ثبت اولین رکورد ملی روشندل خردسال حافظ کل قرآن کریم در اردبیل

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امروز رکورد ملی «اولین روشندل حافظ کل قرآن کریم در کشور»، به نام استان اردبیل ثبت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزیز صابری، رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مراسم تجلیل از اولین روشندل حافظ کل قرآن کریم کشور گفت: امیرهادی بایرامی، روشندل اردبیلی، از ۴ تا ۸ سالگی با کمک اساتید خود و همراهی خانواده، حافظ کل قرآن کریم شده است که این حفظ قرآن توسط کودک روشندل، یک رکورد ملی در کشورمان بوده و از پدیده‌های جهان اسلام به شمار می‌رود.

او افزود: علی‌رغم شیوع کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها در این خصوص، همچنان آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم در مؤسسات، خانه‌های قرآنی و دارالقرآن‌ها ادامه دارد که اکثر این کلاس‌ها به صورت مجازی برگزاری می‌گردد.

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: این اقدامات و موفقیت‌های قرآن‌آموزان استان، ترغیب و تشویق دیگر افراد را به دنبال دارد که امیدواریم در آینده شاهد تعداد بیشتری از حافظان در استان باشیم.

صابری در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی تصریح کرد: در استان بیش از ۳۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی داریم که اتحادیه‌ای را تشکیل دادند و هر سه سال یکبار مدیرعامل این اتحادیه توسط مؤسسات قرآنی عضو، انتخاب می‌شود.

وجود بیش از ۳ هزار حافظ کل قرآن در استان

او تأکید کرد: تبلیغات اسلامی فقط وظیفه نظارت، حمایت و پشتیبانی از مؤسسات را دارد و کلیه امورات این اتحادیه توسط جوانان توانمند استان اداره می‌شود.

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار حافظ قرآن در استان وجود دارد.

بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در اختیار مؤسسات قرآنی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان داشت: اردبیل در زمینه‌های قرآنی و فرهنگی دارای افتخارات فراوانی بوده و امیرهادی بایرامی نیز یکی از این پدیده‌ها است که در سطح کشور و جهان بی‌نظیر می‌باشد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده افزود: استان اردبیل در زمینه رشد قرآنی در میان ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

او گفت: در جهت حمایت از فعالیت‌های مذهبی، تمامی بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان در اختیار مؤسسات قرآنی است.

پدر این پدیده قرآنی نیز اظهار داشت: امیرهادی از ۴ سالگی حفظ قرآن را به کمک مادرش آغاز کرد و در ۸سالگی با توکل به خدا و راهنمایی‌های استاد مقدسی و حمایت مادرش، توانست حافظ کل قرآن کریم شود.

او با اشاره به افتخارات کسی شده توسط فرزندش بیان داشت: امیرهادی بایرامی نفر نخست مسابقات دارالقرآن استان اردبیل سال ۹۷، نفر نخست مسابقات بهزیستی استان سال ۹۷، نفر نخست طرح مشکوه ویژه معلولان کشور در سال ۹۷، چهره برتر قرآنی استان سال‌های ۹۷ و ۹۸، نفر نخست مسابقات دانش‌آموزی ناحیه یک سال ۹۹، نفر دوم مسابقات دارالقرآن استان سال ۹۹، پدیده مسابقات چهاردهمین دوره مسابقات امام علی (ع) قم سال ۹۹، پدیده مسابقات حفظ کل قرآن کریم کشور بوده و در پانزدهمین دوره مسابقات حفظ کل کشور سال ۹۹ به فینال رسید.

بایرامی در خصوص پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی تصریح کرد: در این مسابقات بیش از ۴ هزار نفر شرکت کرده بودند که پس از مراحل استانی ۴۷۴ نفر در ۱۲ گروه در مرحله پایانی شرکت کردند و پس از سه مرحله، منتخبان معرفی شدند و امیرعلی توانست با رسیدن به مرحله فینال، عنوان «پدیده مسابقات» را کسب نماید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.