با وجود مخالفت‌های گسترده، سفر باخ به هیروشیما انجام می‌شود

با وجود مخالفت ده‌ها هزار نفر با سفر رئیس کمیته بین المللی المپیک به شهر هیروشیمای ژاپن، این سفر طبق برنامه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان شهر هیروشیما اعلام کرده اند که توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک که از پنجشنبه گذشته در ژاپن حضور دارد، طبق برنامه پیش بینی شده روز جمعه به این شهر سفر خواهد کرد.

این در حالی است که ده‌ها هزار نفر مخالف سفر باخ به هیروشیما هستند و هدف او را بهره برداری سیاسی از این شهر بمباران شده با بمب اتمی در جنگ جهانی دوم، می‌دانند.

از هفته گذشته طوماری اینترنتی در مخالفت با سفر باخ به هیروشیما تهیه شده است که تا شب گذشته (سه شنبه) بیش از ۴۰ هزار نفر آن را امضاء کرده بودند. ضمن آن که یک گروه فعال مدنی نیز با طرح شکایتی به دولت محلی هیروشیما، خواستار لغو این سفر شده بود.

سفر باخ مصادف با روز آغاز آتش بس المپیک است که توسط سازمان ملل متحد تصویب شده است. در این سفر توماس باخ از پارک یادمان صلح و موزه آن بازدید خواهد کرد.

ابتدا انتظار می‌رفت رئیس IOC ماه مه در  مراسم حمل مشعل در هیروشیما شرکت کند، اما به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ژاپن، این مراسم برگزار نشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار