مدیرکل میراث فرهنگی قم خبر داد؛

۵ پروژه گردشگری کهک در یک قدمی افتتاح/ بیش از ۱۵۰ نفر شاغل می‌شوند

ارجمندی گفت:شهرستان کهک به مقصد گردشگران خارجی و داخلی تبدیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا ارجمندی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در حاشیه بازدید مهرداد غضنفری، معاون اقتصادی استانداری قم و امیرعباس بقایی، فرماندار کهک از پروژه‌های بخش گردشگری شهرستان کهک گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و موقعیت جغرافیایی شهرستان کهک قطب گردشگری استان محسوب می‌شود که به‌زودی با افتتاح پنج پروژه گردشگری برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

او افزود: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در ساخت تاسیسات گردشگری  کهک این شهرستان به مقصد گردشگران خارجی و داخلی تبدیل می‌شود.

ارجمندی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۰ برای رونق و توسعه گردشگری قم سیاست‌های متنوعی را دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که در حال اجراست و استقبال خوبی هم از سوی سرمایه‌گذاران در قم صورت گرفته عمومی کردن پروژه‌های گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با تاکید بر لزوم تخصیص تسهیلات بانکی برای پیشرفت پروژه‌های در دست ساخت در شهرستان کهک گفت: تخصیص وام‌های کم‌بهره به طرح‌های گردشگری روستایی و شهری از جمله حمایت‌‎های دولت از حوزه گردشگری است.

او با اشاره به تخصیص تسهیلات بانکی به متقاضیان ایجاد طرح‌های بوم‌گردی در روستا‌های قم بیان کرد: یکی از برنامه‌های توسعه گردشگری در استان، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که در این زمینه آمادگی داریم از سرمایه‌گذاران و متقاضیان بوم‌گردی حمایت کنیم.

ارجمندی تصریح کرد: با مصوبه هیئت دولت و پیگیری‌های استاندار قم اردیبهشت‌ماه امسال شهر‌های کهک و جعفریه به شهرستان ارتقا پیدا کردند و این استان در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار