رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد؛

بیش از نیم قرن با کشور نیجریه سابقه تعامل و گفتگو داریم

اوسط هاشمی با بیان اینکه بیش از نیم قرن با کشور نیجریه سابقه تعامل و گفتگو داریم گفت: این ارتباطات است که می‌تواند موجبات عملیاتی و اجرایی شدن مصوبات را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست توسعه همکاری‌های بین المللی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با جمهوری نیجریه اظهار کرد: موقعیت ممتاز و ارزشمند کشور نیجریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد فرصت و غنیمتی است برای ما که شما هم صدای ایران باشید، امیدوارم که بتوانید در این مجموعه‌ جهانی با آنچه که لازمه‌ بیان حق و حقیقت و بر پایه‌ عدالت و رعایت قوانین بین الملل و قاعده‌ بازی جهانی است، از ایران هم دفاع کنید.
 
وی بیان کرد: هر چند ملت ما در طول این مدت به خصوص ایام ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا سختی‌های زیادی را متحمل شدند، ولی به برکت وجود انقلاب ما و رهبری مان توانستیم به زیرساخت‌هایی دست پیدا کنیم که به راحتی هر فشاری نمی‌تواند در این کشور شکنندگی ایجاد کند، ولی حق این است که مدافع حق و عدالت و قاضی بر اساس قاعده‌ حاکم بر جهان امروز باشیم که آن هم توافق در چاچوب سازمان ملل متحد خواهد بود.
 
اوسط هاشمی گفت: مواضع سیاسی کشور نیجریه در موقعیت‌های حساس با توجه به وضعیت جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ سیاست‌های درست کشورتان پوشیده بر دولت و ملت نیست و این یک برگ ارزشمندی در نگاه ما به کشور و دولت نیجریه است که در سخت‌ترین شرایط حاصل از فشار جهانی شما اراده و رای خودتان را اعمال کردید.
 
وی ادامه داد: ما از این بابت از دولت شما و ملت تان سپاسگذاریم که همیشه سعی کردید در چارچوب قانون ارزش‌ها و آنچه که اقتضای عدالت و قانون است روی بیاورید که از  این بابت سپاسگذار هستیم.
 
هاشمی یادآور شد: این نوع رویکرد‌ها به نگاه‌های سرمایه ساز است بین دولت‌ها و ملت‌ها و ما بر پایه‌ این نوع نگرش‌ها و حمایت‌ها آمادگی حمایت همه جانبه از کشور شما را داریم، مطمئنا استقرار شما بر موضع ریاست بر شورای امنیت سازمان ملل متحد هم برای ما موجب افتخار خواهد بود.
 
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: ما آمادگی داریم که کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور  بر اساس یک تقویم توافق شده‌ بین دو کشور در زمان مشخص جلسه هایی را داشته باشد که این تعاملات و گفتگو‌ها و ارتباطات است که می‌تواند موجبات عملیاتی و اجرایی شدن مصوبات و توافقات حاصل گفتگو و نتایج بین مقامات دو کشور را بسترسازی کند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۶ سال دو کشور با هم در حوزه‌ ارتباط سابقه گفتگو و رفت و آمد دارند که این رقم به معنی آماری نزدیک به نیم قرن است و محصول نیم قرن گفتگو و ارتباط باید یک درخت تنومند و پر محصول و نشسته بر دیده و نگاه مردمان باشد. به همین منظور
آمادگی داریم ۵۰۰ نفر از نیجریه را بر اساس استعدادیابی و هدایت در موضوع مهارت آموزش دهیم تا وقتی که این افراد به کشور خود برگردند دست پر خواهند بود و می‌توانند آموزش مهارت دهند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فزود: آمادگی داریم نیجریه ۱۲ مدرسه را در اختیارمان قرار دهد تا با کمک و همیاری یکدیگر بتوانیم این مدارس را به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تبدیل کنیم.

هاشمی بیان کرد: اگر آموزش نیرو‌های ماهر بی توجه به نیاز بازار کار باشد به بیکاری ساختاری منجر خواهد شد و افزایش بیکاری را هم رقم خواهد زد. 

بیشتر بخوانید

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در این امر نیازمند به بازنگری هستیم و باید از تجربیات نیم قرن اخیر به نحو احسن در زمینه‌های ضعف و قوت هایش کمک بگیریم و توسعه با قوت و با برکتی را با کمک یکدیگر بسترساز شویم.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در نیم قرن اخیر به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده، شاید همین نقطه قوت و اقتدار ما است که بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا تحمل آن را ندارند که توجه به سرمایه انسانی و به کارگیری توان انسانی در مسیر توسعه امروز آثار خود را در نقاط مختلف کشور بزرگ ایران نمایان کرده است، از این جهت در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر و نیز در بخش‌های دیگر به خصوص در حوزه‌ درمان و پزشکی ما امروز در سطح عالی به تخصص‌هایی دست پیدا کرده ایم که می‌تواند بسیار کارساز و موثر باشد.

وی گفت: ما می‌توانیم با کشور نیجریه در بخش‌های مختلف داشته‌ها و سرمایه‌های خود را به اشتراک بگذاریم، همچنین به ویژه در حوزه‌ آموزش‌های رسمی و غیر رسمی قابلیت‌های خوبی را داریم بدین معنی که هر ایرانی در هر نقطه‌ای از جهان به خصوص کشور‌های توسعه یافته حضور پیدا می‌کند و سریعا جذب مراکز عالی پژوهشی، علمی و تخصصی می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: این آمادگی منوط به کمیسیون دو جانبه خواهد بود تا به خوبی نظم خود را به دست بیاورد تا در راستای نیاز‌های دوجانبه بتوانیم با یاری یکدیگر مهارت را توسعه دهیم، بدون تردید در کشور نیجریه نیز قابلیت‌های ارزشمندی وجود دارد که کشور ایران می‌تواند از این قابلیت‌ها در راستای منافع دو جانبه استفاده کند.

وی افزود: سیاست آموزش اگر بر اساس تقاضا محوری باشد هرگز به بیکاری منجر نخواهد شد، اما اگر ما بی توجه به نیاز بازار آموزش دهیم قطعا در جامعه با بیکاری رو به رو خواهیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار