پاک به ۱۸۱ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان و ذغال سنگ و مشتقات آن ۴۴ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان بوده است.


ارزش انواع معاملات ۳ ماه ابتدایی ۱۴۰۰


همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در پایان دوره ۳ ماه ابتدایی سال جاری ارزش انواع معاملات در کشف پریمیوم به ۱۲ هزار و ۲۴۶ میلیارد و ۵۱ میلیون تومان،   نسیه به  یک هزار و ۱۶۹ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان و سلف به  ۵۱۲ میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان رسیده است.


بیشتر بخوانید


ارزش سه ماهه انواع تسویه


از سویی دیگر اطلاعات ارزش سه ماهه انواع تسویه نشان می‌دهد که ارزش تسویه برای خارج از پایاپای ۱۵ هزار و ۱۹۲ میلیارد ۷۱۹ و ۲۵۹ میلیون تومان، نقد ۲ هزار و ۶۲۹ میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان و با تضمین ۶۹ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار