وقتی منفعت فردی جای خودش را به مصلحت گروهی می‌دهد

ابوالفضل فرهادی، کارگردان نمایش «لوپوس» گفت: باید بدانیم که سلامت هر جامعه منوط به حفظ منافع جمعی است.

ابوالفضل فرهادی، کارگردان نمایش «لوپوس» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش توضیح داد: «لوپوس» برگرفته از نام یک بیماری پوستی است که با توجه به نزدیکی محتوای اجرا انتخاب شده است. داستان نمایش در زمان و مکانی نامشخص و در جغرافیایی ساختگی، با الهام از تجربیات شخصی خودم در طول دوران فعالیت خود در تئاتر شکل گرفته است. مصائب و مشکلات پیش روی فعالان این عرصه هنری، روایتگر این داستان است.

وی افزود: این نمایش داستان نیرو‌های انجمن تجهیزکاری را روایت می‌کند که وظیفه دارند محوطه‌ای را برای برگزاری مراسمی با حضور اعضای مجمع عمومی تجهیز کنند؛ تا اینکه خبری مبنی بر حمله نیرو‌های مهاجم و ناآرامی را در بین اعضای دسته نیرو‌های تجهیزکار به وجود می‌آورد. کم‌کم انضباط گروهی و به دنبال آن حفظ منافع جمعی جای خود را به منفعت فردی افراد می‌دهد و با تخطی از دستورات مقام ارشد آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر به انجمن و اتحادیه‌ای که متعلق به آن هستند، وارد می‌شود.

عکس2

کارگردان نمایش نمایش «لوپوس» ادامه داد: این داستان ممکن است برای هر جامعه‌ای که به صورت گروهی در کنار هم زیست می‌کنند و سلامت آن جامعه در گروه حفظ منافع جمعی است، رخ دهد. بازیگران و عوامل این نمایش همگی از اعضا و بازیگران گروه تئاتر سعدی هستند و این نمایش هم به شکل کارگاهی و کار گروهی نگارش و تولید شده است.

وقتی منفعت فردی جای خودش را به مصلحت گروهی می‌دهد

فرهادی در پایان درباره تمرین در شرایط کرونا افزود: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایش که در سال ۹۸ و طی یک پروسه ۶ ماهه تولید شده بود، با وقفه تقریبا دو ساله مواجه شده و امکان اجرا در سال ۹۹ را نیافت؛ لذا برای حضور در جشنواره دانشگاهی از شروع سال ۱۴۰۰ مجددا با همراهی گروه در یک فضای آزاد در یکی از پارک‌های شیراز تمرینات خود را پیگیری کردیم.

وقتی منفعت فردی جای خودش را به مصلحت گروهی می‌دهد

نمایش «ریچارد سوم» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل فرهادی در بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت کرده است. این جشنواره تا ۱۹ تیرماه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.