طعم شیرین ۱۲۰۰ تن خرمای کرمان در بازار

لطفعلی زاده گفت: سالانه هزار و ۲۰۰ تن محصول خرمای پیارم و مجول استان کرمان به جز منطقه جنوب به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی لطفعلی زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، گفت: استان کرمان (به جز منطقه جنوب) با سطح زیر کشت بالغ بر ۲۸ هزار  هکتار نخلستان‌های نهال و بارور،  تعداد ۱۸ هزار  بهره بردار و تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول، یکی از مناطق مهم خرماخیز کشور محسوب می‌شود.

او افزود: مناطق عمده تولید محصول خرما در شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان، فهرج، شهداد و ارزوئیه است که یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، برنامه ریزی  برای جایگزینی ارقام تجاری و نیمه خشک، پیارم و مجول در سطح استان کرمان است. 

لطفعلی زاده بیان کرد: میزان سطح زیر کشت خرمای پیارم حدود ۶۰۰ هکتار و خرمای مجول ۴۰ هکتاربوده که در مناطق خرماخیز استان در سال‌های اخیرکاشت شده است و سالانه حدود هزار و ۲۰۰ تن محصول تولید و روانه بازار می‌ شود.

او کیفیت مطلوب خرمای استان کرمان را ناشی از وضعیت مناسب آب و هوایی برای کشت و پرورش این گیاه عنوان کرد و بیان داشت: خرما یکی از محصولات مهم مناطق گرمسیری استان است که به لحاظ امنیت غذایی، اشتغال، در آمد زایی، حفظ محیط زیست به خصوص در این استان که از پیشروی کویر جلوگیری کرده و توسعه پایدار کشاورزی یک محصول مهم و استراتژیک  است. 

لطفعلی زاده ارزآوری، ایجاد اشتغال مولد به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنایع جانبی و قابلیت رقابت در بازار‌های جهانی را از دیگر مزایای این محصول  عنوان کرد. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار