مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان عنوان کرد؛

بازگرداندن ۹۷۰ تبعه غیرمجاز کشور افغانستان از کرمان

شفیعی گفت: دیشب ۶۵۰ نفر از اتباع غیرمجاز برای بازگرداندن به کشورشان به مرز اعزام شدند و حدود ۳۲۰ نفر نیز امروز به مرز اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی شفیعی،مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در ارتباط با طرح تشدید جمع‌آوری و بازگرداندن اتباع غیرمجاز در استان کرمان گفت: به دنبال جمع‌آوری افراد غیرمجاز اتباع خارجی، اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با همکاری نیروی انتظامی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر را برای بازگرداندن به کشورشان به مرز اعزام کرده اند.

او بیان داشت: مشکلات اخیر کشور افغانستان و آشفتگی مرز دوغارون و بیماری کرونا، روند بازگرداندن اتباع غیرمجاز را با کندی مواجه کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده در تیر ماه ۶ هزار نفر از اتباع غیرمجاز به همت نیروی انتظامی که در سطح استان پراکنده بودند، جمع‌آوری و به مرز اعزام شدند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی گفت: دو مرحله اعزام اتباع غیرمجاز را برای طرد از کشور داشتیم که بعد از آن مشکلاتی در مرز دوغارون ایجاد شد و کار متوقف ماند.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به دغدغه ایجاد شده،  استاندار کرمان در ستاد ملی کرونا در ارتباط با رئیس جمهور و وزیر کشور این مسئله را عنوان کرد و بلافاصله با دستور وزیر کشور به اداره کل اتباع وزارتخانه کار اعزام اتباع از سر گرفته شد.

او اظهار کرد: دیشب ۶۵۰ نفر از اتباع غیرمجاز جهت بازگرداندن به کشورشان به مرز اعزام شدند و مابقی آن‌ها که حدود ۳۲۰ نفر در اردوگاه مراقبتی ماهان و بم هستند، عصر امروز ۲۰ تیر ماه به مرز اعزام خواهند شد.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان کرمان اظهار داشت: روند جمع‌آوری اتباع غیرمجاز به همت نیروی انتظامی در حال انجام است و همه ورودی‌ها و خروجی‌ها توسط نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی کاملا رصد می‌شود.

شفیعی ادامه داد: طرح تثبیت اوضاع اتباع خارجی در استان نیز دنبال می‌شود و با کمک دانشگاه علوم پزشکی که خط مقدم مبارزه با بیماری کروناویروس هستند، در حوزه اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از سرایت بیماری  تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

او افزود: با اقدامات موثر شخص استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، اکنون شرایط خوبی و عادی داریم.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان اظهار داشت: همه قوانین و مقررات بین‌المللی در رابطه با بازگرداندن اتباع غیرمجاز رعایت شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار