عصائب اهل الحق: گروه‌های مقاومت چاره‌ای جز مقابله نظامی با آمریکا ندارند

عصائب اهل الحق عراق تأکید کرد گروه‌های مقاومت تمام راه‌های دیپلماتیک را دربرابر نیرو‌های آمریکایی امتحان کرده‌اند و راهی جز مقابله نظامی ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق گفت: الحشدالشعبی یک مجموعه امنیتی تابع دستورات فرماند کل نیرو‌های مسلح عراق است، اما گروه‌های مقاومت، حضور آمریکا در خاک عراق را نمی‌پذیرند.

السعدی افزود: حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی، وفای به عهدی است که پس از جنایت‌های متعدد آمریکایی‌ها علیه رزمندگان الحشدالشعبی و فرماندهان مقاومت، شهیدان ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی، با خود بسته‌اند.

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق تصریح کرد: گروه‌های مقاومت در روز‌های آینده عملیات خود را علیه آمریکا که به حاکمیت عراق، پارلمان و مردم آن احترام نمی‌گذارد، تشدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: گروه‌های مقاومت به اندازه کافی برای دیپلماسی فرصت قائل شده‌اند، اما متأسفانه دیپلماسی توسط آمریکا مورد سوءاستفاده قرار گرفت؛ از دولت می‌خواهیم تا وظیفه خود را انجام داده و از جامعه بین‌الملل برای اخراج آمریکایی‌ها از خاک کشور کمک بگیرد.

السعدی تأکید کرد که گروه‌های مقاومت اکنون گزینه‌ای جز مقابله نظامی با اشغالگران آمریکایی ندارند و این گروه‌ها هستند که پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در هر جای عراق هدف قرار می‌دهند.

وی در پایان گفت: گروه‌های مقاومت برای پاسخ به هرگونه واکنش آمریکا و هدف قرار دادن فرزندان الحشد یا گروه‌های دیگر آمادگی کامل دارد.

شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق هم پیش از این گفته بود: هیئت هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت تاکنون حمله به سفارت آمریکا در منطقه سبز را در برنامه خود قرار نداده است و اگر قرار دهد هرگز از موشک‌های کاتیوشا که در زدن اهداف دقیق نیست استفاده نخواهد کرد.

در بیانیه شیخ قیس الخزعلی آمده بود: در اطراف سفارت منطقه مسکونی است و ما نمی‌خواهیم به شهروندان آسیب برسد و درصورت اتخاذ تصمیم برای هدف قرار دادن سفارت آمریکا از تسلیحات نقطه‌زن و دقیق استفاده خواهیم کرد؛ انتقام خون شهدا امانتی برگردن ما است و ما فقط با خروج همه نیرو‌های اشغالگر کوتاه خواهیم آمد.

ستاد مشترک ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ساعت ۲ بامداد به وقت بغداد افراد ناشناس سه موشک به سمت منطقه سبز شلیک کردند. یکی از موشک‌ها به نزدیکی مقر سازمان امنیت ملی و دومی به میدان رژه و سومی در منطقه مسکونی شیخ عمر خارج از منطقه سبز اصابت کرد.

نمایندگان پارلمان عراق دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت، سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده الحشد الشعبی عراق، در پانزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به طرح خروج نظامیان خارجی ازجمله آمریکایی‌ها از کشورشان رأی مثبت داد و دولت را ملزم به اجرای این مصوبه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار