رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد؛

حجاب موضوعی جنسیتی نیست

اوحدی گفت: در موضوع عفاف و حجاب باید بدانیم حجاب علاوه بر زنان، برای مردان نیز لازم است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در همایش سراسری عفاف و حجاب اظهار کرد: امسال هفته عفاف و حجاب با سالروز ازدواج امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) در یک زمان واقع شده است. حادثه وحشتناک مسجد گوهرشاد در چنین روزی اتفاق افتاد و الان با ایام مبارک ذی الحجه همزمان شده است.

وی افزود: شاید این سوال پیش بیاید که چرا انقدر مصر هستیم در تمام کشور هفته‌ای به نام عقاف و حجاب برگزار شود. آیا این تنها یک نمایش تبلیغاتی است؟ خیر، این موضوع فلسفه‌ای غنی و قوی دارد. در موضوع عفاف و حجاب باید بدانیم حجاب علاوه بر زنان، برای مردان نیز لازم است.

اوحدی مطرح کرد: آیا موضوع کشف حجاب که در سال ۱۳۱۴ در زمان رضاخان پهلوی رخ داد، اتفاقی بود یا اراده‌ای برای یک جریان شوم برای هدف قرار دادن ریشه‌های فرهنگی جامعه؟

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همزمان در در مصر، الجزایر و ترکیه نیز کشف حجاب رخ داد؛ زیرا به خاطر دلایل مذهبی بود که نهضت‌هایی در این کشور‌ها به وقوع می‌پیوست.

وی عنوان کرد: در این دنیایی که موضوع زن به یک چالش جدی به عنوان حقوق شهروندی-انسانی تبدیل شده است، موضوع حجاب چه قدر اهمیت پیدا کرده است؟ کشور‌های اروپایی حاضر نیستند آزادی زن در رعایت حریم حجابش را قبول کنند. حتی بعضی از این کشور‌ها قانون منع پوشش زنان را قرار دادند.

سعید اوحدی اظهار کرد: هنگام مطرح کردن حجاب، معمولا منظور زنان است، اما اصلا حجاب موضوعی جنسیتی نیست و برای مردان هم لازم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید برشی به تاریخ بزنیم و ببینیم نقش زن در طول تاریخ بشریت چه قدر تاثیرگذار بوده است. قبل از ظهور اسلام، هم در یهودیت و هم در مسیحیت حجاب وجود داشت، اما ما در جامعه جاهلیت عرب، شاهد ارزش گذاری برای زن نیستیم.

وی افزود: برهه‌ای مهم در تاریخ داریم و آن ظهور اسلام است. این موضوع باعث شد زن کرامت پیدا کند و تحول بزرگی رخ داد. اولین زن مسلمان، حضرت خدیجه بود؛ زنی با با عظمت که اگر نبود، گسترش اسلام به مشکل برمی خورد.

اوحدی خاطر نشان کرد: تاریخ اسلام اصالت دارد. بزرگترین همایش دینی-سیاسی در زمان پیامبر (ص) افتاد و آن مباهله بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: واقعه عاشورا به خاطر قانونمندی نظام خلقت، حفظ جامعه بشری و تکامل انسان اتفاق افتاد و کرامت زن را در آن جا دیدیم.

وی اظهار کرد: عفاف یک مسئله درونی است و تجلی آن در ظاهر، همان حجاب است. نگاه ابزارگ ونه‌ای که الان غرب نسبت به زن دارد به خاطر رنسانس است. آن‌ها از زن به عنوان ابزار برای فروش اقلام و سرمایه هایشان استفاده می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بعد از انقلاب، زن کرامت گرفت و نقشش مانند نقش حضرت زهرا (س) شد. انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود.

وی در پایان گفت: اگر به دنبال خودسازی و جامعه پردازی هستیم، باید به نقش زن در این مسائل توجه کنیم.

در انتهای مراسم، از خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.