همراهی مردم با کرونا در کاجستان/ وقتی تفریح کردن به اندازه جان اهمیت دارد

حضور شبانه تعداد زیادی از مردم در بوستان کاجستان بیرجند، نگرانی ها را برای شیوع هر چه بیشتر کرونا افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چند روز پیش بود که بوستان کاجستان در بیرجند افتتاح شد و حالا مردم از گوشه و کنار شهر برای دیدن این بوستان، در میان کاج‌ها جمع می‌شوند.

شلوغی پارک و تعداد زیاد خودرو‌های حاضر در این مکان، نشان از شلوغی پارک کاجستان دارد که می‌تواند هشداری بسیار جدی برای شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا و علی الخصوص دلتای هندی باشد.

یکی از شهروندان بیرجندی که به همراه فرزندان خود به این بوستان آمده بود گفت: در گرمای تابستان و به دلیل داشتن اوقات فراغت زیاد مجبور هستیم شب‌ها کودکان را به پارک‌ها بیاوریم.

او افزود: هر چند این کار باعث شیوع هر چه بیشتر کرونا می‌شود، اما باید راهی برای تخلیه هیجانات و احساسات کودکان پیدا کرد.

وقتی کرونا با کودکان همبازی می شود

شلوغی شهربازی این پارک آن هم با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی کودکان و نوجوانان، امر دیگری است که کرونا را بیش از پیش به ما نزدیک می‌کند.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: پارک کاجستان یک پارک تازه تأسیس است و به همین دلیل مردم زیادی برای بازدید از آن می‌آیند.


بیشتر بخوانید


او افزود: بعضی از مردم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در پارک تردد می‌کند که تأسف بر انگیز است.

این شهروند بیرجندی اظهار کرد: کودکان می‌توانند یکی از گروه‌هایی باشند که در معرض ویروس کرونا قرار دارند و حضور آنان در شهربازی آن هم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نگران کننده است.

شناسایی ۵۱ بیمار و فوت یک نفر دیگر در شبانه روز گذشته

 مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۷۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع  ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا شامل ۱۳ بستری و ۳۸ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: همچنین از ۳۶۶ تست سریع کرونا ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

 مهدی زاده اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۴ نفر کرونا مثبت اند و  ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۴۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۲ بیمار شامل ۱۱ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

او ادامه داد: تاکنون ۲۱ هزار و ۲۸۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

مهدی زاده بیان کرد: تا روز گذشته ۶۲ هزار و ۷۹۴ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۲ هزار و ۹۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد جدید فوت، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۲۴ نفر رسید.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار